חדשות בריאות

ימים נוראים בצל הסגר: אישורי מעבר יונפקו לחזנים ובעלי תקיעה

המשרד לשירות דת ינפיק אישורי מעבר מיוחדים לחזני ובעלי תקיעה, כדי לאפשר להם למלא את תפקידם בראש השנה וביום כיפור. מנכ"ל המשרד, עודד פלוס: "הצורך לאפשר להם מעבר קריטי בכדי לקיים את מצוות החג"

  • כ"ו אלול התש"פ
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

במשרד לשירותי דת נשלמות ההכנות האחרונות לקראת הסגר הכללי שיוטל החל מיום שישי הקרוב, בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. בהתאם להחלטת הממשלה על הטלת סגר בחגי תשרי, נערכו במשרד לספק שירותי דת זמינים ונגישים בראש השנה ויום כיפור.

לאור פניית שר הפנים אריה דרעי למצוא פתרון שיאפשר את קיום התפילות ותקיעת השופר בימים הנוראים, הוביל מנכ"ל המשרד לשירותי דת, עודד פלוס, בשיתוף עם משרד הבריאות, את המאמצים למצוא פתרון לבעלי התפילה והתוקעים בשופר, בכדי לאפשר להם מעבר לצורך מילוי תפקידם. "לחזנים ובעלי התקיעה יש תפקיד מרכזי בניהול ועריכת סדרי התפילה בימים הנוראים", אמר. "הצורך לאפשר מעבר לאותם בעלי תפקידים הוא קריטי בכדי לקיים את מצוות החג". 

במשרד הבריאות נענו לבקשה, ובדיונים שנערכו בין מנכ"ל המשרד ופרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, הוחלט על הענקת אישורי מעבר מיוחדים לחזנים ולבעלי התקיעה.

כיצד זה עובד? על בעל התפילה ועל גבאי בית הכנסת למלא טופסי בקשה מיוחדים, שיכללו את פרטי המבקש, ולשולחם לאישור המשרד לשירותי דת במייל או בפקס (כמפורט בטפסים). לטופס הבקשה החתום על ידי בעל התפקיד יצורף צילום ספח תעודת זהות, וכן אישור בית הכנסת אליו הוא מבקש להגיע, כאשר האישור התומך בבקשה יהיה על נייר הלוגו של בית הכנסת וייחתם על ידי מורשי החתימה מטעם בית הכנסת או עמותת בית הכנסת.

במשרד יעמדו לרשות הגבאים על מנת להנפיק את האישורים, בכדי שהתפילות יתקיימו במסגרת אותה מאפשר החוק. המועד האחרון להגשת הפניות הינו יום חמישי הקרוב בשעה 12:00 עבור ראש השנה, ויום חמישי הבא, ו' תשרי תשפ"א בשעה 12:00 עבור יום הכיפורים. במשרד לשירותי דת הדגישו, כי בקשות שיגיעו לאחר המועדים האמורים לא יטופלו. רשימת מקבלי האישורים תועבר למשרד הבריאות.

בתוך כך, השר לשירותי דת, הרב יעקב אביטן, סיים הערכת מצב עם ראשי המועצות הדתיות ושמע על היערכותם לקיום תפילות החגים במרחבים הפתוחים. ראשי המועצות הדתיות בערים השונות ובמועצות האזוריות סיפקו מחזורי תפילה ושופרות. חלקם אף דאגו לארונות קודש ניידים ולהצללה במקומות הפתוחים בהם ייערכו התפילות.

יו"ר חבר המועצות הדתיות, שלמה תנעמי, סיפר על ההיערכות הנרחבת במהלך החודש האחרון והודה לראשי הרשויות המקומיות והמועצות האזוריות שסייעו בנושא: "המטרה היא שכל אדם יוכל להתפלל ולשמוע קול שופר. ראשי המועצות הדתיות עוסקים בכל ימות השנה בהנגשת שירותי הדת, ובתקופה המאתגרת הזאת הדבר בא לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר".

תגיות:ימים נוראיםנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה