חדשות יהדות

מרגש: בית כנסת ראשון בקיבוץ השומר הצעיר "בית קמה"

קיבוץ השומר הצעיר "בית קמה" חגג השבוע את חנוכת בית הכנסת הראשון במקום

  • ג' כסלו התשפ"א
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

קיבוץ השומר הצעיר "בית קמה" חגג השבוע אירוע מרגש ביותר: חנוכת בית הכנסת הראשון של הקיבוץ. חנוכת בית הכנסת מגיעה אחרי פעילות של מעל 12 שנה בקיבוץ, על ידי פעילים שהגיעו מדי שבוע.

הפעילים, שנשלחו למקום מטעם ארגון "איילת השחר", הפועל להפצת תורה בקיבוצים, החלו בתחילה לארגן תפילות בימי כיפור. לאחר מכן גבר הביקוש למקום תפילה קבוע ומכובד. "בית הכנסת פתוח לכל, בית הכנסת יהווה סמל לסובלנות, הקשבה וראיית האחר והשונה. מאידך בית הכנסת יהווה גורם מאחד ומחבר לכולנו", אמרו תושבי המקום.

רגע מרגש תועד באירוע, כאשר הרב שלמה רענן, יו"ר "איילת השחר", הבחין ביהודי מבוגר עומד בצד ומתבונן, ניכר היה שהוא מרוגש. הרב ניגש אליו ופותח בשיחה. "אתה לא יודע מה עשיתם לנו", אמר תושב הקיבוץ, והמשיך: "אני לא דתי, לא מבית דתי. אני בכלל השומר הצעיר. אבל זה, זה", הניח את ידו על ליבו כשהוא מתקשה לבטא את תחושותיו במילים. "מה עשיתם לנו מה עשיתם לנו, יש בית כנסת!"

"איך קוראים לך?", התעניין הרב רענן, והיהודי השיב: "תדי, תיאודור עמיר", "תדי היקר", השיב הרב רענן בחום. "אתה ריגשת אותי, המקום הראשון בבית הכנסת יהיה שלך".

בחגיגת בית הכנסת שנתרם, כאמור, על ידי ארגון "איילת השחר" בשיתוף משרד הדתות נכחו הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, שר הדתות הרב יעקב אביטן, הרב גבי קדוש רב המועצה, ניר זמיר ראש המועצה. הרב שלמה רענן נשיא ארגון "איילת השחר", סיגל מורן ראש המועצה לשעבר, נציגי המשפחות התורמות, משפחת דיין מסאו פאולו שתרמה לבניית בית הכנסת, ומשפחת אידלס שתרמה את ספר התורה.

לראיון מרתק עם הרב שלמה רענן, לחצו כאן.

 

תגיות:בית הכנסתקיבוץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה