חדשות יהדות

הגר"י אפרתי תקף את הרפורמים: "עגלתם מלאה בנחשים"

הגאון הרב יוסף אפרתי הביע תמיכה מוחלטת בראשון לציון, הגאון הרב יצחק יוסף, ותיאר את התייחסותם של גדולי ישראל לתנועה הרפורמית

  • כ"ח חשון התשפ"א
הרב יוסף אפרתי (צילום: יעקב נחומי / פלאש 90)הרב יוסף אפרתי (צילום: יעקב נחומי / פלאש 90)
אא

בשיעורו הקבוע של הראשון לציון והרבה הראשי לישראל, הגאון הרב יצחק יוסף, כובד הגאון הרב יוסף אפרתי לשאת דבריו. במהלך דבריו, תקף הרב אפרתי את התנועה הרפורמית, וחיזק את ידיו של הראשון לציון. הרב אפרתי ציין כי הגאון הרב גרשון אדלשטיין, ראש ישיבת פוניבז', ביקש למסור בשמו כי הוא "מצטרף לכל מחאה וחיזוק".

"בשבועות האחרונים, מתנהל מסע הסתה נגד כבוד הראשון לציון, עד כדי כך, שהעיז מי שהעיז לקרוא להדיח אותו, בגין דברים שהוא אמר כהלכה, וכל גדולי ישראל לאורך כל הדורות האחרונים, אמרו כן", אמר הרב אפרתי כשהוא מתייחס לדבריו של השופט, שקרא להדיח את הראשון לציון מתפקידו. "קמים אנשים ואומרים, על הדברים האלה צריך להדיחו, אז אני יודע שכבוד הראשון לציון לא זקוק לחיזוק בדבר, אבל באנו לומר דברים פשוטים. בטרם שאומר את הדברים הפשוטים אקדים את המעשה שהיה לי בדרכי לכאן".

"דיברו איתי מהבית של מרן ראש ישיבת פוניבז' הגאון רבי גרשון אדלשטיין, וביקשו שאומר שהראש ישיבה מצטרף לכל מחאה וחיזוק של דברי הראשון לציון בעניין הזה של הרפורמים. כדרכה של תורה", הוסיף הרב אפרתי, ותקף: "בואו נתבונן מה זה התנועה הרפורמית. "התנועה הרפורמית שהחלה כתופעה של תיקונים בסידור וכדומה, הפכה להיות דת חדשה".

הרב אפרתי הקריא את הדברים שאמר הגר"י הרצוג זצ"ל בשנת תשט"ו בכינוס רבנים כאשר הרפורמים בקשו להקים את הבניין הראשון שלהם בירושלים, "מהי התנועה הרפורמית, נזדעזעה ארץ ישראל כולה, כי עומדים לכונן בעיר קדשנו בית תיפלה רפורמי, מה שמזעזע אותנו בעיקר, היא עצם השיטה, שמתיימרת להיות יהדות, ואיננה יהדות. יהדות ללא תורה ומצוות, ללא אמונה בתורה שמשמים. דומה היא הרפורמה למין נצרות בלא צלם, חלילה לנו לתת לשיטה כזו לתת שורש כל שהוא בציון, והרי זאת כהכנסת צלם בהיכל".

"אם כן, על מה תלינו על דברי הראשון לציון", המשיך הרב אפרתי, "יש לי הצעה למערכת המשפט, עברו בין דייני ישראל, ואם יש חלילה דיין שלא חושב כמו הראשון לציון פטרו אותו, כי מי שחושב אחרת זה נגד ההלכה".

הרב אפרתי ציין כי הראשון לציון קיבל מכתב, בו מציין הכותב כי גם אביו מרן הגר"ע יוסף עשה, כביכול, דיאלוג עם הרפורמים. הרב אפרתי תקף דיעה זו: "שלח מאן דהו לראשון לציון מכתב וכתב לו מה אתה מוחה נגד אלה שמקיימים דיאולוג עם הרפורמים, הלא גם אביך הגאון רבי עובדיה זצוק"ל נפגש עם הרפורמים, איזה עלבון בטענה, גם הרב הרצוג נפגש עם מנהיג הרפורמים, לא בדיאולוג, אלא בא לבכות לו שלא יבנה את בית התיפלה שלהם בירושלים. זה נקרא שהוא מקיים איתם דיאולוג?!

הרב אפרתי הוסיף והתייחס לדעתם הנחרצת של גדולי ישראל נגד התנועה הרפורמית. הוא הביא מעשה ממרן פוסק הדור הגאון רבי יוסף שלום אלישיב זיע"א שנלחם בכל כוחו נגד התנועה הרפורמית בזמן שניסו להפוך בית ספר חילוני בירושלים לבית ספר רפורמי.

"הרפורמים אינם פורקי עול גרידא", ציטט הרב אפרתי את דבריו של הגרי"ש אלישיב, "הרפורמים עגלתם אינה ריקה, עגלתם מליאה בנחשים".

מיהם הרפורמים? מהי דרכם ומהם ההשלכות של מעשיהם? על כל זאת ועוד הרב זמיר כהן משיב. צפו:

 
"הרפורמים הָרְסוּ את ארצות הברית, ועכשיו רוצים לַהֲרֹס גם את הארץ. הרפורמים אֲשֵׁמִים בזה ש-70% מיהודי ארצות הברית התבוללו": 

רפורמים הזמינו כומר אנטישמי - לנאום בראש השנה

רפורמים ומה שבאמת עומד מאחוריהם: מה אתם יודעים על הרפורמים?

תגיות:הרב יוסף אפרתירפורמים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה