חדשות בריאות

נתניהו: "נצא מהסגר בצורה מדורגת ואחראית, לא ניכנע ללחצים פופוליסטיים"

ראש הממשלה נבדק בפעם הראשונה בבדיקה מהירה לנגיף הקורונה, המספקת תוצאה תוך 15 דקות, ואובחן כשלילי לנגיף: "כדי שנצליח בגל השני אני צריך ממשלה מלוכדת וציבור שנענה לכללים"

נתניהו וקיש, היום (צילום מסך, לע"מ)נתניהו וקיש, היום (צילום מסך, לע"מ)
אא

(וידאו: איתי בית-און, לע"מ סאונד: בן פרץ, לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נבדק היום (שלישי) בפעם הראשונה בבדיקת "סופיה" – בדיקה מהירה לקורונה, המספקת תוצאה תוך 15 דקות. הבדיקה העלתה, כי ראש הממשלה שלילי לקורונה.

מוקדם יותר היום, סיירו נתניהו וסגן שר הבריאות, יואב קיש, בבית האבות "נווה הורים" בירושלים, שהטמיע בפעילותו היום לראשונה את מערכת הבדיקות המהירות. במהלך הסיור שמעו השניים מפי פרופ' נמרוד מימון, הממונה על תוכנית "מגן אבות ואמהות", על הפריסה של המכשירים במסגרת התוכנית.

מערכת "סופיה" נרכשה לשימוש נרחב בישראל, בהמשך לדיונים בנושא שהוביל ראש הממשלה ולאחר סדרת בדיקות של משרד הבריאות. בשבועות האחרונים החל המשרד בפריסה של 300 מכשירי בדיקה מהירה, שקיבלו את אישור ה- FDA. כלל המכשירים יכולים לבצע עד 60 אלף בדיקות ביום. הבדיקה מתבצעת על ידי מטוש, וכאמור לאחר המתנה של 15 דקות בלבד מתקבלת התוצאה.

בדיונים האחרונים בנושא, הנחה נתניהו להגדיל את היקף רכישת ערכות הבדיקה המהירה ולהאיץ את תהליך קליטתן והטמעתן במקומות בעלי סיכון גבוה, כדוגמת בתי אבות, בתי חולים ומרפאות.

"יש לנו סימנים ראשונים של אופטימיות זהירה שאנחנו בולמים את המגיפה, אבל זה מוקדם מדי להגיד את זה", אמר נתניהו במהלך הביקור. "כל המומחים בלי יוצא מן הכלל אמרו: תחכו לפחות עוד שבוע. כך אנחנו עושים. אבל כשנצא בצורה מדורגת ואחראית, הפעם בגל השני, אני מבקש גם לעשות בדיקות מהירות".

"אנחנו מתקינים היום בבתי אבות ברחבי ישראל את הבדיקה המהירה הזאת, בדיקת 'סופיה'. זו בדיקה של 15 דקות. זה יכול לעזור לנו גם בתעופה הפנימית, גם במלונאות, גם בתחומים רבים אחרים – בבתי החולים ובמרפאות".

"אנחנו נצא בצורה מדורגת ואחראית, ולא ניכנע לשום לחצים פופוליסטיים בעניין הזה", הדגיש ראש הממשלה. "אנחנו פועלים עכשיו בגל השני בצורה מאוד אחראית, כמו שפעלנו בגל הראשון. בגל הראשון היינו ממשלה אחודה, מלוכדת, וציבור שנענה. כדי שנצליח בגל השני אני צריך את אותו הדבר – ממשלה מלוכדת וציבור שנענה לכללים".

"כל אירופה עכשיו דוהרת אל הסגר השני. אם נפעל נכון, אנחנו נצא מהסגר השני במצב טוב יותר בשעה שכל אירופה נכנסת אליו. אז אנא שמרו על הכללים, ואני קורא גם לחברי בממשלה ובקואליציה בכנסת – היו מאוחדים", סיכם נתניהו.

סגן שר הבריאות הוסיף: "מדינת ישראל בדרך לבדיקות בזק, אישיות וזולות. ה'סופיה' היא הצעד הראשון. אני שמח להוביל בהתאם לתוכנית שר הבריאות, יולי אדלשטיין, ובהנחיית ראש הממשלה בנימין נתניהו, את הפריסה למאות נקודות בידוק שיאפשרו את שחרור הכלכלה לאחר הסגר, ויפתחו נתיב נוסף לבדיקות ללא צורך במעבדות".

תגיות:יואב קישנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה