חדשות בריאות

"גדולי ישראל מתחננים: התפללו מחוץ לבתי הכנסת"

יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, פנה בקריאה לציבור להתפלל ביום הכיפורים מחוץ לבתי הכנסת: "אנחנו במצב של פיקוח נפש ממש. תשמרו על עצמכם, ותשמרו על אחרים"

  • ט' תשרי התשפ"א
דרעי (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)דרעי (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, פנה הבוקר (ראשון) בקריאה לציבור להתפלל ביום הכיפורים מחוץ לבתי הכנסת, וזאת על רקע מגפת הקורונה המשתוללת.

בריאיון ליקי אדמקר ברדיו "קול ברמה", אמר דרעי: "אנחנו במצב של פיקוח נפש ממש. לא רק על עצמנו – גם על אחרים. כל אחד ואחד מחויב מדין ערבות, מדין 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם'".

דרעי ציין את דבריו של מנהל המחלקה לטיפול נמרץ כללי בבית החולים "מעייני הישועה", פרופ' אליהו סורקין, שאמר כי רבים מאוד מהחולים הקשים הם צעירים: "ביומיים האחרונים אני עוסק בעשרות מקרים של אנשים משלנו, שהתפללו בראש השנה בבתי הכנסת והם כעת מונשמים ומורדמים. אנשים בגילאי 40, 50, 60. כמעט לא נתקלתי באדם קשיש או זקן. המחלה השתנתה".

"נכון, נלחמנו שבתי הכנסת יישארו פתוחים ביום הכיפורים, אבל תשמעו את קריאתם של כל גדולי ישראל – להתפלל כמה שיותר בחוץ. איזו סכנה תהיה כשאנשים יורידו את המסכות בבית הכנסת בגלל הצום וידביקו אחד את השני". השר ציין כי משרדו העביר עשרות מיליוני שקלים לרשויות המקומיות ברחבי הארץ, לצורך הכשרת מקומות תפילה מחוץ לבתי הכנסת.

"אני פונה אליכם מעומק הלב, לא כנציג ממשלת ישראל, אלא כאריה דרעי, אח שלכם. תשמרו על עצמכם, ותשמרו על אחרים. יש הרבה אנשים חולים שלא יודעים על כך. אם הייתי יכול לספר באיזה מקרים טיפלתי רק הבוקר – חלקם אנשים ידועים. אתם לא מתארים לעצמכם. הם לא תיארו לעצמם, כשבאו חגיגיים לבית הכנסת בראש השנה, שזה מה שיקרה".

יו"ר ש"ס הוסיף והפציר בציבור להקפיד באופן כללי על שמירת הנחיות משרד הבריאות: "לצערי הרב, אני שומע בחלק מהמקומות על זלזול נוראי בהנחיות, גם אצלנו. השם ירחם. אנחנו לא יכולים לדעת מה ההשפעות לטווח ארוך אפילו על הצעירים. אתה שומע את הפרופסורים שאומרים, שחלק לא מבוטל מהחולים הקשים עכשיו הם צעירים מגיל 19 ומעלה. מישהו יכול לעשות צחוק מהדבר הזה?".

תגיות:יום הכיפוריםבתי כנסתאריה דרעינגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה