חדשות יהדות

האדמו"ר לחסידיו: "אל תבואו אליי בראש השנה. זו גזירת גלות"

"בוודאי שיש חסידים שלא חשבו מעולם שיצטרכו להתפלל לבד, אך המצב מוביל לכך שאנו מחויבים לקבל על עצמנו את הגלות": האדמו"ר מנדבורנה מצטרף לאדמו"ר מקרלין, ומורה לחסידיו שלא לפקוד את חצרו בראש השנה, כמנהגם

אא

.על רקע ההנחיות החדשות של משרד הבריאות והסגר הקרב ובא - האדמו"ר מנדבורה ביקש מחסידיו שלא להגיע השנה לתפילות ראש השנה, כמנהגם, כדי לחסות בחצרו בחג. "זו גזירת גלות", הוא אומר ומדגיש את הסכנה מפני ההידבקות בנגיף הקורונה ובכך מצטרף לדברי האדמו"ר מקרלין, שאף הוא הורה לחסידיו שלא לפקוד את חצרו השנה. 

"כדי שהילדים יוכלו להתפלל במנוחת הנפש ובשיקול דעת רגוע, ולאחר שבועות רבים של מחשבה וצער על כך שלא בטוח שנוכל לשהות יחד בצוותא היות ואנו כבר נמצאים בעיצומם של ימי הסליחות - הגיע הזמן להכריע בנושא", כך אמר האדמו"ר בשיחה בקו פנימי שהוקלטה עבור החסידים. 

"בשל המצב, החסידים שאינם מתגוררים בבני ברק מתבקשים להתאסף השנה לתפילות ראש השנה כל אחד במקום מגוריו, בתקווה כי הוראה זו היא רק לשנה הנוכחית".

בתוך כך קרא האדמו"ר להקפיד על מנהגי נדבורנה גם בנסיבות שנוצרו, ולקבל באהבה את הגלות. "בוודאי שיש חסידים שלא חשבו מעולם שיצטרכו להתפלל לבד, אך המצב מוביל לכך שאנו מחויבים לקבל על עצמנו את הגלות. ידוע שהגלות מכפרת על העוונות - בטח כשמדובר בעניין שחובה על כולנו להקפיד שלא להזיק לעצמם, ובטח לאחרים", דברי האדמו"ר.

תגיות:גלותגזירהאדמור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה