חדשות בארץ

ארצות הברית אישרה את העסקה למכירת 50 מטוסי F-35 לאמירויות

מזכיר המדינה של ארצות הברית, מייק פומפאו, הודיע רשמית כי אושרה עסקת ענק למכירת נשק מתקדם לאיחוד האמירויות. העסקה תכלול, בין היתר, מכירה של עד 50 מטוסי F-35 ו-18 מל"טים מתקדמים

מטוס F-35 (תמונה: שאטרסטוק)מטוס F-35 (תמונה: שאטרסטוק)
אא

מזכיר המדינה של ארצות הברית, מייק פומפאו, הודיע הערב (שלישי) כי ממשל טראמפ אישר את העסקה למכירת נשק מתקדם לאיחוד האמירויות. היקף העסקה 23.37 מיליארד דולר, והיא כוללת מכירה של עד 50 מטוסי F-35 מתקדמים למדינה המפרצית.

בנוסף, תמכור ארצות הברית לאמירויות עד 18 מל"טים מתקדמים מדגם MQ-9B, וכן טילי אוויר-אוויר וטילי אוויר-קרקע.

בהצהרה שמסר לתקשורת, אמר פומפאו כי "איחוד האמירויות היא שותפה ביטחונית חיונית של ארצות הברית מזה זמן רב. הוריתי היום למחלקת המדינה ליידע את הקונגרס באופן רשמי על כוונתנו לאשר את העסקה המוצעת למכירת יכולות מתקדמות לאיחוד האמירויות בשווי 23.37 מיליארד דולר". פומפאו ציין, כי אישור העסקה נעשה מתוך הכרה ביחסים המעמיקים בין שתי המדינות ו"בשל הצורך של איחוד האמירויות ביכולות הגנה מתקדמות כדי להרתיע ולהגן על עצמה מפני האיומים המתגברים מאיראן".

בהתייחסו להסכם השלום שנחתם בין האמירויות וישראל, הצהיר פומפאו כי מדובר "בהזדמנות של פעם בדור לשנות לחיוב את הנוף האסטרטגי של האזור. היריבים שלנו, בייחוד אלו באיראן, יודעים זאת ולא יחסכו במאמצים לסכל הצלחה משותפת זו". הוא הדגיש, כי העסקה המוצעת לא תפגע במחויבותה של ארצות הברית להבטחת יתרונה הצבאי האיכותי של ישראל.

כזכור, בחודש שעבר הודיעו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ באופן רשמי על הסכמתה של ישראל למכירת מטוסי F-35 לאיחוד האמירויות. בהודעה משותפת לשניים, שפורסמה לאחר שובו של שר הביטחון מביקור בוושינגטון, נמסר כי גנץ עדכן את ראש הממשלה על הדיונים שקיים בפנטגון ועל ההסכם שחתם להבטחת יתרונה הצבאי האיכותי של ישראל: "במסגרת הביקור עדכנו גורמי הממשל האמריקניים את שר הביטחון, שהממשל האמריקני מתכנן להודיע בזמן הקרוב לקונגרס על כוונתו לספק מערכות נשק מסוימות לאיחוד האמירויות. ראש הממשלה ושר הביטחון הסכימו שלאור העובדה שארצות הברית משדרגת את יכולותיה הצבאיות של ישראל ומשמרת את יתרונה האיכותי – ישראל לא תתנגד למכירת המערכות הללו לאיחוד האמירויות".

לאחר פרסום ההודעה המשותפת, תקף גנץ בחריפות את נתניהו והאשים אותו בהסתרת המשא ומתן האמריקני עם האמירויות לחתימה על עסקת נשק. מלשכתו נמסר כי "לאחר חתימת הסכם השלום עם האמירויות, התגלה לשר הביטחון כי במקביל מתקיים משא ומתן למכירת נשק מתקדם, דבר אשר היה ידוע לגורמים הישראליים שהיו מעורבים במשא ומתן, אך הוסתר ממערכת הביטחון שלא היתה שותפה לו. שר הביטחון רואה בהשגת שלום ויציבות אזורית ערך אסטרטגי עליון, ולכן מרגע חתימת ההסכם הוביל פעולה נחושה ועצמאית מול הממשל האמריקאי, בכדי להבטיח את קיום ההסכם תוך הבטחת ביטחונה של מדינת ישראל, שמירה על היתרון האיכותי שלה והעצמת כוחו של צה"ל לעשרות השנים הבאות".

בלשכת ראש הממשלה הגיבו, כי "ההבנות החדשות לא היו חלק מהסכם השלום עם איחוד האמירויות והדיון בהן החל רק לפני חודש עם ביקורו של שר הביטחון בוושינגטון, לאחר החתימה על הסכם השלום, והסתיים רק אתמול. לאחר בחינה מדוקדקת שהתקיימה על ידי גורמי המקצוע במשרד הביטחון, הוחלט שלישראל אין התנגדות לאספקת מערכות נשק מסוימות לאיחוד האמירויות, כשהדבר מעוגן בהסכם עם ארצות הברית המשדרג את יתרונה הצבאי של ישראל ומבטיח את עליונותה הצבאית במזרח התיכון בעשורים הקרובים".

תגיות:ארצות הבריתאיחוד האמירויותמייק פומפאוF-35

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה