חדשות בארץ

ישראל תעביר לרש"פ את כספי המסים שהוקפאו - על אף שזו פועלת נגדה

הרשות הפלסטינית מצהירה כי תפעל נגד ישראל באמצעים בינלאומיים, מה שלא מונע מישראל ישראל להפשיר את כספי המסים שהוקפאו כצעד הרתעה מול הפלסטינים. לאחר קיזוז החוב לחברת חשמל, תקבל הרשות מעל מיליארד שקלים

אא

סכום של 1.8 מיליארד שקלים יועבר לרשות הפלסטינית, לאחר שמתאם פעולות הממשלה בשטחים, ובכירי הרשות, הגיעו לסיכומים בעניין חוב הרשות לחברת חשמל. מדובר בכספי המסים אותם תעביר ישראל, לאחר שהוקפאו במשך ארבעה חודשים. הסכום יועבר לאחר קיזוז החוב.

ישראל מנמקת את עניין ההעברה בכך שישנו חשש לקריסה כלכלית של הרשות, בעקבות מצבה הנוכחי החמור ביותר. מדובר בשבירת איום מול הפלסטינים אותו אמצה ישראל לפני מערכת הבחירות האחרונה, שניסתה לעמוד איתנה מול איומים מצד הרשות, לפעול נגד ישראל בזירה הבינלאומית.

בינתיים הרשות מימשה את איומיה וקיבלה הכרה בינלאומית, ואף תבעה את ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג, מה שלא גורם לישראל להמשיך באמצעי ענישה נגדה, אלא להפך, עוד מעבירה את כספי המסים. סכום הכסף ישמש עבור הרשות עוגן הצלה לפני טביעה, מכיוונה של ממשלת ישראל - שאותה היא מרבה לתקוף, ואף הצהירה כי אינה מתכוונת לחזור בה ממהליכה האחרונים נגד ישראל.

חאלד משעל (צילום: Abed Rahim Khatib / פלאש 90)חאלד משעל (צילום: Abed Rahim Khatib / פלאש 90)

בתוך כך, מבהיר מנהיג ארגון הטרור חמאס, חאלד משעל, כי הוא מחמיר את התנאים מול כל עסקה עתידית עם ישראל בעניין החזרת גופות.

עד שישראל לא תעמוד בכל דרישות חמאס בנוגע לשחרור האסירים, לא ישוחרר כל מידע על גופות חיילים שנמצאות בידי חמאס מימי צוק איתן. משעל דורש שחרור אסירים שלא שוחררו מעולם וכן את אלו ששוחררו בעסקת שליט ונעצרו לאחר מכן פעם נוספת.

עוד מצהיר משעל כי לא רק שדורש את שחרור המחבלים, אלא חותר להביא את המפקדים של ישראל לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג.

תגיות:הרשות הפלסטיניתמסים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה