חדשות בריאות

נתניהו: "המטרה – כמה שיותר חיסונים מכמה שיותר מקורות"

בתגובה להודעת חברת מודרנה על תוצאות ביניים חיוביות בניסוי החיסון נגד קורונה, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי מדובר ב"בשורות מצוינות למדינת ישראל". שר הבריאות יולי אדלשטיין: "דרך ארוכה לפנינו ואסור לנו להיות שאננים"

אא

נתניהו, היום

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב אחר הצהריים (שני) על תוצאות הביניים החיוביות בניסוי של חברת מודרנה בחיסון שפיתחה נגד נגיף הקורונה. "כבר בחודש יוני הנחיתי, יחד שר הבריאות יולי אדלשטיין, לחתום על הסכם לאספקת חיסונים עם חברת מודרנה", אמר. "חברת מודרנה בישרה לנו היום שהחיסון שלה גילה יעילות של 94.5%. אלה בשורות מצוינות למדינת ישראל".

"המטרה שלי היא להביא כמה שיותר חיסונים, מכמה שיותר מקורות, לכמה שיותר אזרחים – וכמה שיותר מהר", הוסיף נתניהו.

שר הבריאות אדלשטיין התייחס מוקדם יותר להודעתה של החברה האמריקנית: "חברת מודרנה הייתה חברת החיסונים הראשונה איתה חתם משרד הבריאות כבר לפני חודשים. הודעת החברה היא בשורה מצוינת לאזרחי ישראל. הפעילות של משרד הבריאות בחודשים האחרונים מוכיחה את יעילותה ואת הצלחתה באיתור, התקשרות ורכישה של החיסונים המובילים בשוק. יחד עם זאת, עדיין דרך ארוכה לפנינו ואסור לנו להיות שאננים".

על פי הודעתה של מודרנה, החיסון שפיתחה הוכח כיעיל ב-94.5% מהמקרים – הרבה מעל לרמת הסף של 50% שהוגדרה על ידי מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA). בחברה ציינו כי אצל חלק קטן מהמשתתפים בניסוי אובחנו תופעות לוואי קלות וקצרות טווח, המאפיינות מתן חיסונים, שכללו כאבי ראש ועייפות חולפת.

כזכור, בשבוע שעבר פרסמו ענקית התרופות התרופות האמריקנית פייזר וחברת הביוטק הגרמנית ביונטק תוצאות ביניים חיוביות בניסוי הקליני בחיסון שפיתחו נגד קורונה. מהתוצאות עלה, כי החיסון נמצא אפקטיבי ביותר מ-90% מהמקרים. ביום שישי האחרון הודיעו נתניהו ואלדשטיין, כי נחתם הסכם עם פייזר לאספקת חיסונים עבור 4 מיליון אזרחים.

לחיסון של מודרנה יתרון על החיסון של פייזר מבחינת תנאי האחסון הנדרשים. בעוד החיסון של פייזר מצריך הקפאה במקפיאים מיוחדים המסוגלים להגיע לטמפרטורה של 75- מעלות, לחיסון של מודרנה נדרשת טמפרטורה של 20- מעלות בלבד במקפיאים סטנדרטייםבנוסף, מנות החיסון ניתנות לאחסון עד 30 יום בטמפרטורת מקררים שבין 2 ל-8 מעלותבעוד החיסון של פייזר עמיד במקרר לחמישה ימים בלבד. בטמפרטורת החדר, החיסון של מודרנה נותר יציב למשך 12 שעות.

תגיות:חיסוןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה