חדשות בריאות

ישראל עברה את ארה’’ב במספר המתים ליום מקורונה – ביחס לגודל האוכלוסייה

דוח של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה קובע, כי מספר החולים החדשים ליום בישראל ממשיך להיות הגבוה בעולם ביחס לגודל האוכלוסייה. על פי נתוני משרד הבריאות, מצבם של 755 חולים מוגדר קשה, ביניהם 207 מונשמים

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

דוח חדש של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, שפורסם הבוקר (שלישי), קובע כי לראשונה ישראל עוברת את ארצות הברית במספר המתים ליום מקורונה, ביחס לגודל האוכלוסייה. מספר החולים החדשים ליום בישראל (ממוצע שבועי) ממשיך להיות הגבוה בעולם ביחס לגודל האוכלוסייה.

מרכז המידע, המופעל על ידי אמ"ן, מציין כי "המגפה מתפשטת בקצב עלייה מהיר בחודש האחרון. קצב זה משקף עלייה רחבה בתחלואה בכלל האוכלוסייה ובכל המגזרים ברמה הארצית, ומושפע רק חלקית מהגדלת היקף הבדיקות".

עוד עולה, כי במספר החולים הקשים נרשמה עלייה תלולה של כ-70% בחודש האחרון, ויותר מפי עשרה בשלושת החודשים האחרונים. כותבי הדוח מעריכים, כי המספר צפוי להמשיך ולגדול משמעותית בתקופה הקרובה.

משרד הבריאות עדכן הבוקר, כי מניין הנפטרים כתוצאה מסיבוכי הקורונה עלה ל-1,507. מצבם של 755 חולים מוגדר קשה, ביניהם 207 מונשמים. 283 חולים נמצאים במצב בינוני.

אתמול אובחנו 1,121 נדבקים חדשים. המספר הנמוך נובע ממיעוט הבדיקות שפוענחו – 8,105 בלבד. שיעור הבדיקות החיוביות עמד על כ-14.8%.

65,025 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, מתוכם 1,541 מאושפזים בבתי חולים. מפרוץ המגפה אותרו בישראל 233,554 נדבקים מאומתים, 167,021 מתוכם החלימו.

בשבעת הימים האחרונים אובחנו 4,157 חולים חדשים בירושלים, 2,413 בבני ברק, 1,806 באשדוד, 1,173 בתל אביב-יפו, 1,080 במודיעין עילית, 962 בנתניה, 929 בפתח תקווה, ו-763 בבאר שבע.

בתוך כך, סגן שר הבריאות, יואב קיש, עדכן הבוקר כי החלה פריסתם של מכשירים לביצוע בדיקות קורונה מהירות, שתוצאותיהן מתקבלות תוך 15 דקות: "לאחר ששר הבריאות הטיל עלי לקדם את נושא הבדיקות המהירות, ביצענו מספר פיילוטים ורכשנו מאות מכשירים שמתחילים עכשיו הליך פריסה מזורז. המטרה – תוספת של כ-20 אלף בדיקות מהירות יומיות". פריסת המכשירים תתבצע בבתי חולים, בקופות חולים ובמרפאות, וכן במסגרת תוכנית "מגן אבות" הייעודית לטיפול באוכלוסיית הקשישים במוסדות הגריאטריים.

תגיות:משרד הבריאותיואב קישנגיף הקורונהמרכז המידע והידע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה