חדשות בריאות

הסגר נכנס לתוקף; מניין הנפטרים עלה ל-1,412

הסגר הכללי נכנס בצהריים לתוקף, ויימשך לפחות עד מוצאי שמחת תורה. במשרד הבריאות עדכנו, כי מספר החולים הקשים זינק לשיא של 708

(צילום: תומר נויברג, פלאש 90)(צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

(עודכן: 17:20)

הסגר הכללי ברחבי הארץ, עליו החליטה הממשלה, נכנס היום (שישי) בשעה 14:00 לתוקף. הוא צפוי להימשך לכל הפחות עד מוצאי שמחת תורה. הדיונים בוועדת החוקה על התיקונים ל"חוק הקורונה הגדול", שנועדו לאפשר את הגבלת ההפגנות, הסתיימו ללא הסכמה, והיו"ר יעקב אשר נעל את הישיבה.

קבינט הקורונה אישר הבוקר את התקנות המגבילות את הפעילות במקומות העבודה, בהמשך להחלטת הממשלה להטיל סגר מלא. בניגוד לכוונה הראשונית להשבית את הפעילות במשק כמעט לחלוטין, הוכנסו מקומות עבודה רבים נוספים לרשימת החריגים, בדומה לסגר שהוטל בגל הראשון בחודש אפריל. בנוסף, אישרו השרים את הצעתו של שר האוצר ישראל כ"ץ לאפשר שירות משלוחים בכל החנויות, ולא רק בחנויות לממכר מזון.

במהלך הסגר, חל איסור על פתיחת שווקים, עסקים ומקומות הפתוחים לציבור (כולל מסחר, מסעדות, בריכת שחייה, מכון כושר, מספרה, מכון יופי, מקומות בילוי ופנאי), וכן קבלת קהל במקום העבודה. מלונות ויחידות אירוח יישארו אף הם סגורים. ממגבלה זו הוחרגו חנויות חיוניות – מזון, אופטיקה, בית מרקחת ומוצרי היגיינה, תחזוקת הבית, מוצרי חשמל, מכבסה, מוצרי תקשורת ומעבדה לתיקון מוצרי תקשורת ומחשבים.

 

ההגבלות השונות

במסגרת תקנות הסגר, היציאה מהבתים מוגבלת למרחק של קילומטר בלבד, למעט אחת מהמטרות הבאות:

1. הגעה של עובד חיוני / חייל למקום עבודתו.

2. הצטיידות בתרופות, במזון ובמוצרים ושירותים חיוניים.

3. סיוע לאדם בעל קושי או מצוקה.

4. טיפול רפואי, טיפול פסיכולוגי, טיפול ברפואה משלימה (עם מטופל אחד בלבד) ויציאה למסגרות רווחה ולטיפול סוציאלי חיוני.

5. יציאה לכנסת/להפגנה/להליך משפטי/לתרומת דם.

6. יציאה לפעילות ספורטיבית של יחיד או אנשים הגרים יחד – ללא הגבלת מרחק, ובתנאי שהיציאה לפעילות היא ממקום המגורים, שלא באמצעות רכב.

7. יציאה להשתתפות בהלוויה או ברית.

8. יציאת אישה לטבילה במקווה.

9. בעל תפילה, שקיבל אישור לכך מהמשרד לשירותי דת לשם השתתפות בתפילות הימים הנוראים.

10. טיפול חיוני בבעלי חיים.

11. העברה של קטין בין הורים שלא חיים יחד, או העברת קטין להשגחת אדם אחר, שלו הורה יחיד שיוצא לצורך חיוני.

12. הגעה למסגרת יום חינוכית שפעילותה מותרת (חינוך מיוחד, ילדי עובדים חיוניים).

13. יציאת דיירים במסגרות רווחה, בעלי מוגבלות, לביקורים אצל קרובי משפחה מדרגה ראשונה, וביקורים של בני המשפחה במסגרות.

14. יציאה של בני משפחה מדרגה ראשונה לאזכרה לחללי מלחמת יום הכיפורים.

15. מעבר דירה.

חל איסור על שהייה בבית מגורים של אדם אחר (שלא למטרה מותרת, כגון לצורך ביצוע עבודה, או סיוע לאדם בעל קושי). כמו כן, חל איסור על שהייה בחוף ים, למעט לצורך ביצוע פעילות ספורט מותרת בלבד (כולל שחייה, של אדם יחיד/אנשים הגרים יחד, בהגעה ממקום המגורים ולא באמצעות רכב).

בנוסף, התקהלויות מותרות עד 20 איש בלבד במרחב הפתוח ועד 10 אנשים במבנה סגור. בבית מגורים מותרת משפחה גרעינית בלבד.

תפילות יתאפשרו במרחב הפתוח בלבד, עד 20 איש, ובכפוף להגבלת המרחק של 1,000 מטרים ממקום המגורים. בתי הכנסת יהיו סגורים בתקופת הסגר, למעט ביום הכיפורים – אז תותר בהם תפילה בקבוצות קטנות בלבד, בהתאם למתווה מיוחד.

לקראת יום כיפור תותר היציאה לצורך מנהג הכפרות. לקראת חג הסוכות ניתן יהיה לצאת לצורך רכישת ארבעת המינים ומוצרים לסוכה. לא ניתן יהיה לקיים שוק או יריד ארבעת המינים, אולם מותר יהיה לפתוח מקומות למכירת מוצרים אלו בחנות חיונית או בחנות המיועדת אך ורק למכירתם.

התחבורה הציבורית תפעל במתכונת מצומצמת החל מיום שלישי. סוגיית התעופה תובא לאישור נפרד.

על פי הנתונים המעודכנים של משרד הבריאות, מניין הנפטרים כתוצאה מסיבוכי נגיף הקורונה עלה ל-1,412. אתמול אובחנו 8,178 נדבקים חדשים –  שיא שלילי חדש במספר המאומתים היומי. מספר הבדיקות שפוענחו עמד על 64,878, ושיעור הבדיקות החיוביות עמד על 12.6%.

62,913 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, מתוכם מאושפזים 1,386. מספר החולים הקשים זינק לשיא של 708, ביניהם 178 מונשמים. 253 חולים נמצאים במצב בינוני.

מפרוץ המגפה, אותרו בישראל 217,899 נדבקים מאומתים, מתוכם החלימו 153,574.

בתוך כך, בעקבות המבוי הסתום בוועדת החוקה, הודיע שר הבריאות יולי אדלשטיין כי בכוונתו להביא לאישור הממשלה תקנות לשעת חירום לימים הקרובים, שיהיה בכוחן להגביל התקהלות, כולל בהפגנות, עד לחקיקת החוק בכנסת בשבוע הבא. זאת בהסתמך על חוות דעת רפואית, הקובעת כי חלה סכנה בהתקהלות ועקב העובדה כי עבודת החקיקה בכנסת לא הושלמה היום. "מול עיניי נמצאת לפני הכל בריאות הציבור", אמר. "לא אאפשר סיכון חיי אדם בהתקהלויות בכלל ולא בהפגנות ולא בבתי הכנסת".

בליכוד אמרו כי "החוק ממילא לא יכל לעבור היום בכנסת עם 4000 הסתייגויות של האופוזיציה, שמתנהלת בחוסר אחריות בשעת חירום לאומית. זה קורה בשל האובססיביות של האופוזיציה לאפשר את פסטיבל ה'הפגנות'. כיוון שלא ניתן להשלים את חקיקת החוק עד יום שלישי, הליכוד הציע תקנות לשעת חירום לימים ספורים כדי למנוע הפגנות המוניות שיגרמו לציבור לא לכבד את הסגר ובכך לסכן חיי אדם רבים".

"בשעת חירום לאומית זו אין מקום לפוליטיקה קטנה. אף שההפגנות רק מסייעות לליכוד מבחינה פוליטית, הן מסכנות את בריאות הציבור ולכן יש להפסיק אותן", הוסיפו בליכוד. "אנו קוראים לכחול לבן וליועמ"ש לגלות אחריות, ולאשר מייד את תקנות החירום כדי להציל את חייהם של ישראלים רבים".

מנגד, בכחול לבן הבהירו כי הם מתנגדים לאישור התקנות לשעת חירום. "ההחלטה על הסגר המחמיר נועדה לבלום את המגיפה ולא לחסום את ההפגנות או התפילות", אמר שר הביטחון בני גנץ. "אנחנו נמשיך לקדם במסגרת הכללים הדמוקרטיים את החקיקה הכוללת, ונמנע שימוש בתקנות לשעת חירום שממוקדות רק בהפגנות, תפילות או כל סוגיה אחרת".

תגיות:נגיף הקורונהסגר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה