בריאות ותזונה

ונשמרתם: אוהבים ממתק ליקריץ שחור? אתם מוכרחים לקרוא את זה

אוהבים ממתק ליקריץ שחור? היזהרו, הוא עלול להיות קטלני אם מפריזים באכילתו: לאחרונה התפרסם בכתב עת רפואי בשם New England Journal Medicin מקרה חמור ביותר של גבר בן 54 ממסצ'וסטס שבארה"ב, שקיבל דום לב ממנו מת - לאחר שצרך כמות גדולה מדי של הממתק

אא

אוהבים ממתק ליקריץ שחור? היזהרו, הוא עלול להיות קטלני אם מפריזים באכילתו: לאחרונה התפרסם בכתב עת רפואי בשם New England Journal Medicin מקרה חמור ביותר של גבר בן 54 ממסצ'וסטס שבארה"ב, שקיבל דום לב ממנו מת - לאחר שצרך כמות גדולה מדי של הממתק. 

על פי הדיווח, מדובר באדם בריא ללא כל מחלות רקע, שהתמוטט במסעדת מזון מהיר ואיבד את ההכרה. 

הוא פונה לבית החולים אחרי שצוותים רפואיים ביצעו בו החייאה, ולאחר מכן הוא הועבר לבית החולים להמשך הטיפול - שם גילו הרופאים כי הוא זקוק למכונת הנשמה היות ופעימות לבו עמדו על 40 פעימות לדקה. 

בבדיקות הדם שבוצעו לו נמצא כי רמת האשלגן בגופו נמוכה ביותר - אך תשאול בקרב בני המשפחה העיד על כך שהחולה היה "אדם בריא כשור", ללא בעיות של כאבי חזה או קוצר נשימה. 

הרופאים המשיכו לתשאל את בני משפחתו על הרגלי האכילה שלו, עד שעלו על פרט חשוב ביותר - העובדה כי הוא נהג לצרוך ליקריץ שחור בכמויות גדולות, כמה חבילות של הממתק מדי יום. "מדובר בממתק שמכיל רמה גבוהה של חומצה גליציריזית - שמשבשת את רמת האשלגן בגוף ומכאן ועד להגדלת רמת קורטיזול, הדרך קצרה. אם רמת הקורטיזול עולה,  הפירוש הוא שזה עשוי לגרום להפרעות קטלניות בקצב ספיקת הלב והכליות, לחץ דם גבוה, היפוקלמיה ועוד.  "אפילו כמות קטנה של ליקריץ שאתם אוכלים יכולה להגביר את לחץ הדם מעט", אמר ד"ר ניל בוטלה, קרדיולוג בבית החולים הכללי של מסצ'וסטס לסוכנות הידיעות AP.

בעקבות המקרה פרסם מנהל המזון והתרופות האמריקני אזהרה חמורה שלפיה אנשים בני 35 ומעלה נמצאים בקבוצת הסיכון של אותם שגם 56 גרמים של הממתק ביום למשך שבועיים - עלולה להיות קטלנית עבורם. "ראינו מקרים של אנשים בני 40 שהגיעו לבית החולים עם קצב לב לא סדיר ובעיות נשימה, רק בגלל צריכה של ליקריץ שחור".

תגיות:שחורסכנהממתקליקריץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה