חדשות בעולם

טראמפ: "ניצחנו את הבחירות, זו הונאה"

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הכריז על ניצחונו בבחירות ואמר כי יעתור לבית המשפט העליון כדי לעצור את ספירת הקולות: "זו הונאה נגד העם האמריקני, בושה למדינה שלנו"

טראמפ (תמונה: שאטרסטוק)טראמפ (תמונה: שאטרסטוק)
אא

(עודכן: 10:07)

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, נשא הבוקר (רביעי, שעון ישראל) הצהרה לתקשורת, בה הכריז כי ניצח בבחירות, והזהיר מפני ניסיון להונאה. "אני רוצה להודות לעם האמריקני על תמיכתו העצומה. מיליוני אנשים הצביעו עבורנו היום", הוסיף הנשיא. "קבוצה עצובה מאוד של אנשים מנסה לערער על הקבוצה שהצביעה לנו, ואנחנו לא נקבל זאת".

"התכוננו לחגיגה גדולה, ופתאום הכל הופסק. התוצאות היו נהדרות, והיינו מוכנים לצאת החוצה ולחגוג משהו כל כך יפה וטוב, כזו הצלחה. האזרחים יצאו במספרי שיא שלא היו כמותם כדי לתמוך בנו", הצהיר הנשיא. הוא מנה את מדינות המפתח המתנדנדות וטען כי המערכה בהן הוכרעה לטובתו. "זכינו בפלורידה, זכינו שם בגדול. זכינו באוהיו, זכינו בטקסס. ברור שניצחנו גם בג'ורג'יה. ללא ספק ניצחנו בצפון קרוליינה. אולי יהיה ניצחון גם באריזונה, יהיה נחמד אם ננצח בה. אבל הכי חשוב שאנחנו מנצחים בפנסילבניה במספר עצום של קולות. אנחנו מנצחים במישיגן, גם בויסקונסין".

"היה לנו לילה גדול. תסתכלו על המדינות שניצחנו ועל הפערים בהן. ופתאום אמרתי 'מה קרה לבחירות, הכל בוטל', ויש כל מיני הכרזות. אתם יודעים מה קרה? הם ידעו שהם לא ינצחו, אז אמרו 'בואו נלך לבית משפט'. חזיתי את זה. זו הונאה נגד העם האמריקני, זו בושה למדינה שלנו. התכוננו לנצח את הבחירות האלה, ובכנות – ניצחנו את הבחירות".

טראמפ הבהיר, כי בכוונתו לפעול במסלול המשפטי: "המטרה שלנו היא להבטיח את היושרה של ההצבעה – לטובת האומה שלנו. זה רגע חשוב עבור האומה. אנו רוצים שייעשה שימוש נכון בחוק. נפנה לבית המשפט העליון, נבקש לעצור את ספירת הקולות. שלא ימצאו פתאום עוד קולות ב-4:00 לפנות בוקר. זה רגע עצוב מאוד עבורי. אנחנו ננצח, ומבחינתי – כבר ניצחנו".

מוקדם יותר התייצב המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן מול המצלמות, והצהיר כי הוא בדרך לניצחון. "אנו צריכים להיות סבלנים עד שספירת הקולות תסתיים, אבל אנחנו מרגישים טוב", אמר בנאום קצר שנשא במטה הבחירות שלו בדלוואר. "אני מאמין שאנחנו בדרך לזכות בבחירות האלה".

"אנחו מרגישים טוב לגבי אריזונה ומינסוטה, אנחנו עדיין במשחק בג'ורג'יה. אנחנו מרגישים טוב לגבי ויסקונסין ומישיגן", הוסיף ביידן. "ייקח זמן לספור את הקולות, אבל ננצח גם בפנסילבניה. זה לא המקום שלי ולא של טראמפ להכריז מי ניצח, זו החלטה של העם האמריקני, ואני אופטימי. אני מודה לכל מי שיצא והצביע".

טראמפ מיהר להגיב בטוויטר על דבריו של ביידן: "אנחנו מובילים בגדול, אבל הם מנסים לגנוב את הבחירות – לא ניתן להם לעשות זאת".

תגיות:בחירותארצות הבריתדונלד טראמפג'ו ביידן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה