פיתוח האישיות

מרגש: "שמתם לב איזו מחלה התפשטה יותר מהר מהקורונה, בשנה האחרונה?"

פוסט מרגש בפייסבוק קורא לאנשים להפסיק את המחלה שהתפתחה מהר יותר מהקורונה - שנאת החינם, ולנצל את הזמן לאהבת חינם וחסד 

אא

פוסט מרגש שפרסם בחור בשם דור אייזיק (באנגלית: Dor Aizik) הצליח לצוד את עינינו. 

"שמתם לב איזו מחלה התפשטה יותר מהר מהקורונה בשנה האחרונה?", פותח דור ושואל. "נכון מאוד - שנאת חינם. לא יכול להיות שאני קם כל בוקר ושומע על אלימות חוזרת ונשנית, הן פיזית והן מילולית, ושום דבר שתגידו לא יצדיק את זה. יש דברים שאנחנו לא מסכימים איתם? לגיטימי. אבל יש דרכים להביע את דעתנו, והן לא באלימות. כולנו מתלוננים על הממשלה, אבל אולי אנחנו בעצם מתלוננים על עצמנו, ממשלה שאני ואתם בחרנו בה.

"לא מתאים לכם? שימו פתק אחר בקלפי בבחירות הבאות. לבינתיים? צייתו באיפוק להנחיות גם אם אתם בטוחים שאין בהם שמץ של הגיון אחרת מה שווים חוקים במדינה דמוקרטית. במקום להיות עם מאוחד שצועד ביחד ועוזר אחד לשני ברגעים קשים אנחנו שונאים, מקללים ומכפישים אחד את השני. עברנו כבר דברים קשים כעם וכמדינה אז למה שלא נעבור את המשבר הנוכחי בהצלחה?

"תחשבו על הדור הצעיר שלא מבין באמת מה קורה פה: זה מה שהוא ילמד? לשנוא? להיות אלים? לצפצף על החוקים? מזכיר לי קצת חינוך שאנחנו מאוד מוקיעים במדינות אויב שלנו. זה מה שאנחנו? מחקים את החינוך הבזיוני אצל אויבינו? כדאי לנו בהחלט לעצור עכשיו כי אנחנו לא יודעים לאן זה עלול להתגלגל... אתם רוצים להפגין? מותר וזה אפילו זכות, יסוד אבל יש כללים. אם אתם רוצים בכך לכו להפגין אבל עשו זאת בצורה מכבדת שלא תבייש אותי או אתכם והעבירו את המסר בדרכים המקובלות.

"אני בטוח שזה מתסכל אבל תזכרו שמדובר במצב זמני שאמנם אנחנו לא יודעים מתי יגמר אבל בטוח שבקרוב! נצלו את הזמן לאהבת חינם. רוצים לתת משמעות לימים שלכם? התנדבו וסייעו לחולים, בצעו שיחות טלפון והנעימו את זמנם של המבודדים, חלקו סלי מזון לנזקקים, תעזרו לחקלאים שכל כך צריכים אותנו והרשימה עוד ארוכה... מספיק שכל אחד יבחר משהו אחד ותאמינו לי שהכותרות שנראה בערוצי התקשורת כבר יהיו שונים. זה לא משנה אם אתם משתייכים לימין/מרכז/שמאל, אל תשכחו שכולנו עם אחד, אבל לפני הכל תעשו לי טובה - תהיו בני אדם!", הוא מסכם.

תגיות:פיתוח האישיותשנאת חינםהתנדבותקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה