חדשות בעולם

ביידן מתקרב לבית הלבן, טראמפ עתר לבתי המשפט

המועמד הדמוקרטי צמצם את הפער במדינות המתנדנדות, ומתקרב ל-270 האלקטורים הדרושים כדי לנצח בבחירות לנשיאות. מטה טראמפ עתר לבתי המשפט כדי להפסיק את ספירת הקולות בג'ורג'יה, פנסילבניה ומישיגן

טראמפ וביידן (תמונות: שאטרסטוק)טראמפ וביידן (תמונות: שאטרסטוק)
אא

המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית, ג'ו ביידן, עשה הלילה (בין רביעי לחמישי) צעד נוסף לקראת ניצחון בבחירות. רשתות הטלוויזיה המובילות במדינה הכריזו על ניצחונו במדינות ויסקונסין ומישיגן, ובכך עלה מספר האלקטורים שלו ל-253. רשת "פוקס ניוז" אף הכתירה אותו כמנצח באריזונה, בה הוא מוביל בכ-3% בתום ספירת 85% מהקולות. על פי החישוב שלה, הוא צבר כבר 264 אלקטורים – מרחק של 6 אלקטורים בלבד מרף ה-270 הדרוש לניצחון. לעומת זאת, לנשיא דונלד טראמפ 214 אלקטורים בלבד.

מדינות המפתח שנותרו פתוחות הן צפון קרוליינה (15 אלקטורים), ג'ורג'יה (16 אלקטורים), נבאדה (6 אלקטורים) ופנסילבניה (20 אלקטורים). ככל שמתקדמת ספירת קולות המצביעים בדואר, מצבו של ביידן במדינות אלו משתפר, שכן קולות אלו ברובם דמוקרטיים. הוא מוביל בנבאדה בפער של 0.6%, וצמצם את הפער בג'ורג'יה לכ-30 אלף קולות. בפנסילבניה, בה הוביל טראמפ בכ-8%, הצטמצם הפער לפחות מ-3% - כ-200 אלף קולות בלבד – ונותרו עדיין כ-800 אלף הצבעות בדואר שלא נספרו. בצפון קרוליינה טראמפ מוביל ב-1.5%, לאחר ספירת 95% מהקולות. באלסקה, מדינה נוספת שספירת הקולות בה לא הסתיימה, הוא מוביל בפער גדול וצפוי לזכות בשלושת האלקטורים שלה.

ביידן זקוק לניצחון במדינה אחת (לפי "פוקס ניוז") או שתיים לכל היותר (לפי החישובים של שאר הרשתות). מנגד, המשימה של טראמפ קשה בהרבה: גם אם ינצח בג'ורג'יה, צפון קרוליינה ופנסילבניה – המדינות המתנדנדות בהן הוא מוביל בשלב זה – הוא יצבור 268 אלקטורים בלבד. כדי להגיע לרף ה-270, עליו לנצח גם בנבאדה או באריזונה, בהן מוביל ביידן.

בניסיון לעצור את הסחף, עתרו במטה טראמפ לבתי המשפט בדרישה לעצור את ספירת הקולות בג'ורג'יה, פנסילבניה ומישיגן, בטענה לזיופים. עוד הבהירו, כי בכוונתם לדרוש ספירה חוזרת בוויסקונסין. המטה הכריז גם על ניצחונו של טראמפ בפנסילבניה, ושוקל לנקוט צעדים משפטיים בנבאדה ובאריזונה. "עורכי הדין שלנו ביקשו 'גישה משמעותית'", כתב טראמפ בטוויטר, "אך מה זה יתן? הנזק כבר נגרם ליושרה של המערכת שלנו ולבחירות לנשיאות עצמן. זה הדבר שצריך לדון בו".

ביידן הגיע אמש למטה הבחירות שלו בדלאוור, ונשא נאם קצר בו אמר כי הוא מאמין שדרכו לניצחון סלולה: "אחרי לילה ארוך, ברור שאנחנו מנצחים במספיק מדינות כדי לזכות בנשיאות. אני לא כאן כדי להכריז על ניצחון, אולם כדי לומר שכאשר הספירה תסתיים – אנחנו מאמינים שננצח. כל קול חייב להיספר, אף אחד לא יקח מאיתנו את הדמוקרטיה שלנו".

תגיות:בחירותארצות הבריתדונלד טראמפג'ו ביידן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה