חדשות בארץ

הממשלה אישרה את ההסכם עם האמירויות; נתניהו: אפגש בקרוב עם בן זאיד

ראש הממשלה שוחח עם נסיך הכתר של אבו דאבי, השייח' מוחמד בן זאיד, והזמינו לבקר בישראל. נתניהו בישיבת הממשלה: "אין לי ספק שבקרוב נראה הסכמים עם מדינות ערביות ומוסלמיות נוספות"

דגלי ישראל ואיחוד האמירויות (צילום: שאטרסטוק)דגלי ישראל ואיחוד האמירויות (צילום: שאטרסטוק)
אא

נתניהו בישיבת הממשלה (וידאו: רועי אברהם, לע"מ; סאונד: בן פרץ, לע"מ)

הממשלה אישרה הבוקר (שני) פה אחד את חוזה השלום עם איחוד האמירויות, שנחתם בחודש שעבר בטקס בבית הלבן. ההסכם יובא ביום חמישי לאישור מליאת הכנסת. ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בסוף השבוע עם נסיך הכתר של אבו דאבי, השייח' מוחמד בן זאיד, והזמינו לבקר בישראל.

במהלך שיחתם הודיע נתניהו ליורש העצר האמירותי על כוונת ממשלת ישראל לאמץ באופן רשמי את הסכם השלום, וכי הליך האישור יחל כבר השבוע. הוא ציין, כי לאור התמיכה הנרחבת לה זוכה ההסכם בישראל, הוא סבור כי ההסכם יאושר על ידי הכנסת ללא דיחוי. השניים סיכמו להיפגש בקרוב.

בהודעה מלשכת ראש הממשלה נמסר, כי "שני המנהיגים דנו בתקווה הגדולה לשיתוף פעולה בין ישראל לאיחוד האמירויות, שיחזק את שתי המדינות, וכן דנו גם בשיתוף פעולה למיגור מגפת הקורונה שמשפיעה על מדינות רבות ברחבי העולם. שני המנהיגים קראו להמשך ביצור השלום במזרח התיכון שיתרום ליציבות, ביטחון ושגשוג של כל עמי האזור, והביעו את הערכתם לנשיא טראמפ ולארצות הברית על תמיכתם החיונית במאמץ זה".

בפתח ישיבת הממשלה, אמר נתניהו: "אני מביא היום לממשלה את הסכם השלום ההיסטורי עם איחוד האמירויות. זהו הסכם השלום הראשון שישראל חותמת עליו מזה למעלה מ-25 שנים. במקביל אנחנו משלימים את ההסכמים עם בחריין. כלומר, אנחנו נעשה שלום עם שתי מדינות ערביות במקביל".

נתניהו ציין, כי "ההסכם הזה שונה מקודמיו בכך שישראל איננה מוותרת על שטח כלשהו. שנית, המרכיב הכלכלי הוא מאוד דומיננטי בו, והתמורות הכלכליות ייטיבו עם כל אזרחי ישראל. שלישית, ההסכם הזה מלווה בפתיחת השמיים, פתיחת השמיים של סעודיה למטוסים ישראליים, למטוסים מישראל ולמטוסים אל ישראל. זה אומר שישראל מפסיקה להיות סמטה ללא מוצא, אלא הופכת לצומת מרכזית. חשוב גם לומר שזה משתנה לא רק במונחים הגיאוגרפיים, אלא גם במונחים הגיאופוליטיים והכלכליים".

"בסוף השבוע שוחחתי עם ידידי, נסיך הכתר של איחוד האמירויות, השייח' מוחמד בן זאיד. הזמנתי אותו לביקור בישראל, הוא הזמין אותי לביקור באבו דאבי. אבל עוד קודם לכן אנחנו נראה כאן משלחת מאיחוד האמירויות, ותצא משלחת נוספת שלנו לשם. אני מבטיח לכם שנקבל את המשלחת מאיחוד האמירויות באותו חום ובאותה התרגשות גדולה, כפי שהתקבלה המשלחת הישראלית באבו דאבי".

"אנחנו דיברנו על שיתופי הפעולה שאנחנו מקדמים" – הוסיף נתניהו – "בהשקעות, בתיירות, באנרגיה, בטכנולוגיה ובתחומים נוספים. אנחנו גם נשתף פעולה, וכבר אנחנו משתפים פעולה, במאבק נגד מגפת הקורונה. זה כבר קורה, זה יקרה בהיקף הרבה יותר גדול. זה מאוד יסייע לנו לצלוח את המגפה".

"אמרתי לנסיך הכתר בן זאיד, שאנחנו נאשר השבוע את הסכם השלום ההיסטורי, בממשלה ואחר כך בכנסת. ההסכמים הללו מבטאים את השינוי הדרמטי שחוללנו במעמדה של ישראל באזור. מדינות ערב רוצות לעשות איתנו שלום, כי הן רואות איך הפכנו את ישראל למעצמה. הן רואות גם איך אנחנו עומדים מול איראן, לפעמים לבד, מול כל העולם. הן מבינות שאנחנו יכולים לסייע להן בהרבה מאוד תחומים. הם רואים שישראל לא רק שאינה נטל ואינה אויב – היא בעלת ברית חיונית בכל זמן, בייחוד בעת הזאת". את דבריו חתם נתניהו באומרו: "אין לי ספק שבקרוב נראה הסכמים עם מדינות ערביות ומוסלמיות נוספות".

שר הביטחון בני גנץ אמר בישיבה: "אני מברך על הסכמי השלום, קורא להרחיב אותם, ולהמשיך לעשות זאת תוך שמירה על הביטחון. אני עוסק בנושא ההסכם מול האמירויות והשלכותיו הביטחוניות מול הרשויות האמריקאיות המוסמכות. ההסכם יקודם תוך כדי שמירה על האינטרסים הביטחוניים של ישראל. אסור להרפות מהמאמצים לשלום מול עוד שותפים באזור – זו חובה מוסרית ולאומית".

תגיות:איחוד האמירויותנורמליזציה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה