חדשות בעולם

ביידן ניצח את טראמפ ונבחר לנשיא ה-46

הספירה במספר מדינות מפתח עדיין נמשכת, אולם רשתות התקשורת בארצות הברית הכריזו כי המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן ניצח את הבחירות במדינת פנסילבניה ובכך חצה את רף 270 האלקטורים המקנה כרטיס כניסה לבית הלבן. הנשיא דונלד טראמפ ממשיך לטעון להונאה וזיופים, ומתכונן לקרב המשפטי

ביידן (תמונה: שאטרסטוק)ביידן (תמונה: שאטרסטוק)
אא

(עודכן: 19:14)

רשתות הטלוויזיה בארצות הברית הכריזו הערב (מוצאי שבת), כי המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן ניצח את הנשיא דונלד טראמפ בבחירות לנשיאות ויתמנה לנשיא ה-46. על פי הדיווחים, ביידן ניצח את הבחירות במדינת פנסילבניה, זכה ב-20 האלקטורים שלה, ובכך צבר 273 אלקטורים – יותר מרף 270 האלקטורים המקנה כרטיס כניסה לבית הלבן.

לאחר ההודעה בכלי התקשורת, מיהר ביידן לכתוב בטוויטר: "אמריקה, אני חש כבוד על שבחרתם בי להנהיג את מדינתנו הגדולה. העבודה שמצפה לנו תהיה קשה, אבל אני מבטיח לכם זאת: אהיה הנשיא עבור כל האמריקנים – בין שהצבעתם לי ובין שלא. אדאג להצדיק את האמון שנתתם בי".

הנשיא טראמפ הבהיר כי מבחינתו ההכרזה על נצחונו של ביידן אינה מהווה סוף פסוק, וכי הוא נערך לקרב משפטי ממושך. "הבחירות האלה רחוקות מלהסתיים", נמסר בהודעה מטעמו. "ביידן ממהר בצורה שקרית להציג את עצמו כמנצח".

במהלך היום המשיך טראמפ לטעון לזיופים בבחירות. "ניצחתי בבחירות בפער גדול", כתב בטוויטר. "עשרות אלפי קולות התקבלו באופן לא חוקי לאחר השעה 20:00 בערב יום הבחירות, ושינו לחלוטין את התוצאות בפנסילבניה ובמדינות מפתח אחרות. בניגוד לחוק, לא היה פיקוח על מאות אלפי קולות, וזה היה משנה את תוצאות הבחירות במדינות רבות, ביניהן בפנסילבניה, שכולם חשבו בערב הבחירות שתהיה ניצחון קל, רק כדי לראות את ההובלה המשמעותית נעלמת, מבלי שאיש יוכל לפקח במהלך פרקי זמן ארוכים".

טראמפ הוסיף, כי "דברים רעים התרחשו בשעות הללו שבהן השקיפות החוקית לא הורשתה בצורה מרושעת ובאכזריות. טרקטורים חסמו את הדלתות, והחלונות כוסו בקרטונים עבים, כך שהמפקחים לא יכלו לראות מה קורה בתוך חדרי הספירה. דברים רעים קרו בפנים. שינויים גדולים התרחשו".  טוויטר סימנה חלק מהציוצים, בטענה כי הם עלולים לכלול מידע מטעה. בכירים בוועדת הבחירות הפדרלית דחו את טענותיו של הנשיא, ואמרו כי אין חשד להונאה או לזיופים.

הספירה בפנסילבניה טרם הסתיימה, אולם ביידן מוביל ביותר מ-30 אלף קולות – פער שלדברי רשתות התקשורת האמריקניות טראמפ לא יוכל לסגור. מדינות מפתח נוספות בהן נמשכת הספירה הן ג'ורג'יה, נבאדה, אריזונה וצפון קרוליינה. בג'ורג'יה (16 אלקטורים), לאחר ספירת 99% מהקולות, מוביל ביידן על יריבו בפער מזערי של 0.1% מהקולות – 7,248 קולות. בנבאדה (6 אלקטורים) הוא מוביל ב-1.8% לאחר ש-93% מהקולות נספרו.

באריזונה (11 אלקטורים) הצליח טראמפ לצמצם את הפער, אבל ביידן עדיין מוביל בכ-20 אלף קולות (0.6%), כשנותרו 3% מהקולות שטרם נספרו. מנגד, נצחונו של טראמפ מובטח באלסקה (3 אלקטורים). בצפון קרוליינה (15 אלקטורים) הוא מוביל בפער של כ-76 אלף קולות (1.4%) לאחר ספירת 98% מהקולות.

תגיות:דונלד טראמפג'ו ביידןתחזית מזג אוויר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה