חוה שמילוביץ'

חוה שמילוביץ בונה לעצמה תיבת נוח. גם את יכולה

מידי יום, לא משנה כמה שהוא עמוס וגדוש ומלא ואינסופי ממש, אני מקיימת באהבה ובשמחה, מתוך בחירה מלאה, את הציווי של הפרשה המופלאה של השבוע: "בני לך תיבה והינצלי מהמבול"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בימים טרופים אלו, שלהרבה הורים אין עבודה, ולהרבה ילדים אין מסגרות, אין לימודים מסודרים אין שעות שינה רגילות... ואפילו ביום "שגרתי" של עשיה - קשה מאוד למצוא את השקט והמנוחה.

בתוך הבלגן האינסופי של החיים וריבוי המשימות, חיים שלחלק מאתנו הפכו לחסרי וודאות בהרבה תחומים, המנוחה והשלווה לא ממש נגישים לנו, והם הבסיס לבריאות ואיזון הנפש!

היום אני רוצה לשתף אתכן איך כל זה פוגש אותי מאחורי הקלעים, ואשתף אתכן בסוד אינטימי שלי.

אז ככה... אני מניחה שאם את מכירה אותי קצת, את בטח כבר מנחשת, רואה ומרגישה שבטבעי אני לא יודעת לנוח. אני אקטיבית מאוד מאוד, החיים שלי מאוד אינטנסיביים ומלאי פעילות מגוונת.

לדוגמה: עד גיל 31, לפני לידת הבת הרביעית כבר סיימתי לכתוב 10 ספרים על כל חג ומועד, ועוד את 4 ספרי הלימוד העיוניים שמלווים את הקורסים שלי, ופתחתי 4 אתרי לימוד של הסדנאות האינטרנטיות, מתוך 10 אתרי תוכן שפתחתי. עבדתי מאות או אלפי שעות על הסדנה המוקלדת שלי באתר, שסיכמה את כל הקורס שלי, תוך כדי שלימדתי מלמדת בכמה קורסים פרונטליים מגוונים, וקיבלתי נשים וזוגות לטיפולים פרטניים.

העומס והפעילות כמובן המשיכו, וממש בימים אלו אני בונה אתר חדש לזיכוי הרבים, שיכיל את כל התכנים שלי. אז בטח כבר הבנת שיומי עמוס וגדוש בפעילות, ומאמינה שגם שלך, בתחומים שאת פעילה בהם.

לכל אשה יש המון מה לעשות מידי יום, כאמא, כבת, כמנהלת בית, כעובדת, כמי שחיה בעולם העשייה.

הכלל הוא שבלי מנוחה / עצירה / שקט - אי אפשר לחיות באיזון, בבריאות...

האמת, אם להיות כנה ממש, לפעמים אני מרגישה שעבורי נוצרה מנוחת השבת, שעוצרת אותי מכל הפעילות, ומזמינה אותי מידי שבוע לחוות מחדש מנוחת נפש וגוף משמעותית.

אבל כיצד אני מצליחה לשמור על בריאות ואיזון ביום יום? ומה מציל אותי מכל העומס?

אז יש באמת עצה נפלאה, שאפשר לומר שהיא זו שמצילה אותי, מאחר והיא זו שמאזנת את כל הכוחות. היא טמונה בציווי של פרשת שבוע הזו פרשת נוח.

אז ככה... מידי יום, לא משנה כמה שהוא עמוס וגדוש ומלא ואינסופי ממש, אני מקיימת באהבה ובשמחה, מתוך בחירה מלאה, את הציווי של הפרשה המופלאה של השבוע: "בני לך תיבה והינצלי מהמבול".

כך השם מצווה עלי, ועליך, ועל כל אחת שרוצה להישאר שפויה, ומעבר לכך מוזנת, מלאה, שמחה, רגועה.

אז כבר מעל 20 שנה אני בונה לי תיבת נוח, בה אני בוחרת לנוח ולהניח את כל מה שנמצא מבחוץ.

תיבת הנוח שבניתי במהלך השנים ממש נעימה עוטפת, ואפשר לומר שהיא כבר רחבה ומלאת אור.

"צוהר תעשה לתיבה" - יש בה חלון ענק ושקוף, שדרכו משתקף האור האלוקי, וחודר אל תוך נבכי נפשי, אל תוך התודעה שלי, אל תוך הלב שלי, עמוק פנימה, מרפא כל מתח וכאב, משחרר כל חסימה, מנקה כל רגש שלילי, מטהר, מרענן, מזין. אור השם יתברך, שאין כמוהו בעולם, חודר אל עצם ישותי בזכות תיבת נוח הפרטית שלי, ותיבות התורה והתפילה בהן אני משתמשת בשעה שאני נכנסת אליה, כדי להחדיר דעת אלוקית שגואלת מכל צער, לנוח בנוכחות הבורא, לשוב אליו אחרי יום ארוך כ"כ, שנגמר בשעות הקטנות של הלילה.

אני מתרפקת על עצם מציאותו, מתחברת אליו, נשענת, מרפה, יוצרת איתו קשר אינטימי עמוק עמוק ויציב, משתפת אותו בכל מה שעובר עלי, מנתבת כל רגש שלילי אל קרבתו הגואלת, קוראת לו מתוך כל חלק נזקק בתוכי, מרגישה לגמרי את התלות המוחלטת בו, ויחד עם זאת את הכוח שהוא נותן בי, לקחת אחריות על החלק שלי בעולמו.

מרפה מכל שליטה על כל אותם חלקים שלא נתן בידי, סומכת, מרפה, נשענת.

אותה אישה שפועלת, יוזמת ומנהלת כל כך. איזה עונג! איזו שמחה!

אז כך, מידי יום אני מפנה את הכל, ונכנסת לי לתיבה.

ואגלה עוד סוד סודי מאחורי הקלעים: התיבה הזו היא מקור ההשראה שלי, והיא גם המעבדה הסודית שלי. בתוכה הכנתי את כל תהליכי הריפוי המדהימים, שאותם אני מלמדת ואלמד גם השנה בקורס הטיפול התורני.

בתוך תיבת נוח הפרטית שלי יצרתי את התהליכים העמוקים שעוזרים גם לשחרר וגם לנתב כל רגש שלילי למקום מואר. אני עובדת עם הבורא ועם כל רגש לפי סימניו, לפי הדרכתו. כל התנגדות, תסכול, אכזבה, פחד, בדידות - מובילים אותי לעוד חיבור עמוק ומיוחד, מזווית חדשה. כל רגש עוזר לי ללמוד עוד על עצמי, על היכן עדיין לא חיברתי את עצמי לתיבת הנוח שלי. לנוכחות הבורא המיטיבה. מתבוננת, היכן אני עוד נאבקת כשורדת על חיי.

בתוך המעבדה הסודית הזו כתבתי את כל ספרי, והתכנים אותם אני מלמדת, ומדי שנה אני בוחרת מחדש, עוד פעם ועוד פעם, לזהות ולהרפות מעוד חלק שורד שלא יודע להישען ולנוח, לומדת לסמוך לגמרי על נוכחות הבורא, בתוך עולם המעלים אהבתו.

שעה של מנוחת הנפש, שעה של ריפוי והזנה, שהיא בחינה של שבת קודש שבתוך ימות החול. אני מודה מעומק לבי לבורא על הזכות הזו שהעניק לי, כל כך הרבה שעות וימים, חודשים ושנים, שזכיתי לכך.

אכן, זו אמונות נרכשת. ואני יודעת מתוך ניסיון עם אלפי נשים במשך 19 שנים, שכל אחת, גם את! כן, את, תוכלי להגיע למקום הזה שבו תדעי ליהנות ולנוח בנוכחות הבורא, להתחבר, לשתף, להתרפא, לאהוב, לקבל הזנה, להתפלל וללמוד עליו עוד ועוד.

אם תבחרי לקבל את ההדרכה והכלים, אם תרצי - אלך איתך יד ביד ואלמד אותך כיצד עושים זאת.

ואכן, זה הלימוד הכי יקר ערך שאני מרגישה שבאתי לתת בעולם הזה - להפוך את הבורא לידיד נפשך. מבחינתי, זה הדבר המשמח ביותר!

אז... אם קראת את כל השיתוף האינטימי הזה, אשמח להרגיש אותך מאחורי הקלעים, ואת מוזמנת לשלוח לי תגובה, היכן המאמר הזה פגש אותך. מעניין אותי לשמוע: האם את יודעת לנוח ולהרגיע את עצמך בנוכחות הבורא? האם את גם רוצה ללמוד כיצד עושים זאת?

לתגובות: havaor20@gmail.com

תגיות:תיבת נחחוה שמילוביץ'

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה