חדשות בארץ

שלוש וחצי שנות מאסר נגזרו על הקטין שהורשע במעורבות בפרשת דומא

א', שהודה במעורבות בפרשת דומא, הורשע בקשירת קשר לביצוע פשע ממניע גזעני וחברות בארגון טרור. עורך דינו של הקטין, עדי קידר: "למרבה הצער, גזר הדין מושפע כולו ממידע חסוי של השב"כ"

בית משפחת דוובאשה (צילום: פלאש 90)בית משפחת דוובאשה (צילום: פלאש 90)
אא

בית המשפט המחוזי מרכז בלוד גזר היום 42 חודשי מאסר בפועל על א', שהודה במעורבות בהצתה בכפר דומא בשנת 2015. א', כיום בן 22, הורשע, במסגרת עסקת טיעון, בקשירת קשר לביצוע פשע ממניע גזעני, בחברות בארגון בטרור ובמספר עבירות תג מחיר נוספות. הוא ישתחרר מהכלא בעוד עשרה חודשים, מאחר וישב כבר במעצר במשך שנתיים ושמונה חודשים. 

בסוף חודש יולי 2015 הושלכו בקבוקי תבערה לעבר שני בתי מגורים בכפר דומא שבשומרון, אחד מהם ביתה של משפחת דוואבשה. ההצתה גרמה למותם של סעד דוואבשה, אשתו ריהאם ובנם הפעוט עלי. אחמד, ילד נוסף של בני הזוג שהיה אז בן חמש, נפצע קשה. עמירם בן אוליאל, הנאשם המרכזי בפרשה, הורשע ברצח בני המשפחה ונידון שלשום לשלושה מאסרי עולם.

כתב האישום בפרשה נגד בן אוליאל וא' הוגש בתחילת 2016. במהלך החקירות הודו השניים במיוחס להם, ובן אוליאל אף שחזר את הפיגוע. הם טענו לאחר מכן כי ההודאות נגבו מהם תוך כדי שימוש בעינויים. ביוני 2018 הורה בית המשפט לפסול את ההודאות שנגבו מהנאשמים במהלך חקירתם על ידי השב"כ תוך שימוש ב"אמצעים מיוחדים". עם זאת, הודאות אחרות של בן אוליאל נותרו קבילות, ואישום הרצח נגדו נותר על כנו. כאמור, א' הורשע בעסקת טיעון עליה חתם עם הפרקליטות. סעיף האישום שייחס לו מעורבות בתכנון הרצח שונה לעבירה של קשירת קשר לביצוע פשע ממניע גזעני.

עורכי דינו של א', עדי קידר מארגון חוננו וציון אמיר, הודיעו כי יגישו ערעור לבית המשפט העליון. לדברי קידר, "בגזר הדין דוחים השופטים באופן מוחלט את טענות המדינה גם לגבי העונש. אולם למרבה הצער גזר הדין מושפע כולו ממידע חסוי של השב"כ. מדובר בהחלטה שלא תעמוד".

"השופטים רצו להטיל עונש של עבודות שירות, ורק בגלל מידע חסוי שלא ניתן להתגונן בפניו החליטו שהקטין לא ראוי להקלה עונשית", הוסיף קידר. "זוהי החלטה תקדימית שלא מאפשרת בהליך של טיעונים לעונש להתמודד עם מידע חסוי, ורק מלמדת על כך ששירות הביטחון הכללי מעורב בהליכי חקירה, הליכי שפיטה, הליכי גזר דין והליכי ריצוי העונש, והדבר הזה אינו יכול לעמוד ויש לבטל אותו".

תגיות:משפט דומאעמירם בן אוליאל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה