חדשות בעולם

טראמפ עתר: לעצור את ספירת הקולות במישיגן

מטה טראמפ הודיע, כי בכוונתו לדרוש ספירה מחודשת של הקולות בויסקונסין, בה הוכרז ביידן כמנצח. בנוסף, הוא עתר לבית המשפט בדרישה לעצור את ספירת הקולות במישיגן. במטה ביידן טוענים כי הוא בדרך להשיג את 270 האלקטורים הדרושים לניצחון

טראמפ וביידן (תמונות: שאטרסטוק)טראמפ וביידן (תמונות: שאטרסטוק)
אא

(עודכן: 22:17)

הקרב הצמוד בין נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, ויריבו הדמוקרטי ג'ו ביידן טרם הוכרע סופית. אולם ככל שמתקדמת ספירת הקולות, מסתמן כי ביידן הפך למועמד שלו סיכוי גבוה יותר להגיע לרף 270 האלקטורים הדרוש כדי להיכנס לבית הלבן לארבע השנים הקרובות. במטה ביידן אמרו הערב (רביעי, שעון ישראל) כי הוא בדרך לניצחון, וכי הוא צפוי לנאום בשעות הקרובות.

ביידן מוביל את מפת האלקטורים עם 237, מול 214 לטראמפ. המדינות בהן ספירת הקולות לא הסתיימה הינן: מישיגן (16 אלקטורים), נבאדה (6 אלקטורים), צפון קרוליינה (15 אלקטורים), ג'ורג'יה (16 אלקטורים), פנסילבניה (20 אלקטורים), אריזונה (11 אלקטורים) ואלסקה (3 אלקטורים). על פי תחזית רשת FOX, ביידן צפוי לנצח באריזונה.

המרוץ במדינות המתנדנדות צמוד מאוד, וההכרעה צפויה ליפול בהן על אחוזים בודדים, ואולי שברי אחוזים. יו"ר ועדת הבחירות במדינת ויסקונסין הודיע הערב, כי בתום ספירת הקולות ניצח ביידן בפער של פחות מאחוז (כ-20 אלף קולות). במישיגן מוביל ביידן בכ-0.7% (כ-40 אלף קולות). מטה טראמפ דרש לעצור את הספירה במדינה, בשל טענות לזיופים, וכן הבהיר כי בכוונתו לדרוש ספירה מחודשת של הקולות בויסקונסין. גם בנבאדה שני המועמדים קרובים מאוד זה לזה, עם הובלה קלה לביידן. ניצחון שלו במישיגן ונבאדה – ובהנחה שאכן ניצח באריזונה – יקנה לו 270 אלקטורים וכרטיס כניסה לבית הלבן.

מנגד, טראמפ מוביל בג'ורג'יה ובצפון קרוליינה בכ-2%, ובאלסקה בפער משמעותי יותר, וניצחון בהן יעלה אותו ל-248 אלקטורים. בפנסילבניה הוא מוביל בפער של כ-8%, אולם נותרו עוד כ-500 אלף קולות שלא נספרו. בשעות האחרונות הצליח ביידן לצמצם את ההפרש בזכות מעטפות ההצבעות המגיעות בדואר, הנחשבות ברובן לקולות דמוקרטיים. אם טראמפ יצליח לנצח בפנסילבניה, הוא יזכה במצטבר ל-268 אלקטורים, כך שהוא זקוק לניצחון במדינה נוספת מבין המתנדנדות.

הבוקר (שעון ישראל) הכריז טראמפ כי ניצח בבחירות, והזהיר מפני ניסיון של הדמוקרטים להונאה. לאחר שהתברר כי מצבו בחלק ממדינות המפתח הורע, הוא המשיך לתקוף הערב, והפעם בטוויטר: "הובלתי בלילה בכל מדינות המפתח, אולם בבוקר הן נעלמו בזו אחר זו באורח פלא", כתב. "הם מוצאים קולות של ביידן בכל מקום – בפנסילבניה, ויסקונסין ומישיגן. כל כך רע למדינה שלנו".

תגיות:בחירותארצות הבריתדונלד טראמפג'ו ביידן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה