חדשות בריאות

קורונת החורפנים: האם מוטציה חדשה מאיימת על האנושות?

מוטציה חדשה של נגיף הקורונה אותרה ביותר מ-1000 חורפנים שגרמו להידבקות בבני אדם. החשש: כל הדרכים שננקטו עד כה לא יועילו לטיפול במקרים אלו, שכן מדובר בזן חדש

החורפן (צילום: shutterstock)החורפן (צילום: shutterstock)
אא

האם ייתכן כי חורפנים הם בעלי החיים שיפיצו בעולם מוטציה חדשה של נגיף הקורונה?

אם עד היום הכרתם את החורפנים כבעלי חיים ממשפחת הסמוריים, הידועים בעיקר בזכות פרוותם שממנה מייצרים בגדי יוקרה, תופתעו לשמוע כי השבוע הם סומנו כמסוכנים ביותר לאנושות, וכמפיצי קורונה במוטציה חדשה ובלתי מוכרת.

הכל החל בשבוע שעבר, כאשר התגלו בדנמרק 12 אנשים שנדבקו בנגיף הקורונה דרך חורפנים. כפי שהבהירו במדינה, לא מדובר בנגיף הרגיל, אלא במוטציה שלו. בעקבות כך נעשו בדיקות לחורפנים הגדלים בחוות ברחבי דנמרק והתגלה כי יש לפחות 1,080 חורפנים הנושאים את הנגיף החדש ועלולים, כפי שמתברר, להדביק בני אדם.

לפי דבריו של ארגון הבריאות העולמי, אין אלו העדויות הראשונות להדבקות של אנשים דרך בעלי חיים, שכן עד כה היו עדויות להדבקות באמצעות כלבים, חתולים, ואף היו מקרים בהם נמצאו חורפנים שהפיצו את המחלה בחוות בהולנד ובספרד.

 

מוטציה חדשה? איום חדש

החשש הגדול הוא שמכיוון שבמקרה של החורפנים לא מדובר במוטציה הרגילה של הנגיף, אלא במוטציה חדשה, ייתכן שכל הדרכים בהן נלחמנו בנגיף עד כה לא יעזרו נגד הנגיף החדש, גם החיסונים שמפותחים בימים אלו לא יועילו לו. הבשורה הטובה היא שבינתיים, לפי הדיווחים הדניים, החולים שהתגלו כנשאי המוטציה החדשה, לא חלו באופן קשה יותר ואף לא היו מדבקים יותר מחולי הקורונה הרגילים.

בדנמרק הודיעו בתחילה כי בכוונתם לבצע השמדה המונית של כל החורפנים ברחבי המדינה. בנוסף, הוטלו סגרים נרחבים בצפון דנמרק. בהמשך קמה התנגדות ונשמעו טענות על כך שהמתה אינה צעד בלתי נמנע, כך שהדיונים בנושא עדיין נמשכים. על כל פנים, גם אם יוחלט על כזה צעד, אין ספק כי במדינה הנחשבת ליצרנית פרוות החורפנים הגדולה בעולם המגדלת כ-40% מתעשיית פרוות החורפנים העולמית, זהו תהליך שיימשך זמן רב.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

בינתיים ישנן מדינות ברחבי העולם שכבר סימנו את דנמרק כמדינה אדומה שאין להיכנס לגבולותיה. בארץ הבהיר משרד הבריאות כי  "בשלב זה ידוע בכל דנמרק רק על מספר מועט של חולים הנגועים במוטציה, ובכל מקרה הם מבודדים. הסבירות שהגיע לישראל חולה הנושא את המוטציה נמוכה, ובכל זאת אנו נוקטים במשנה זהירות".

עוד הוסיפו במשרד הבריאות, כי בשיתוף עם פיקוד העורף הם הוציאו רשימת נוסעים שחזרו מדנמרק והם יוזמנו לביצוע דיגום מיוחד לקורונה ובדיקת המוטציה, ועל כל פנים – עד לקבלת התוצאות מתבקשים הנוסעים השבים מדנמרק להיכנס לבידוד. כמו כן, דנמרק נכנסה לרשימת היעדים האדומים המחייבים בידוד.

ארגון הבריאות העולמי הודיע כי בימים אלו הוא מפעיל צוותים מטעמו שעובדים בשיתוף פעולה עם המדענים הדניים, כדי ללמוד טוב יותר על מחולל המחלה החדש ולעצור אותו. הארגון יצא בהמלצה בנוגע להגדלת בדיקות הסקר לקורונה בכל מדינות העולם, ובתוך כך לבדוק גם היתכנות של מוטציות חדשות.

תגיות:מחלהקורונהחורפנים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה