חדשות בארץ

חדשות השבת: ישראל חיסלה את מספר 2 באל-קאעדה, שיאי תחלואה בארה"ב

רשתות הטלוויזיה בארצות הברית הכריזו על ניצחון מובהק של ג'ו ביידן בבחירות, הנשיא היוצא דונלד טראמפ ערך מסיבת עיתונאים, וישראל חתמה על ההסכם עם חברת פייזר לאספקת חיסונים עבור 4 מיליון אזרחים. כל מה שחשוב לדעת

אא

חיסול באיראן: העיתון "ניו יורק טיימס" דיווח בסוף השבוע, כי סוכנים ישראליים התנקשו בחייו של מספר 2 בארגון הטרור "אל-קאעדה", לפני כשלושה חודשים ברחובות טהראן.

על פי הידיעה, החיסול בוצע לבקשתה של ארצות הברית. שני מתנקשים רכובים על אופנוע ירו חמישה כדורי אקדח לעבר מכוניתו של הבכיר, עבדאללה אחמד עבדאללה, שנודע בכינוי אבו מוחמד אל-מסרי. בפעולה נהרגה גם בתו מרים, שהייתה אלמנתו של חמזה בן לאדן, בנו של מייסד ומנהיג ארגון הטרור אוסאמה בן לאדן. אל-מסרי היה מעורב בהתקפות הטרור על השגרירויות האמריקניות בקניה ובטנזניה ב-1998, והוא חוסל ב-7 באוגוסט, יום השנה לפיגועים אלו. איראן הכחישה כי בכיר "אל-קאעדה" שהה בשטחה, וגם בארגון הטרור עצמו לא הוציאו הודעה רשמית על מותו.

לקראת הכרעה: רשתות הטלוויזיה בארצות הברית עדכנו אתמול את התחזיות שלהן בבחירות לנשיאות ארצות הברית, מהן עולה כי ג'ו ביידן ניצח באופן מובהק. על פי העדכונים, ביידן קיבל 306 אלקטורים לעומת 232 בלבד לנשיא היוצא, דונלד טראמפ. טראמפ צפוי לנצח בצפון קרוליינה (15 אלקטורים), אולם המרוץ הצמוד בג'ורג'יה (16 אלקטורים) צפוי להסתיים בנצחונו של ביידן.

"מי יודע": נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, ערך אתמול מסיבת עיתונאים – ראשונה מזה שבוע. דבריו של הנשיא היוצא הוקדשו בעיקר למשבר הקורונה ולהתקדמות של חברת פייזר בדרך לחיסון, אולם בהתבטאות אגבית שלו ניכר סימן ראשון לאפשרות של הכרה בהפסדו בבחירות: "אני לא אטיל סגר. מי יודע מה יקרה בעתיד – אין לדעת איזה ממשל יהיה, הזמן יגיד".

"טראמפ יהיה חייב להיות בהשבעה": דוברת הבית הלבן, קיילי מקנאני, אמרה בריאיון לרשת "פוקס" כי הנשיא היוצא יגיע לטקס ההשבעה הנשיאותי ב-20 בינואר 2021, שלדבריה יהיה טקס השבעתו שלו: "אני חושבת שהנשיא ישתתף בהשבעה שלו, למעשה הוא יהיה חייב להיות שם". מקנאני הוסיפה כי "הנשיא טראמפ מאמין שהוא יהיה נשיא, ייבחר לקדנציה שנייה. הצעדיים המשפטיים הם הצעד הראשון בדרך לכך".

קורונה בארץ: משרד הבריאות עדכן הערב, כי אתמול אובחנו 748 נשאי קורונה נוספים. מספר הבדיקות הסתכם בקרוב ל-35 אלף, ושיעור הבדיקות החיוביות מתוכן עמד על 2.1%. מבין 562 חולים המאושפזים בבתי חולים, 294 נמצאים במצב קשה. 130 חולים מחוברים למכונות הנשמה. מניין הנפטרים עומד על 2,720.

שיאים שליליים: מגפת הקורונה ממשיכה לשבור שיאי נדבקים בארצות הברית. על פי נתוני אוניברסיטת ג'ון הופקינס, אתמול אובחנו במדינה 177,224 נדבקים חדשים – שיא יומי שנשבר זה היום הרביעי ברציפות. 1,431 בני אדם הצטרפו לרשימת הקורבנות. מספר הנדבקים הכולל בארצות הברית עלה ליותר מ-10.7 מיליון, ומספר המתים הגיע ל-244,332.

"אור בקצה המנהרה": ישראל חתמה אתמול על הסכם עם חברת התרופות האמריקנית פייזר לאספקת חיסונים נגד קורונה עבור 4 מיליון אזרחים. בהצהרה מהקריה בתל אביב, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי אספקת החיסון תלויה באישורן של רשויות הבריאות בארצות הברית ובישראל: "השאיפה היא שאספקת החיסונים תתחיל בחודש ינואר, ושהיא תלך ותגבר בחודשים לאחר מכן. בעזרת השם היום אנחנו רואים את האור בקצה המנהרה".

 

תחזית מזג האוויר

בשעות הערב והלילה צפויים לרדת ממטרים מקומיים, מלווים בסופות רעמים יחידות, בעיקר לאורך החוף. הגשמים יתחזקו בהדרגה ויתפשטו לפנים הארץ. קיים חשש להצפות במישור החוף ובשפלה. לפנות בוקר קיים חשש קל לשיטפונות בנחלי מדבר יהודה וים המלח.

מחר צפויים לרדת גשמים מדי פעם מצפון הארץ ועד לצפון הנגב, וייתכנו סופות רעמים יחידות. בשעות הבוקר קיים חשש להצפות במישור החוף, ובמדבר יהודה וים המלח קיים חשש קל לשיטפונות. הטמפרטורות ירדו במידה ניכרת, ויהיו נמוכות מהרגיל בעונה. הגשמים ייחלשו בהדרגה משעות אחר הצהריים.

ביום שני מזג האוויר יהיה מעונן חלקית עד מעונן. בצפון הארץ ובמרכזה צפוי לרדת גשם מקומי, ברובו קל. הטמפרטורות ימשיכו להיות נמוכות מהרגיל לעונה.

ביום שלישי יהיה מעונן חלקית. בטמפרטורות תחול עלייה קלה, בעיקר בהרים ובפנים הארץ. בבוקר עדיין ייתכן טפטוף עד גשם מקומי קל בצפון הארץ ובמרכזה.

ביום רביעי מזג האוויר צפוי להיות בהיר עד מעונן חלקית, ותורגש עלייה קלה נוספת בטמפרטורות. בבוקר ינשבו רוחות מזרחיות ערות בהרי הצפון והמרכז.

תגיות:דונלד טראמפנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה