חדשות יהדות

מועצת חכמי התורה: להתפלל אך ורק במרחב הפתוח

בהוראות לקראת חג הסוכות ושמחת תורה, הדגישו חברי המועצת בראשות ראש הישיבה, מרן חכם שלום כהן, כי גם בימי החג יש להתפלל אך ורק במרחב הפתוח, תוך הקפדה על שמירת מרחק וחבישת מסכה כל התפילה: "אין לקיים כלל תפילות במקומות סגורים, באשר 'חמירא סכנתא מאיסורא'"

  • י"א תשרי התשפ"א
מרן חכם שלום כהן (צילום: אהרן קרוהן, פלאש 90)מרן חכם שלום כהן (צילום: אהרן קרוהן, פלאש 90)
אא

מועצת חכמי התורה של ש"ס פרסמה היום (שלישי) הוראה לציבור, לפיה יש להתפלל אך ורק במרחב הפתוח ואין לקיים כלל תפילות במקומות סגורים. חברי מועצת החכמים, בראשות נשיא המועצת, ראש הישיבה מרן חכם שלום כהן, הנחו בנוסף כיצד יש להתנהל במהלך ימי חג הסוכות ושמחת תורה.

בראשית המכתב המיוחד שהוציאה מועצת החכמים, נאמר: "בפרוס עלינו ימי חג הסוכות, זמן שמחתנו, מצווים אנו בשמחת החג ובשמירת הבריאות, ובזמנים אלו מוטלת עלינו החובה להתחזק ולשמור שני הציוויים גם יחד".

חברי המועצת שבו והדגישו את החובה הברורה לשמור על הכללים: "בהיות ולדאבון לב מגפת הקורונה הולכת ומתגברת רח"ל, ובכל יום ויום מתווספים חולים רבים ואף מספר הנספים במגפה עולה ה"י, הדבר ברור שעל כל אחד ואחד להתחזק בכל כוחו לשמור ולהקפיד על כל הנחיות הבריאות אחת לאחת, ללא שום מורה היתר כלל, שלא יזיק ולא יוזק, וחלילה להגיע בזה לספק רציחה, וגדול עוונו. ולמזהיר ולנזהר שלומים תן כמי נהר". 

בהמשך הדברים פורטו ההנחיות המיוחדות לימי החג, תוך הבהרת האיסור להתפלל במקומות סגורים גם בימים אלו: "ובאנו בקריאה קדושה לכל אשר נגע יראת ה' בלבבו, לקיים את כל התפילות גם בימי החג במרחב הפתוח בלבד, במניין מצומצם, בשמירת מרחק וחבישת מסכה כל התפילה, ויקפידו היטב על המרחק גם בעת ההושענות וההקפות ואין לקיים כלל תפילות במקומות סגורים, באשר 'חמירא סכנתא מאיסורא'".

חברי המועצת ציינו, כי "בשמיני עצרת ושמחת תורה יש לנקוט במשנה זהירות, ויקפידו שלא להעביר את ספרי התורה מאיש לרעהו. אין צריך לומר שלא יחוגו יחד במעגלים וכדו', אלא גם בעת ההקפות יקפידו על המרחק וכל אחד יפזז ויכרכר במקומו בשמחה ובמחיאת כף. ועל אף אהבתינו הגדולה לתורה – לא לנשק בשום פנים ואופן את ספר התורה, ובמקום שאמרו לקצר אינו רשאי להאריך, ויעשו כל התפילות וההקפות וכו' בזריזות ודי בזה".

עוד הוסיפו הרבנים, כי "כל משפחה ומשפחה תחגוג את ימי החג אך ורק בביתם, בחיק משפחתם, ואין ללכת ולהתארח בימי החג, אף לא בן אצל אביו וכלה אצל חמותה. ואף על פי כן, אל תעצבו כי חדוות ה' מעוזכם וכל אחד יראה לשמח את בני ביתו בכל מה שיוכל". 

את מכתבם סיימו חברי מועצת החכמים בקריאה להתחזקות בתפילה ובברכה לכלל ישראל: "חזק ונתחזק בעד עמנו ובעד ערי אלוקינו, להתעצם בתפילה לפני אבינו שבשמים וישוב מחרון אפו ויסיר מעלינו את הנגף הזה, ובפרט ביום הושענא רבה המסוגל לישועה ושערי שמים פתוחים לקבלת התפילות, ותזכו לשנים רבות נעימות וטובות ולגאולה קרובה. אכי"ר. ושומע לנו ישכון בטח".

תגיות:שמחת תורהחג הסוכותתפילותמועצת חכמי התורהנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה