חדשות בארץ

פרשת דומא: שלושה מאסרי עולם נגזרו על עמירם בן אוליאל

עמירם בן אוליאל, שהורשע ברצח שלושת בני משפחה דוואבשה בכפר דומא, נידון לשלושה מאסרי עולם. ראש הרכב השופטים, רות לורך: "הנאשם נותן את הדין היום על מעשים חמורים שביצע". עורכי דינו של בן אוליאל הודיעו, כי יגישו ערעור לבית המשפט העליון

בית משפחת דוובאשה (צילום: פלאש 90)בית משפחת דוובאשה (צילום: פלאש 90)
אא

(עודכן: 15:58)

בית המשפט המחוזי בלוד גזר היום (שני) שלושה מאסרי עולם על עמירם בן אוליאל, שהורשע ברצח שלושת בני משפחת דוואבשה בכפר דומא. בית המשפט קיבל בכך את עמדת הפרקליטות, שדרשה במהלך הטיעונים לעונש להשית על בן אוליאל עונשי מאסר מצטברים, בעוד ההגנה ביקשה להטיל עליו עונש מאסר עולם בלבד. בנוסף נגזרו עליו 17 שנות מאסר בגין ניסיון לרצוח את אחמד דוואבשה, ועשר שנות מאסר בגין הצתת בית המשפחה. ראש הרכב השופטים, רות לורך, אמרה בהקראת גזר הדין כי "הנאשם נותן היום את הדין על מעשים חמורים שביצע, שגרמו לתוצאה קשה מנשוא. מעשיו תוכננו בקפידה, ונבעו מאידיאולוגיה קיצונית וגזענות".

בסוף חודש יולי 2015 הושלכו בקבוקי תבערה לעבר שני בתי מגורים בכפר דומא שבשומרון, אחד מהם ביתה של משפחת דוואבשה. ההצתה גרמה למותם של סעד דוואבשה, אשתו ריהאם ובנם הפעוט עלי. אחמד, ילד נוסף של בני הזוג שהיה אז בן חמש, נפצע קשה.

בן אוליאל, הנאשם המרכזי בפרשה, הורשע בחודש מאי בשלוש עבירות רצח, בשתי עבירות הצתה, בשתי עבירות של ניסיון רצח, ובקשירת קשר לפשע ממניע גזעני, אך זוכה מסעיף האישום שייחס לו חברות בארגון טרור.

בשבוע שעבר דחה בית המשפט את בקשתה של ההגנה להציג ראיה חדשה במשפט – את עדותו של אחמד דוואבשה, עד הראייה היחיד מתוך הבית שנשרף, שבראיונות לתקשורת תיאר את האירוע באופן שונה מהעובדות שפורטו בכתב האישום ועל פיהן הורשע בן אוליאל. בית המשפט קבע, כי עדותו של אחמד אינה מהימנה דיה, והותיר את הרשעתו של בן אוליאל על כנה.

עורכי דינו של בן אוליאל, יצחק בם ואשר אוחיון, הודיעו כי יגישו ערעור לבית המשפט העליון. "גורלו של עמירם הוכרע כאשר בית המשפט קיבל כראיה את ההודאה והשחזור שנעשה בעקבות עינויים ומחשש להמשכם", אמר בם לאחר הקראת גזר הדין. "בהכרעת הדין בית המשפט התחמק מדיון בסתירות בין תוכן ההודאה לבין עדויות שמסרו עדי ראייה בזמן אמת ביחס למספר המציתים ותיאורם. כעת בית המשפט העליון יצטרך לתת דעתו לשתי הסוגיות האלה". 

אשתו של בן אוליאל, אוריין, אמרה בתגובה לגזר הדין: "השופטים לא חיפשו צדק ואמת, הם החליטו להרשיע את בעלי בכל מחיר. למרות כל הראיות והממצאים, וכל ההוכחות שמראות שבעלי לא עשה את זה, הם הרשיעו אותו. אבל אנחנו לא מתייאשים, אנחנו הולכים להילחם. אנו מתכוננים עכשיו לעליון, להוכיח את חפותו של בעלי. השופטים האלה הכניסו אדם חף מפשע לכלא, אני לא יודעת איך הם ישנים בלילה, איך אפשר בכלל לקרוא להם שופטים".

זכור, בתחילת 2016 הוגש כתב אישום בפרשה נגד בן אוליאל ונגד הקטין א', אז בן 17, שהואשמו בחברות בארגון טרור. במהלך החקירות השניים הודו במיוחס להם, ובן אוליאל אף שחזר את הפיגוע, אולם לאחר מכן הם טענו כי ההודאות נגבו מהם תוך כדי שימוש בעינויים. ביוני 2018 הורה בית המשפט לפסול את ההודאות שנגבו מהנאשמים במהלך חקירתם על ידי השב"כ תוך שימוש ב"אמצעים מיוחדים". עם זאת, הודאות אחרות של בן אוליאל נותרו קבילות, ואישום הרצח נגדו נותר על כנו. בעקבות עסקת טיעון שנחתמה בין הפרקליטות לקטין, סעיף האישום שייחס לו מעורבות בתכנון הרצח שונה לעבירה של קשירת קשר לביצוע פשע ממניע גזעני. גזר דינו יינתן ביום רביעי.

תגיות:משפט דומאעמירם בן אוליאל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה