חדשות בריאות

נחתם ההסכם לרכישת חיסונים מחברת פייזר; נתניהו: "אור בקצה המנהרה"

ראש הממשלה ושר הבריאות הכריזו על חתימת ההסכם עם חברת התרופות האמריקנית פייזר לרכישת חיסונים נגד נגיף הקורונה עבור 4 מיליון אזרחים. נתניהו: "יום גדול לישראל". אדלשטיין: "לא להיכנס לשאננות"

נתניהו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)נתניהו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין הודיעו בצהריים (שישי), כי נחתם ההסכם עם חברת פייזר לרכישת החיסון שהיא מפתחת נגד נגיף הקורונה. "זהו יום גדול למדינת ישראל ויום גדול בדרך לניצחון שלנו על הקורונה", אמר נתניהו בהצהרה מהקריה בתל אביב.

"ברגעים אלו אנחנו חותמים על ההסכם עם חברת פייזר לקבלת 8 מיליון חיסונים עבור 4 מיליון אזרחי ישראל", הוסיף נתניהו. "החיסון של פייזר דורש שתי מנות חיסון לאדם. השאיפה היא שאספקת החיסונים תתחיל בחודש ינואר, ושהיא תלך ותגבר בחודשים לאחר מכן". ראש הממשלה הבהיר, כי אספקת החיסון תלויה באישורן של רשויות הבריאות בארצות הברית ובישראל: "יש לנו עוד הסכמים עם עוד חברות מבטיחות בדרך לקבלת עוד מיליוני חיסונים לאזרחי ישראל".

"המשימה הלאומית שלנו היא לאפשר חיסון לכל אדם בישראל, לכל מי שירצה זאת, ללא יוצא מן הכלל. אני אישית עובד מול ידידיי מנהיגי העולם, כדי להבטיח שנקבל את החיסון יחד עם המדינות המובילות בעולם ושלא נידחק אחורה בתור. שר הבריאות וצוותו עובדים על כך מול הדרגים שלהם".

נתניהו הודה למנכ"ל פייזר אלברט בורלה, עמו ניהל שיחות כדי לקדם את חתימת ההסכם: "הוא היה קשוב לי בכל שעות היממה, גם ב-02:00 לפנות בוקר. אני מודה לו על שהשיחות בינינו הביאו להסרת המכשולים האחרונים ולסגירת העסקה, לרבות הוספת מיליון מנות חיסונים לאזרחי ישראל".

ראש הממשלה הדגיש, כי "עד קבלת החיסונים – מתוך הנחה שהם יאושרו – יעברו עוד חודשים, ולכן כולנו מצווים לשמור על ההנחיות והכללים עד הגעת החיסונים ולאחר מכן. אנחנו מנהלים את זה נכון, מקבלים את ההחלטות הנכונות באחריות ובזהירות, ולכן התחלואה שלנו היא כמעט הנמוכה באירופה, וזה הודות לשיתוף הפעולה שלכם, אזרחי ישראל. אם נמשיך לעבוד יחד באותה זהירות, באותה אחריות, באותה אחדות – נהיה בין הראשונים בעולם לצאת בהצלחה מהמשבר. זה מה שאני חותר אליו כל הזמן, ובעזרת השם היום אנחנו רואים את האור בקצה המנהרה. אנחנו נמצאים בתוך זה יחד, ונצא מזה יחד בהצלחה".

שר הבריאות אמר, כי השגת ההסכם היא "בשורה חשובה אבל לא צפירת הרגעה. אנחנו מקווים שכבר בתחילת 2021 יגיעו כמויות משמעותיות של החיסון של פייזר לישראל. זה עדיין תלוי באישורים של כל הרשויות בארצות הברית, ולאחר מכן גם כאן בישראל. זו בשורה חשובה ביותר, אבל כפי שאמרתי, עלינו לא להיכנס למצב של שאננות. משאננות אין חיסונים. עדיין לשמור על מסכות, המרחק, על כל הכללים הבריאותיים".

אדלשטיין ציין כי "זה לא הכיוון היחידי. אנחנו עובדים גם בכיוון של בדיקות מהירות – כבר בשבוע הבא נראה שימוש מבצעי בהן בכניסה לאילת ולאזור בתי המלון בים המלח; התרופות היעילות ביותר, שמנסים להשיג בכל מיני מקומות בעולם; ועוד דברים נוספים. אבל, אזרחי ישראל, אנחנו כולנו ביחד חייבים להקל על הצוותים הרפואיים בדברים הכי פשוטים: שמירה על מסכות, על מרחק ועל היגיינה. אז, בעזרת השם, נוכל להגיע גם לחיסון במצב בטוח, גם לנצח את הקורונה, וגם לחיות לטווח הארוך במצב הכי קרוב לשגרה".

תגיות:חיסוןיולי אדלשטייןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה