חדשות בארץ

האם גנץ יקים ועדת בדיקה לפרשת הצוללות?

על פי הדיווח בחדשות 12, שר הביטחון החליט להשתמש בסמכותו ולהקים ועדה בדיקה לפרשת הצוללות. מלשכתו נמסר, כי עדיין לא התקבלה החלטה בנושא. הליכוד: "כחול לבן מתרסקת בסקרים, ומחפשת דרך לקושש קולות על ידי תרגילי סרק נגד ראש הממשלה"

נתניהו וגנץ (צילום: אורן בן חקון, פול)נתניהו וגנץ (צילום: אורן בן חקון, פול)
אא

בצל המשבר המתמשך בין הליכוד וכחול לבן, דיווח הערב (רביעי) אמנון אברמוביץ' בחדשות 12 כי שר הביטחון בני גנץ החליט להקים ועדה לבדיקת פרשת הצוללות. עמוס הראל דיווח מאוחר יותר ב"הארץ", כי גנץ סיכם עם השופט בדימוס אמנון סטרשנוב על העמדתו בראש הוועדה, אם זו תוקם. ייתכן וההחלטה הסופית בעניין תתקבל כבר מחר.

בתוקף תפקידו כשר הביטחון, לגנץ מוקנית סמכות להקמת ועדת בדיקה ממשלתית שתבדוק את הליכי הרכש של הצוללות. לוועדה זו אין משמעות פלילית, אולם אם תוקם – ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לקבל זימון להעיד בפניה.

מלשכת שר הביטחון נמסרה התגובה הבאה: "כפי ששר הביטחון אמר בקולו מספר פעמים – מערכת הביטחון הונחתה לבדוק את האופציה להקמת ועדת בדיקה מקיפה בנושא רכש הצוללות וספינות המגן. כאשר תסתיים הבחינה ותתקבל החלטה – נעדכן".

בליכוד אמרו בתגובה, כי "רק לפני ארבעה חודשים הסביר גנץ כי אין סיבה לחקור את פרשת הצוללות הממוחזרת מפני שאפילו היועץ המשפטי לממשלה 'לא מצא לנכון לפתוח בחקירה ואני מסתפק בזה'. עכשיו פתאום הוא 'שוקל' זאת. מה נשתנה בינתיים? תשובה: כחול לבן מתרסקת בסקרים, ומחפשת דרך לקושש קולות על ידי תרגילי סרק נגד ראש הממשלה נתניהו".

"מוטב שכחול לבן יצטרפו לראש הממשלה בעבודה משותפת למען הצלת חייהם ופרנסתם של אזרחי ישראל, במקום לעסוק בתרגילים פוליטיים מגוחכים", לשון תגובת הליכוד.

כזכור, בחודש שעבר אמר גנץ בריאיון ל-ynet, כי הוא בוחן את האפשרות להקים ועדת בדיקה בפרשה: "נושא הצוללות הוא נושא חמור שהיה ראוי לו להיחקר. אני בודק את הסעיף שמאפשר לי להקים ועדת בדיקת במשרד הביטחון. אני בודק את האפקטיביות. זה בהחלט צעד, שייתכן ואעשה אותו. אמרנו מזה שנים רבות שלא ייתכן שמקבלים החלטות אסטרטגיות ללא היוועצות בגורמים המקצועיים. אשקול את צעדיי בעניין הזה".

תגיות:בני גנץפרשת הצוללות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה