סיון רהב מאיר

"כל אדם יכול לחיות בשמחה": סיון רהב מאיר בטור לזכרו של ד"ר רחמים מלמד-כהן

ככל שהגוף נחלש, הרוח התחזקה: "כל משבר הוא מנוף לעלייה. אנשים לא מאמינים לי כשאני מצהיר בכנות שאלה השנים היפות בחיי"

(בעיגול: ד’’ר רחמים מלמד-כהן)(בעיגול: ד’’ר רחמים מלמד-כהן)
אא

העולם מחכה לשמוע מי ינהיג את המעצמה הגדולה בעולם. בינתיים, כמה מילים על כוחו ועל רוחו של האדם היחיד: הלילה הלך לעולמו ד"ר רחמים מלמד-כהן. הוא חלה ב-ALS, ניוון שרירים, והפך למשותק בכל גופו, למעט העיניים. ככל שהגוף נחלש, הרוח התחזקה. באמצעות העיניים והמחשב הוא כתב, צייר והעביר הרצאות.

כך סיפר, באחד הראיונות הרבים שנתן: "כל משבר הוא מנוף לעלייה. אנשים לא מאמינים לי כשאני מצהיר בכנות שאלה השנים היפות בחיי. המחלה יצרה בי אתגר למצות כל רגע. כישרונותי והגיגי, שהיו כמוסים ונסתרים, התפרצו בצורת 18 ספרים, 8 תערוכות ציורים ו-10 שירים שהולחנו, והכל בתנועת עיניים על מסך המחשב. נכון, אני מתגעגע לחבק את קרובי, לאכול ולשתות דרך הפה, לטייל בהרים ולנשום בלי מכונת הנשמה, וקשה לי במיוחד כשזבוב מתיישב לי על קצה האף ואני לא יכול לסלק אותו. אבל לאור העובדה שתחזית הרופאים לפני 25 שנים הייתה שאחיה 3-5 שנים, אני מאושר שעודני חי.

"יש אנשים שפשוט לא מוכנים לעכל שינוי במצבם, אבל אני מאמין שאדם יכול לעבוד על עצמו ולחיות בשמחה. 'עבדו את ה' בשמחה', זאת המשימה. הרבה פעמים הצרות של אנשים מתגמדות כשהם פוגשים אותי. זה יהיה שקר להגיד שאין לי קושי. כמובן שהיה לי קשה נפשית בהתחלה, אבל החלטתי שאין לי זמן עבור הפחד. צריך לדאוג לכך שהתקווה תהיה תמיד גדולה מהפחד".

תגיות:סיון רהב מאירד"ר רחמים מלמד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה