מעניין

פתרון הזוי קורא לאימהות נוטשות: "השאירו את תינוקכן בקופסה הזו, כדי שישרוד"

למי שמתבונן מהצד קשה להבין כיצד אמא טרייה יכולה לנטוש את התינוק שלה - אבל היות ומדובר בתופעה רחבת מימדים בארה"ב, הרשויות מצאו פיתרון יצירתי להציל לפחות חלק מהתינוקות האלה, שננטשים לא פעם במקומות מסוכנים ומאבדים את חייהם בשל כך

אא

למי שמתבונן מהצד קשה להבין כיצד אמא טרייה יכולה לנטוש את התינוק שלה - אבל היות ומדובר בתופעה רחבת מימדים בארה"ב, הרשויות מצאו פיתרון יצירתי להציל לפחות חלק מהתינוקות האלה, שננטשים לא פעם במקומות מסוכנים ומאבדים את חייהם בשל כך. 

"אנחנו לא שופטים אף אמא שנאלצת לוותר על ילדה", אומרים מובילי יוזמה יצירתית במיוחד, של קופסאות מיוחדות שפוזרו ברחבי המדינה, ובהן תנאים אלמנטריים שישמרו על התינוק בחיים. "לכל הילדים מגיעה אהבה וטיפול ראוי. פגשנו תינוקות שקיפחו את חייהם כי היו יותר מדי זמן בחוץ בין פחי האשפה או השיחים, ואנחנו חייבים להילחם בזה".

הקופסה המיוחדת נקראת 'תיבת דואר לתינוקות' והיא אומצה כבר בארה"ב ואף בבלגיה ומדינות נוספות. ולמרות שהיוזמה הצילה כבר אלפי תינוקות, יש מי שחולק עליה. "אני מתנגד לרעיון כזה כי זה תקדים שיעודד אמהות לנטוש את התינוקות שלהם", כך אמר ראש עיריית בריסל לשעבר, פייר מויל. 

התיבה המיוחדת מותקנת על גבי הקיר ונראית כמו תיבת דואר רגילה שבה ישנה עריסה מיוחדת שנועדה לקלוט את התינוק הרך. 

בתא עצמו ישנם חיישנים מיוחדים שנועדו לשמור על הטמפרטורה האידיאלית עבור התינוק, עד שהרשויות יגיעו לטפל בו. 

איך הרשויות יודעות על כך שעוד תינוק הושם בתיבה? אזעקה שקטה מופעלת ומתריעה במהירות על כך שתינוק חדש נקלט, ועל מיקומו המדויק. "תוך חמש דקות מרגע שהתקבלה ההתראה על קליטת התינוק, אנחנו שולחים למקום רופא שבודק אותו ורואה שהכל בסדר. לאחר מכן הוא מועבר למשפחות אומנה שמחכות שנים לרגע הזה".

מי שהקימה את היוזמה הייחודית הזו בתחילה הייתה מוניקה קלסי מארה"ב, שננטשה בעצמה בילדותה. "רציתי להציל כמה שיותר תינוקות כאלה, כדי שלא יאבדו את חייהם אלא יזכו לגדול כמו כולם, במשפחות אוהבות ומלאות נתינה. לא רציתי שהילדים האלה יעברו את מה שאני עברתי", היא אומרת. 

"במדינה שבה כמאה תינוקות ננטשים מדי שנה וחלק מהם מושלכים ליד דלתות של תחנות כיבוי אש ובתי חולים, אנחנו מוכרחים להיות יצירתיים ביכולת ההתמודדות שלנו", אומרת מוניקה. 

תגיות:תינוקותפתרוןנטישהמעניין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה