סוכות 2023

מציאות קשה: חג סוכות בפתח ונותרו 383 משפחות ללא אוכל במקרר

רגע לפני ערב החג, מחלקת החסד של הידברות עורכת חלוקת סלי מזון לנזקקים. למרות אלפי הסלים שחולקו, נותרו מאות משפחות ללא מענה.

  • י"ג תשרי התשפ"א
אא

חג הסוכות, הוא החג השמח ביותר מבין החגים שיש לעם ישראל. את החג מלווה הציווי "ושמחת בחגיך"... ובסמוך לו חוזר הפסוק ושונה: "והיית אך שמח".

הבוקר התקבלה שיחה במוקד הפניות של מחלקת החסד של ארגון הידברות שלא הותירה עין יבשה ונתנה לנו תזכורת למציאות העגומה, שבה יש משפחות שגוועות ברעב.  

על קו, אמא לשישה ילדים, פעילה ונמרצת שפוטרה מעבודה עקב משבר הקורונה. היא מספרת בדמעות למוקדנית את מה שעובר עליה: "איך אני יכולה להיות שמחה כשאני יודעת שהמקרר ריק? שאין לי מצרכים לבשל למשפחה שלי? אני בוכה כל היום. הדמעות פשוט זולגות. אני לא מאמינה שהגעתי למצב הזה, שאני פשוט מתחננת לאכול. המצווה הגדולה בחג הסוכות, היא השמחה ואני לא מסוגלת לחשוב על שמחה. לא האמנתי שאגיע למצב של פת לחם. תמיד עזרתי למשפחות כאלה, אף פעם לא חשבתי שאהיה בצד הנזקק, זה שפושט את היד".

היו שותפים עכשיו במבצע החסד המיוחד וקחו על עצמכם לפחות משפחה אחת לחג. לחצו כאן.  

היהמוקדנית מיד העבירה את הפנייה לפעילי הארגון שבעירה, הם ארגנו לה משלוח מכל טוב. ירקות, פירות, מוצרים יבשים, עופות ודגים, כדי שתוכל לבשל למשפחתה בשמחה ותיכנס לחג הסוכות בלב שמח.

במחלקת החסד של הידברות מסתכלים למציאות הקשה והכואבת בעיניים. מיום ליום משפחות שלמות שעד לפני חודשיים היו מסוגלות לפרנס, היום כבר הגיעו למצב שהן מנסות לשרוד את היום יום.  יותר ויותר אנשים הופכים לנזקקים. המספרים הסטנדרטיים כבר לא רלוונטיים, וזה ממש עניין של חיים או מוות.

המוקד של מחלקת החסד עובד מסביב לשעון. נותרו 383 משפחות ללא מענה. מחלקת החסד של הארגון קוראת לכל אחד שייקח על עצמו משפחה אחת. משפחה אחת שהיא עולם ומלואו, כדי שחג הסוכות יהיה עבורם שמח.

מארגון הידברות נמסר: "מי שנפגע ראשון, הוא בדרך כלל החלש יותר, היום המציאות השתנתה, גם משפחות שהיו חזקות, הפכו לנזקקות. זה הזמן לגלות ערבות הדדית למען כלל עם ישראל".

היו שותפים עכשיו במבצע החסד המיוחד וקחו על עצמכם לפחות משפחה אחת לחג. לחצו כאן.  

תגיות:סוכותחגים ומועדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה