השואה

מטלטל: "בגיל 16 נכנסתי לגיהנם"

"אמנם אני שבר כלי, לקחו את ההורים שלי ואת המשפחה שלי, אני מיוסר כולי, אני רעב עד מוות, אבל התחושה שלי היא שאני מנצח את השטן בבית שלו, וזה כל כך משמח אותי, ולכן אני פשוט מחייך"

 אושוויץ (צילום: shutterstock) אושוויץ (צילום: shutterstock)
אא

בספר הנפלא "מדברי המגידים", מספר המגיד הרב חזקיהו יוסף קרלנשטיין את הסיפור הבא. לא תישארו אדישים:

"בגיל 16 נכנסתי לגיהנם באושוויץ", מספר רבי שלמה רייכנברג מבני ברק, חותנו של ראש ישיבת 'נתיבות עולם' רבי יוסף ברוק. "היתה תקופה ששהינו בצריף 3000 בני אדם, 10 בני אדם ישנו על כל דרגש".

"יום אחד, ניגש אליי יהודי מבוגר ומתחיל להרביץ לי בלי רחמנות. שאלתי אותו, כדבריו של יעקב אבינו ללבן: 'מה פשעי ומה חטאתי כי דלקת אחרי?! מה אתה רוצה ממני?', משיב לי המכה: 'בוא איתי. אסביר לך בבלוק 10'.

"בבלוק 10 היה היהודי האחראי על כל המחנה. כשהגענו, סיפרתי לאחראי על מכות הרצח שקיבלתי מאותו אדם. שאל האחראי את המכה: 'למה הכית אותו?', 'פשוט מאוד', ענה הנכה. 'ראיתי את רייכנברג מחייך. לא פעם ולא פעמיים. אם הוא מחייך – סימן שהוא לא רעב. סימן שהוא שבע. מי שרעב עד מוות לא מסוגל לחייך. ואם הוא שבע, סימן שהוא קיבל אוכל יותר מכולנו, ולכן יש לו כח לחייך. הנאצים לא מחלקים אוכל בחינם, גם לא גרם אחד, ומכאן המסקנה פשוטה: שלמה רייכנברג משתף פעולה עם הנאצים ימ"ש, והוא מלשין עלינו, ולכן נתתי לו כאלה מכות'.

"שאל אותי האחראי: 'שלוימי, מה בפיך, מה תענה לו, הרי יש פה טענה?', 'אספר את האמת', אמרתי. 'אני ועוד מספר חברים הצלחנו להגניב למחנה תפילין, ואין יום אחד שאני לא מניח תפילין. הנחת תפילין במסירות נפש כל כך משמחת אותי. אמנם אני שבר כלי, לקחו את ההורים שלי ואת המשפחה שלי, אני מיוסר כולי, אני רעב עד מוות, אבל התחושה שלי היא שאני מנצח את השטן בבית שלו, וזה כל כך משמח אותי, ולכן אני פשוט מחייך".

מצוות התפילין - במה זוכה האדם המניח תפילין? מהי העוצמה המסתתרת בהן? מהי הסגולה במצווה הגדולה?

תכנים נוספים אודות מצוות התפילין

בדוק את עצמך: האם אתה מניח תפילין בצורה הנכונה?

איך מניחים תפילין?

10 עובדות שאולי לא ידעתם על מצוות תפילין

למה לא מניחים תפילין בשבת?

מקבץ סרטונים מושקעים על מצוות תפילין

תגיות:השואהאושוויץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה