חדשות בעולם

מטורף: קיבל תרופה לנדודי שינה - והתעורר מתרדמת

זה שמונה שנים תמימות שריצ'רד בן ה-37 מהולנד - שוכב בבית החולים כשהוא סובל מתסמונת נדירה שמכניסה אותו לסוג של תרדמת ואפתיות. תרופה לנדודי שינה שקיבל לאחרונה, הצליחה לגרום לו לצאת מהתרדמת

אא

זה שמונה שנים תמימות שריצ'רד בן ה-37 מהולנד - שוכב בבית החולים כשהוא סובל מתסמונת נדירה שמכניסה אותו לסוג של תרדמת ואפתיות. 

אלא שלאחרונה אירע נס גדול, כאשר צוות הרופאים החליט לנסות על ריצ'רד תרופה לנדודי שינה, ש'נחשד' כי היא עשויה לעזור במקרים של 'תסמונת הנעילה', שממנה סובל הצעיר. 

הרופא המטפל של ריצ'רד, ד"ר הסה ארנטס, סיפר לתקשורת המקומית כי מדובר באחד המצבים הרפואיים הקשים ביותר שיש, שברפואה נקרא akinetic mutism. "זה מצב קליני נדיר ביותר", אומר ד"ר ארנטס ומוסיף כי רוב האנשים שסובלים ממצב זה - לא מסוגלים לזוז, לדבר, לאכול ולעשות עוד אי אלו פעולות תנועתיות. המודעות שלו אומנם לא נפגעה, אך הוא נחשב לסוג של צמח היות והוא אדיש אפילו לכאב. 

הרופאים נדהמו כאשר תוך 20 דקות בלבד מרגע שריצ'רד קיבל את התרופה - הוא התקשר למספרה האישי של הרופאה המטפלת ד"ר ואן הרפ, ושאל אותה 'מה קורה פה'. "אין ספק שריצ'רד חווה התעוררות אמיתית", אומר ד"ר ארנטס. לדבריו, ריצ'רד גם קם ממיטתו, הלך מספר צעדים ואף התקשר לאביו - שכמובן הופתע לשמוע את בנו מן העבר השני של הקו, אחרי שנים של שתיקה ונתק. 

הבעיה היא שהתרופה השפיעה על ריצ'רד רק למשך חצי שעה, חוץ ממספר פעמים בהם היא השפיעה לשעתיים - כאשר המינון הועלה. אז מדוע הרופאים לא מעלים את המינון שלה באופן קבוע כדי לעזור לו? "גילינו שככל שאנחנו מעלים את המינון, הגוף מתרגל לזה וההשפעה פוחתת", אומרים הרופאים. 

תגיות:כדורנדודי שינהתרדמת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה