חדשות בארץ

הממשלה אישרה פה אחד: שכר השרים וחברי הכנסת יופחת ב-10%

שרי הממשלה קיבלו את הצעתו של שר האוצר ישראל כ"ץ לקצץ 10% משכרם ומשכר חברי הכנסת. כ"ץ יבחן את האפשרות להשית את הקיצוץ על בכירים נוספים במגזר הציבורי, ביניהם הנשיא, מבקר המדינה, נגיד בנק ישראל, שופטים ודיינים

נתניהו וגנץ, ארכיון (צילום: מרק ישראל סאלם, פול)נתניהו וגנץ, ארכיון (צילום: מרק ישראל סאלם, פול)
אא

הממשלה אישרה הערב (שני) פה אחד את הצעתו של שר האוצר ישראל כ"ץ להפחית 10% משכרם של חברי הכנסת והשרים. כמו כן הוחלט על ביטול עדכון השכר המתוכנן לשנת 2021. ההצעה שאושרה אמורה לחסוך שמונה מיליון שקלים לקופת המדינה.

בהחלטת הממשלה נקבע, בנוסף, כי שר האוצר יבחן את האפשרות להרחיב את הקיצוץ בשכר על בכירים נוספים במגזר הציבורי, ביניהם הנשיא, מבקר המדינה, נגיד בנק ישראל, שופטים ודיינים. כ"ץ הודיע כי בכוונתו לפתוח בהידברות עם ההסתדרות, על מנת להביא לממשלה הצעה לקיצוץ בשכרם של כלל עובדי המגזר הציבורי, לרבות הבכירים.

במהלך הישיבה קראו השרים מירי רגב, אופיר אקוניס ואמיר אוחנה להכניס למתווה הקיצוץ גם את שכרם של השופטים. שר המשפטים אבי ניסנקורן אמר כי אינו מתנגד להפחתת שכר במגזרים נוספים, אולם קרא לבחון את הסוגיה בצורה מסודרת. מנגד, שר הביטחון בני גנץ טען כי "זו תהיה טעות מנהיגותית גדולה לעשות עליהום על השופטים".

במהלך הישיבה התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לעלייה בתחלואת הקורונה, ואמר כי היא נובעת מזלזול בהנחיות האוסרות על התקהלויות ומחייבות עטיית מסכה: "כל מי שזלזל בהגבלות שהטלנו, כל מי שדילל או ביטל אותן – שלא יבוא אלינו בטענות על כך שהתחלואה עולה". הוא ציין, כי מאז קבלת ההחלטה בממשלה על הסגר, חלה עלייה תלולה במספר החולים הקשים, ואמר כי קבינט הקורונה יתכנס מחר כדי לשקול את הצעדים.

ראש הממשלה התייחס לדיווחים על כך שיועצו, טופז לוק, הפר את הבידוד בו היה מחויב לאחר חזרתו עם המשלחת הישראלית מוושינגטון: "כולם צריכים ללמוד את ההנחיות של משרד הבריאות, להקפיד עליהן ולאכוף אותן בצורה שוויונית. רואים את זה בהנחיות על אכיפת ההפגנות. עכשיו פתאום כולם מתעוררים מול אדם אחד. כל מי שהפר בידוד צריך לשלם קנס, אבל אסור שתהיה אכיפה בררנית, יהודים ערבים ושמאל ימין".

השרה מירי רגב שאלה מדוע המשטרה אינה אוכפת את השמירה על ההנחיות במהלך ההפגנות, ותהתה האם מדובר במחסום משפטי. היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, אמר כי "מי שמגיע להפגנות מחויב לעמוד בכל כללי בריאות הציבור. יש פה טיעון משפטי לא פשוט, אבל השמירה על הבריאות של כולנו, במיוחד במצב של סגר, מחייבת להטיל הגבלות, והמשטרה צריכה לאכוף". הוא הוסיף, כי "יש עניינים ממש לא פשוטים לאכיפה. יש חובה לעטות מסכות ולשמור על ריחוק בזמן הפגנות, ובה בעת לשמור על הזכות להפגין". הוא דחה את הטענה כי המשטרה לא אכפה את ההנחיות בגללו, והציע להמשיך את הדיון בסוגיה בישיבת קבינט הקורונה.

בהקשר זה אמר שר הביטחון בני גנץ כי "זכות ההפגנה היא זכות יסוד, וזכות התפילה היא זכות יסוד. המגזרים עוברים על החוק, וזה לא בסדר. ראוי שההפגנות בבלפור יתקיימו. מי שעושה מסיבה על החוף זה לא המקום. זכות ההפגנה והתפילה היא חשובה, אבל צריכה להתבצע נכון".

תגיות:ישראל כ"ץקיצוץ שכר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה