חדשות בארץ

הרמטכ"ל: מנהרת הטרור שנחשפה – "נכס מאוד משמעותי" של האויב

במהלך ביקור במחלקת הקורונה בבית החולים רמב"ם, המופעלת על ידי צה"ל, אמר הרמטכ"ל אביב כוכבי כי המנהרה שנחשפה "מאוד משמעותית" עבור האויב. הוא קרא לאזרחים לשתף פעולה עם מפקדת אלון, הפועלת לקטיעת שרשראות ההדבקה

כוכבי בבית החולים רמב"ם, היום (צילום: דובר צה"ל)כוכבי בבית החולים רמב"ם, היום (צילום: דובר צה"ל)
אא

הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, התייחס היום (רביעי) לחשיפת מנהרת הטרור בגבול עזה, ואמר כי היא הייתה "נכס מאוד משמעותי" של האויב. כוכבי אמר את הדברים במהלך ביקור במחלקות הקורונה בבית החולים רמב"ם בחיפה, שהוקמו על ידי צה"ל ומופעלות על ידי אנשי חיל הרפואה.

"המנהרה היא דוגמה מובהקת לכך שהאיומים לא נעלמו", אמר כוכבי. "היא מנהרה מאוד משמעותית, והיא נקטעה. היא אותרה באופן מאוד מקצועי. אני לא רוצה להיכנס לפרטים טכניים לגבי המנהרה. אני יכול לומר שהיא הייתה נכס מאוד משמעותי של האויב, ואנחנו נמשיך לטפל בה וגם באיום בכלל של התת-קרקע בכל השיטות ובכל האמצעים הכי מתקדמים, מטכנולוגיה ועד מודיעין. זה יעד מרכזי אצלנו, ובסך הכל נחשפו לא מעט מנהרות בשנים האחרונות. אנחנו נמשיך עם המגמה הזאת".

"24 השעות האחרונות הן 24 שעות של פעילות מבצעית בכל הגזרות, שמזכירות לכולנו שאנחנו עם אתגרים רבים חוץ מהקורונה", הצהיר הרמטכ"ל. "יש לנו משימה מספר אחת – היא לא הקורונה, אלא ביטחון ישראל",

במהלך ביקורו ברמב"ם נפגש כוכבי עם מנהל בית החולים, ד"ר מיכאל הלברטל, ודן עמו במאמץ המשותף למאבק בקורונה ובהמשך שיתוף הפעולה בתחום זה. כוכבי ביקר באחת ממחלקות הקורונה, שלשם תפעולן הקצה צה"ל כ-100 אנשי צוות רפואי מתוך המערך הסדיר של חיל הרפואה.

בחמ"ל הקורונה הוצגו בפני הרמטכ"ל מערכות תקשוב חדשות, המאפשרות מעקב וניטור אחר מצבם של החולים במחלקות. בחמ״ל קיימת גם מערכת תקשורת, באמצעותה ניתן ליצור קשר עם החולים המאושפזים במחלקה.

כוכבי התייחס לפעילותה של מפקדת אלון של פיקוד העורף, הפועלת לקטיעת שרשראות ההדבקה. לדבריו, המפקדה "הגיעה לשיא היכולת, וכיום היא מגיעה לכל חולה מאומת. זה סיפורו של צה״ל – ביד אחת נלחם באיומים המבצעיים וביד השנייה נלחם בקורונה".

הרמטכ"ל הדגיש, כי "המפקדה לא תהיה אפקטיבית אם לא יהיה שיתוף פעולה מצד האוכלוסייה. אני קורא כאן – שתפו פעולה עם המפקדה, דווחו דיווחים מלאים. אנחנו יכולים לנצח, אך הדבר מצריך שיתוף פעולה של האוכלוסייה".

תגיות:רצועת עזהמנהרת טרוראביב כוכביבית החולים רמב"םנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה