חדשות בעולם

אין הסכמה פוליטית? אפשר להקים מדינה חדשה

כך החליט פוליטיקאי צ'כי, והקים מדינה חדשה על שטח הפקר בבלקן. בליברלנד אין צבא או מסים, והתנאי הוא עבר נקי נטול גזענות. 20 אלף איש הגישו בקשת אזרחות

אא

שטח הפקר בין סרביה לקרואטיה? כנראה שכבר לא. השבוע הכריז פוליטיקאי מצ'כיה בשם ויט ג'דליקה, על הקמת "מדינה ריבונית חדשה". שטח המדינה בבלקן 7 קמ"ר, וג'דליקה מינה עצמו לנשיא.  לדבריו, ארצו החדשה 'ליברלנד' שעל גדות הדנובה, היא בגבולות החוק הבינלאומי. בראיון ל"אינדיפנדנט" אמר ג'דיליקה כי הרעיון למדינה חדשה הגיע בעקבות חוסר הסכמה עם ממשלתו. "אני עדיין הולך להיות פעיל בפוליטיקה הצ'כית. אני אתן למישהו אחר לנהל את ליברלנד - אם יהיה סיכוי לשינוי פוליטי בצ'כיה".

מניפים דגל ליברלנדמניפים דגל ליברלנד

הדגל של ליברלנדהדגל של ליברלנד

"המטרה היא להקים ארץ שבה אנשים ישרים יכולים לפרוח מבלי להיות מדוכאים על ידי ממשלות שהופכות את חייהם לבלתי נעימים, באמצעות נטל של הגבלות שאין בהן צורך ומסים", כתב בבשורת ההקמה. בליברלנד אין צבא, לא חייבים לשלם מסים, והמוטו שלה הוא "חיה ותן לחיות".

ג'דליקה מספר כי הוא וחבריו המקימים, קיבלו עד כה 20 אלף בקשות אזרחות. תנאי סף לקבלת אזרחות: אנשים ללא עבר פלילי, נאצי, קומוניסטי, או כל עבר קיצוני, נתינת כבוד וקבלת השונה ללא הבדלתי גזע, דת, ומוצא אתני.

באתר הרשמי של ליברלנד נכתב כי המדינה הצעירה תקבל אליה רק אנשים שלא הורשעו בפלילים, ובעלי כבוד לאחר ולדעות שונות ללא הבדלי דת גזע ומוצא אתני. על תושבי ליברלנד להיות "נטולי עבר נאצי, קומוניסטי או קיצוני מסוג אחר".

תגיות:מדינהצבאמלחמה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה