חדשות בארץ

הותר לפרסום: צה"ל חשף מנהרת טרור מעזה שחדרה לשטח ישראל

המנהרה, שחדרה עשרות מטרים לשטח ישראל, אותרה בעקבות אינדיקציה שעלתה במכשול הנבנה לאורך הגבול. דובר צה"ל: "המנהרה לא היוותה סיכון ליישובים בשום שלב"

(צילום: דובר צה"ל)(צילום: דובר צה"ל)
אא
(עודכן: 20:21)

(וידיאו: דובר צה"ל)

מנהרת טרור, שחדרה עשרות מטרים לשטח מדינת ישראל מדרום רצועת עזה, במרחב חאן יונס, אותרה ונחשפה. כך הותר הערב (שלישי) לפרסום.

תוואי המנהרה אותר במסגרת המאמץ הקבוע והמתמשך לאיתור מנהרות טרור ונטרולן, והודות ליכולות הטכנולוגיות והאיסופיות של המכשול בגבול רצועת עזה. בעקבות אינדיקציה שעלתה אתמול במכשול, שנבנה בגבול רצועת עזה לאורך השנים האחרונות ובנייתו מושלמת בימים אלו, פעלו כוחות הנדסיים של צה"ל במהלך היום במרחב הגדר ואיתרו את המנהרה. על פי ההערכות, מדובר במנהרה חדשה שנחפרה בתקופה האחרונה.

"איתרנו את המנהרה וחשפנו אותה הודות למכשול התת-קרקעי בגבול רצועת עזה, שבנייתו עתידה להסתיים במרץ 2021", אמר דובר צה"ל, תת-אלוף הדי זילברמן. "המכשול מורכב ממספר רכיבים, ביניהם גדר עילית, קיר בטון אינדיקטיבי שמגיע לעומק רב, ואמצעים טכנולוגיים נוספים שאיפשרו להתריע על המנהרה".

"נמשיך לפעול בימים הקרובים לנטרול המנהרה שפוגעת באופן מובהק בריבונות ישראל", הוסיף זילברמן. הוא הדגיש, כי "המנהרה לא היוותה סיכון ליישובים בשום שלב, מאחר שהיא חוצה את שטח ישראל רק בעשרות מטרים, וכן בגלל המכשול".

דובר צה"ל ציין, כי "שיוכה הארגוני של המנהרה נמצא בבדיקה, ועדיין לא ניתן להצביע על הארגון האחראי עליה. עם זאת, ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור נגד אזרחי ישראל. צה"ל נחוש להגן על ריבונות ישראל וביטחון אזרחיה, וימשיך לפעול נגד הטרור מעל ומתחת לקרקע בכל גזרה בה יידרש לכך".

תוואי המנהרה, אילוסטרציה (וידיאו: דובר צה"ל)

מהמועצה האזורית אשכול נמסר: "עודכנו על ידי הצבא, כי בזכות המכשול החדש שהוקם לאורך הגבול, הכולל אמצעים טכנולוגיים מתקדמים, אותרה וסוכלה מנהרה סמוך לגבול. המנהרה חדרה לשטח ישראל, אך לא חצתה את קיר המכשול ולא היוותה איום על תושבינו. אנו מברכים על ההשקעה החשובה בבניית המכשול שהוכיח את עצמו, ומודים לחיילי צה"ל היקרים ששומרים על בטחוננו בגבול ביום ובלילה". במועצה הבהירו, כי "בתום הערכת מצב עם הצבא, אין שינוי בהנחיות לתושבים וגם הפעילות החקלאית סמוך לגבול חודשה".

בתגובה לחשיפת המנהרה, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אנחנו ממשיכים לפעול בנחישות בכל הגזרות למען ביטחון ישראל ונגד כל ניסיון פגיעה בריבונותנו או באזרחינו".

שר הביטחון בני גנץ כתב בפייסבוק: "גם בימים שנראה שהדרום שקט, מתחת לפני השטח ארגוני הטרור ממשיכים במאמציהם לפגוע באזרחי ישראל ובריבונותה. כוחות צה"ל ממשיכים בפעילות הנחושה מול איומי הטרור, וגילו היום מנהרת טרור משמעותית שחדרה לשטח ישראל אך לא חצתה את המכשול שהקמנו. גילוי המנהרה הוא עדות ליכולות המודיעיניות והטכנולוגיות של צה"ל, שימשיך לפעול מול האיומים ולפגוע ביכולות ארגוני הטרור בזמן ובמקום שאנחנו נחליט".

מוקדם יותר היום, ביקר גנץ, יחד עם הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, באוגדת עזה. שר הביטחון אישר את התוכניות האופרטיביות שהוצגו על ידי מפקד הפיקוד, אלוף הרצי הלוי, ומפקד אוגדת עזה, תת-אלוף נמרוד אלוני. בהמשך סייר גנץ בתוואי המכשול, ונפגש עם מפקדי המילואים של אוגדת עזה.

"במקביל למאמץ הקורונה, אני נמצא פה בסיור בעוטף עזה, עומד על הפעילות של צה"ל מקרוב: הן באיסוף המודיעיני, הן בהגנה המבצעית", אמר גנץ. "אני יכול להבטיח לתושבי האזור שעושים את הכל בכדי להבטיח להם חיים שקטים ובטוחים. שנו בשקט, וחיילי צה"ל וכוחות הביטחון ימשיכו בפעילות למען הגנתכם".

תגיות:רצועת עזהצה"למנהרת טרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה