חדשות מדע וטכנולוגיה

המתופף הביוני: איך מצליח המתופף המהיר בעולם לנגן עם יד אחת בלבד?

למתופף המהיר בעולם יש רק יד אחת, ובכל זאת הוא הצליח להשיג את התואר הנכבד, זאת הודות ליד רובוטית משוכללת המותקנת על גופו

אא

בעזרת אהבה שאינה פוסקת למוסיקה, ויד תותבת משוכללת במיוחד, הצליח מתופף צעיר לחזור לנגן בכלי האהוב עליו אחרי שאיבד יד בתאונה.

אחרי שנכווה קשות מפיצוץ לפני 5 שנים, ג'ייסון ברנס לא רק איבד יד, אלא גם את היכולת לתופף - כך הוא חשב, לפחות. כיום, לא רק שהוא חזר לנגן על תופים, אלא גם קבע שיאים חדשים שהפכו אותו למתופף המהיר בעולם.

סיפור החלמתו של ברנס התחיל בצעדים קטנים: מתוך תשוקה לחזור ולנגן, הוא חיבר מקל תיפוף לגבס שעטף את גדם ידו אחרי התאונה. אחרי שהצליח לתופף מעט, הוא בנה תותבת אישית שישבה בנוחות סביב הגדם ונשא מתלה מיוחד עם קפיצים המחזיקים את מקל התיפוף. הקפיצים הודקו במידה שאפשרה למקל להתנדנד מעלה ומטה באופן דומה לטכניקת אחיזה טבעית של מתופף.

השמועה על המתופף עם היד התותבת הגיעה לגיל ויינברג, מלחין מוסיקלי ופרופסור בית הספר למוסיקה בגורג'יה. ויינברג הקים מרכז לטכנולוגיית המוסיקה, שם הוא שוקד על פיתוח בינה מלאכותית לרובוטים מוסיקאים. הוא החליט להיפגש עם ברנס והעניק לו יד ביונית, שאפשרה לו לתופף 2,400 פעימות בדקה, שיא עולמי. כל זה עוד לפני שהם פיתחו תותבת רובוטית בה ברנס יכול לשלט בעזרת המוח.

"אני נרגש מאוד מגדילה אנושית, מהבאת טכנולוגיה לתוך הגוף ומהיכולת לאפשר לאנשים לחקור דברים שלא יכלו לחקור קודם", אומר גיל.

גיל ועוזריו במרכז לטכנולוגיית המוסיקה, עבדו יחד לפתח אולטרסאונד מיוחד המאפשר למכשירים שונים להגיב לאותות חשמליים הנשלחים מהמוח לשרירים. בנוסף הם פיתחו תותבת נוספת עבור ברנס, כזו המאפשרת לו נגינה ראשונית בפסנתר. הטכנולוגיה עדיין חדשה, גיל והצוות שלו צריכים להפוך את החיישנים לחדים יותר ומותאמים יותר לאותות שהוא שולח ליד שלו כדי שתתפקד טוב יותר ומהר יותר.

"לא חשבתי שאהיה איפה שאני היום, במיוחד אחרי התאונה שלי", אומר גייסון, "ודאי לא ידעתי שחמש שנים אחר כך אהיה חלק מפיתוח הטכנולוגיה הטובה ביותר עבור קטועי גפיים, איך מישהו יכול היה לחזות משהו כזה?".

תגיות:העתיד כבר כאןתופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה