חדשות בארץ

צה"ל: מנהרת הטרור מעזה נחפרה על ידי חמאס

בעקבות חקירת תוואי המנהרה שחדרה לשטח ישראל, מסר דובר צה"ל כי ניתן לקבוע שמדובר במנהרה התקפית שנחפרה על ידי חמאס. הרמטכ"ל אביב כוכבי: "המנהרה הייתה נכס מאוד משמעותי של האויב"

הפעילות לחשיפת המנהרה (צילום: דובר צה"ל)הפעילות לחשיפת המנהרה (צילום: דובר צה"ל)
אא

דובר צה"ל הודיע הערב (רביעי), כי בעקבות חקירת תוואי מנהרת הטרור שנחשפה אתמול, ניתן לקבוע כי מדובר במנהרה התקפית שנחפרה על ידי חמאס.

מוקדם יותר היום, התייחס הרמטכ"ל אביב כוכבי לחשיפת המנהרה, ואמר כי היא מהווה "דוגמה מובהקת" לאיומים מולם מתמודד צה"ל: "היא מנהרה מאוד משמעותית, והיא נקטעה. היא אותרה באופן מאוד מקצועי. אני לא רוצה להיכנס לפרטים טכניים לגבי המנהרה. אני יכול לומר שהיא הייתה נכס מאוד משמעותי של האויב, ואנחנו נמשיך לטפל בה וגם באיום בכלל של התת-קרקע בכל השיטות ובכל האמצעים הכי מתקדמים, מטכנולוגיה ועד מודיעין. זה יעד מרכזי אצלנו, ובסך הכל נחשפו לא מעט מנהרות בשנים האחרונות. אנחנו נמשיך עם המגמה הזאת".

"24 השעות האחרונות הן 24 שעות של פעילות מבצעית בכל הגזרות, שמזכירות לכולנו שאנחנו עם אתגרים רבים חוץ מהקורונה", הצהיר הרמטכ"ל. "יש לנו משימה מספר אחת – היא לא הקורונה, אלא ביטחון ישראל".

(וידיאו: דובר צה"ל)

המנהרה, שחדרה עשרות מטרים לשטח ישראל מדרום רצועת עזה, במרחב חאן יונס, אותרה במסגרת המאמץ הקבוע והמתמשך לאיתור מנהרות טרור ונטרולן, והודות ליכולות הטכנולוגיות והאיסופיות של המכשול בגבול רצועת עזה. בעקבות אינדיקציה שעלתה במכשול, הנבנה בגבול רצועת עזה לאורך השנים האחרונות ובנייתו מושלמת בימים אלו, פעלו כוחות הנדסיים של צה"ל במרחב הגדר ואיתרו את המנהרה. על פי ההערכות, מדובר במנהרה חדשה שנחפרה בתקופה האחרונה.

תגיות:חמאסרצועת עזהמנהרת טרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה