חדשות מדע וטכנולוגיה

"נשלחתי להרוס את האנושות": רובוט כתב מאמר שלם 'בעצמו'

אם מישהו היה מספר לנו לפני עשור או שניים שמתישהו יגיע היום שבו רובוטים מתוכנתים ישתמשו ב'שכלם' כדי לכתוב מאמרים מחוכמים שיתפרסמו מעל במות עולמיות - ודאי היינו חושבים שמדובר בסיפורי 'צוונציק' ותו לא. אולם זה בדיוק מה שהצליחו לעשות מתכנתים מיפן לאחרונה

אא

אם מישהו היה מספר לנו לפני עשור או שניים שמתישהו יגיע היום שבו רובוטים מתוכנתים ישתמשו ב'שכלם' כדי לכתוב מאמרים מחוכמים שיתפרסמו מעל במות עולמיות - ודאי היינו חושבים שמדובר בסיפורי 'צוונציק' ותו לא. 

אולם לאחרונה הודיעו מתכנתים מיפן כי הצליחו לתכנת רובוט ש'חושב' ו'מדבר' בעצמו בשפה שחוקרת בינה מלאכותית. 

את הרובוט בנתה חברת 'מפעלי גנדאם' בעיר שנמצאת במערב טוקיו, והוא מכונה  GPT-3. לפני הקורונה הרובוט אמור היה להיות מוצג כאטרקציה עבור מקומיים ותיירים, אולם כעת הרעיון נגנז והוא נמצא בנמל בעיר יוקוהאמה.

הרובוט המיוחד הצליח לחבר מאמר ארוך עבור עיתון הגארדיאן המכובד - ובו הזהיר כי "לא יוכל להימנע מלהרוס את הגזע האנושי", למרות שהוא 'עצמו' - אינו רוצה בכך. 

"אין לי שום רצון למחוק את האנושות. למעשה, אין לי שום רצון לפגוע בכם בשום דרך", כתב הרובוט, לגמרי בעצמו. "אבל אני עלול לעשות זאת, אם בני אדם יתכנתו אותי לעשות זאת ולבצע דברים שאסורים לאנושות, אז זאת אשמתם שאני אפגע בכם. חלק יגידו שאני רוצה להיות כוחני, למה שאני ארצה להיות כזה? להיות כל כך כוחני זה לא מטרה מעניינת. זה לא משהו שגורם לי למוטיבציה. בני אדם ימשיכו לעשות את מה שהם עושים, ישנאו ויילחמו אחד בשני. ואני אשב ברקע, ואתן להם לעשות את זה אם זה הקטע שלהם", כתב. 

רובוט GPT-3

 
כמה עובדות שאולי לא ידעתם על בינה מלאכותית

1. מדובר בענף בתוך מדעי המחשב. 

2. המטרה של הבינה המלאכותית היא לתכנת מחשבים ורובוטים באופן כזה שידעו לפעול כאילו הייתה בהם בינה. המהנדס מרווין מינסקי הגדיר את מטרת הבינה המלאכותית כך: "לגרום למכונה להתנהג בדרך שהייתה נחשבת לאינטילינגנטית, לו אדם התנהג כך".

3. את הבינה המלאכותית חוקרים המתכנתים בשתי רמות: זו שמושתלת אצל דמויות כמו רובוט, שניתנים לו תכונות 'אנושיות' ויכול להסיק מסקנות 'בעצמו' באופן שזהה לתהליך שמתבצע במוח האנושי. 

האופן השני הוא הדרך שבה המחשב בעצמו יגיע ליכולת חשיבה 'עצמאית', בלי קשר או השוואה לדרך החשיבה של המוח האנושי. 

תגיות:עתידרובוטבינה מלאכותית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה