חדשות בריאות

פיילוט חדש: תוצאות בדיקת קורונה – תוך 60 שניות

חברה ישראלית פיתחה ערכה לאבחון קורונה בתוך דקה אחת בלבד, שעלותה פחות משקל. לאחר שמחקר ראשוני הניב מידת דיוק גבוהה של 96%, החל פיילוט נרחב יותר המתבצע בשיתוף בית החולים תל השומר

אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)
אא

חברה ישראלית בשם ניו-סייט אימג'ינג פיתחה ערכה לבדיקת קורונה מהירה, שלדבריה מסוגלת לאבחן בתוך דקה הידבקות בנגיף, ברמות דיוק גבוהות ובעלות נמוכה. פיילוט לבדיקת הערכה החל היום (רביעי) בתחנת בדיקה באשדוד, וייערך במקביל ב-30 ערים ברחבי העולם.

הבדיקה מבוססת על טכניקה פשוטה, ומתבצעת על ידי שטיפת הפה בתמיסת מי מלח בלבד. התמיסה מועברת לתוך מבחנה, ונבדקת על ידי מכשיר שמבצע עליה עיבוד מבוסס בינה מלאכותית ויוצר תמונת "צילום מיקרוסקופי" של מרכיבי התמיסה. אם מרכיבים אלו בעלי רמת זהות גבוהה למרכיבי תמיסה דומה שנלקחה מאדם חולה בנגיף הקורונה – הבדיקה חיובית. במידה ולא – התוצאה שלילית.

מחקר ראשוני, שנערך בקרב כ-250 נבדקים, הניב מידת דיוק המגיעה ל-96% בזיהוי של זיהום בנגיף הקורונה, ובעלות נמוכה של פחות משקל אחד לכל בדיקה. הבדיקה קיבלה את כל האישורים הנדרשים ממשרד הבריאות ופיקוד העורף. הפיילוט יבוצע על ידי חברת ניו-סייט אימג'ינג, יחד עם בית החולים תל השומר השותף במיזם.

במסגרת המחקר, הנבדקים ייבדקו במקביל גם בבדיקת המטוש הסטנדרטית, ויקבלו את תוצאת הבדיקה ממעבדות תל השומר. הדגימות של הערכה המהירה ייבדקו בעדיפות ובפרק זמן קצר מהבדיקה הרגילה.

ראש העיר אשדוד, יחיאל לסרי, כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי בעלי החברה הינו תושב אשדוד: "אני גאה בחדשנות פורצת הדרך של אנשי העיר, שיש בה פוטנציאל גבוה להצלחה ותרומה למאבק במגפת הקורונה".

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו נבדק אתמול בפעם הראשונה בבדיקת "סופיה" – בדיקה מהירה לקורונה, המספקת תוצאה תוך 15 דקות. הבדיקה – המתבצעת על ידי מטוש – העלתה, כי ראש הממשלה שלילי לקורונה. מדובר במערכת שקיבלה את אישור ה-FDA ואת אישור משרד הבריאות בארץ, ונרכשה לשימוש נרחב בישראל.

בשבועות האחרונים החל משרד הבריאות בפריסה של 300 מכשירי בדיקה מהירה מסוג "סופיה", שיכולים לבצע עד 60 אלף בדיקות ביום. בדיונים האחרונים בנושא, הנחה נתניהו להגדיל את היקף רכישת ערכות הבדיקה המהירה ולהאיץ את תהליך קליטתן והטמעתן במקומות בעלי סיכון גבוה, כדוגמת בתי אבות, בתי חולים ומרפאות.

תגיות:נגיף הקורונהבדיקת קורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה