ראש השנה

בראש השנה - מתחילים מחדש. סגולות מסוגלות לראש השנה

מקבץ סגולות והנהגות טובות לראש השנה. שנזכה לשנה טובה ומתוקה, מלאה בזכויות, בעז"ה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא
  • לחזור בתשובה שלמה – לזכות בדין!הרמב"ם מונה ארבעה שלבים בחזרה בתשובה:

1. עזיבת החטא. "סור מרע", לא רק במעשה אלא גם במחשבה;

2. חרטה. ממש להתחרט, לבקש סליחה מהשם;

3. וידוי;

4. קבלה לעתיד. אחרי שעזב את החטא גם במחשבה, יקבל על עצמו שלא לחטוא עוד. המון חוששים מהמקום הזה של לקבל קבלות. אומר הפלא יועץ שצריך להיכנס לראש השנה עם קבלה! אל תפחדי שלא תעמדי בה, בלי תירוצים, תקבלי - והבא להיטהר מסייעין לו!

דמיינו לעצמכם ילד קטן שעושה את צעדיו הראשונים מול הוריו הגאים. הוא קם על רגליו, מתקדם כמה צעדים, ונופל היישר על פניו. ההורים שלו מוחאים לו כפיים בשמחה ובהתרגשות. אך אם ננתח את האירוע הזה, האם לא מן ראוי שההורים יהיו מאוכזבים? הרי הילד שלהם נפל, ולא הצליח ללכת כמו שצריך!

התשובה מובנת מאליה. ההורים לא שופטים את הילד בהתבסס על הליכתו או נפילתו, אלא על עצם העובדה שהילד העז לקחת כמה צעדים בכיוון הנכון.

בערב ראש השנה נוהגים לקיים תפילות להתרת נדרים וקללות.

  • סגולה גדולה לכתוב לעצמך אגרת לשנה החדשה. אך רגע לפני שאת כותבת, תהיי בטוחה שהדף נקי. תמחקי את כל הפחדים והתחזיות ה"שחורות" שהיו כתובות שם, גם בכתב סתרים קטן (בתת המודע שלך), נניח: "איך הילד הזה יפתח שנה?... הוא עצלן, היא איטית", וכו'.

כתבי את כל מה שלבך חפץ בו, איחולים וברכות - אל תחסכי. "הרחב פיך ואמלאהו". בחג תקראי את הברכה הזו לעצמך, ואחר כך תשמרי אותה. מלמד משה רבנו בפרשתנו בנאומו האחרון טרם פטירתו לעם ישראל: "כי קרוב אליך הדבר מאוד, בפיך ובלבבך לעשותו".

הדיבור הוא חיבור של הלב - משכן הרצון, ובדרך שאדם רוצה לילך, מוליכין אותו. תרצי אמונה, תקווה וביטחון, תמתחי חיוך ותשאבי שמחה עצומה לשנה החדשה. זכרי, הרצון מגיע מתוך בהירות ויציבות, ומשם בורא העולם יוליך אותך לשנה טובה.

  • תפילת המנחה שלפני ראש השנה – מעלה את כל תפילות השנה
  • הכנת חלות, הפרשת חלה בערב ראש השנה (עדיף עד הצהרים) - לאפות גם חלות עגולות וחלקות, חוץ מצמות ויצירות אמנות.
  • לבשל מטעמים לחג בלב שמח.הזוהר הקדוש מספר כיצד בערב ראש השנה שומעת רבקה שיצחק קורא לעשו ומבקש ממנו להכין מטעמים. היא נכנסת למטבח ומתחילה לבשל מטעמים, ובלילה הזה, בראש השנה נכנס יעקב לאביו עשו ומקבל את כל הברכות! אומרים חז"ל שהכנת התבשילים של ראש השנה היא סגולה לפרנסה לכל השנה.

לומר פעמיים את ספר התהילים, שממתקים דינים.

  • ראש השנה – מסוגל לפקידת עקרות. תניא רבי אליעזר אומר שבראש השנה נפקדו שרה, רחל וחנה, ולפי מדרש תנחומא גם רבקה ולאה, וגם אמו של ר' שמעון בר יוחאי. יום זה מסוגל לפקידת עקרות. חז"ל אומרים שהאותיות הבאות אחרי המילה "עקרה" הן "שופר", המסוגל לפתוח שערי שמים. הקב"ה פקד את העולם ביום הראשון של ראש השנה, שזהו יום הבקשות.
    ביום זה ניתן לבקש בקשות של זרע של קיימא.

מותר לבקש בראש השנה בקשות רוחניות ולא גשמיות, ואם גשמיות - אז בשביל הרוחניות ולשם שמים.

  • לא לישון עד חצות היום. כתוב שמי שישן בראש השנה - מזלו ישן.
  • סגולה לפרנסה - יש לקנות סכין ולחדד אותו בערב ראש השנה. המקור לסגולה זו הוא הרבי מיזדטשוב, ומופיע בספר "סגולות ישראל". הטעמים שהובאו לסגולה זו הם: סופי התיבות של תחילת הפסוק "פותח את ידך" הם חת"ך, ופסוק זה קשור לפרנסה. הסכין חותך, וכך בראש השנה הקב"ה "חותך חיים ושפע לכל חי".
  • ברכת המזון הראשונה של שנת תש"פ תאמר בכוונה ובשמחה, ותמשוך שפע לכל השנה.
  • לערוך את השולחןמראש, ולומר "תערוך לפני שולחן נגד צוררי" – והשם ישמרנו מצרינו וירחיב גבולותינו בשפע.
  • פדיון נפש - על מטבעות, לפחות חי שקלים.
  • לברך שהחיינו על פרי חדש או בגד חדש.
  • ללבוש בגדים יפים, עדיף לבנים, "עוז והדר לבושה ותשחק ליום אחרון". זהו יום של הכתרת המלך, אנחנו בממלכה, "אין לבוא אל שער המלך בלבוש שק".
  • וכמובן, הסימנים – וזה מופיע במחזורים השונים של ראש השנה.

כרתי, סילקא ותמר הם שלושה צמחים שגדלים לגובה, ומסוגלים לצמיחה. איך צומחים לגובה? כורתים את העשבים והדרדרים, מסלקים את האויבים הפנימיים בנפש ובגוף, ומבקשים שיתמו אויבנו ומבקשי רעתנו. ואז "זאת קומתך דמתה לתמר" – את מתרוממת למעלה למעלה.

רימון, לוביא ורוביה – מלאים בגרגירים, בפוטנציאל גדול, אך כדי להגיע אליו צריך יגיעה – יגעת ומצאת! ריבונו של עולם, תלבבנו, תרבה זכויותינו, שנוציא מכוח אל הפועל את היצירתיות, את השירים, את ההומור שבתוכנו, את הכישרונות, את כל הרצונות והכיסופים.

הקרא - זו הדלעת. מברכים "יהי רצון מלפניך ה' אלוקינו ואלוקי אבותינו שתקרע רוע גזר דיננו" - תן בנו דעת לקרוא אליך, ריבונו של עולם – "דלעת" אותיות "לדעת", לדעת את השם!

ראש של דג וראש של כבש – שנהיה לראש ולא לזנב! סגולה לאכול את העין שלהם, לזכות לעין פקיחא – להגנה מן השמים.

  • דבר גדול למחילת עוונות - לקרוא בערב ראש השנה בפרשת כי-תבוא מתחילת הפרשה עד פסוק י"ב, שזה יוצא עליית שני.

ביום השני של ראש השנה קוראים את פרשת העקדה (עקדת יצחק) פעמיים, כדי לעורר זכות אבות על מנת שהקדוש ברוך הוא יזכור את אברהם אבינו בשעה שהסכים לעקוד את בנו יצחק.

  • בראש השנה, ביום ראשון, צריכים למעט בדיבור מאד, ואדם גדול צריך לדקדק בזה ביותר.
  • על ידי תקיעת שופר נמתקין הדינים !תקיעות ראש השנה הן בחינת התחדשות המוחין, שהוא השכל והנשמה של כל אחד, שיזכה כל אחד לפי בחינתו להמשיך שכל חדש ונשמה חדשה מאור הפנים.

כותב רבי נחמן שתקיעת שופר בראש השנה היא בחינת התעוררות השנה, שמעוררין בני העולם מהשנה, שלא יבלו ימיהם בשנה, חס ושלום. ועל ידי שמעוררין אותם, מהשנה נמשך הדיבור בכוח גדול, ועל ידי זה נמשכת יראה גדולה, ועל ידי היראה ניצולין מניאוף ומהבל היופי ומחן של שקר, וזוכין לאריכות ימים דקדושה, להאריך ולהרחיב כל יום מימי חייו שבא אחר כך בתוספות קדשה וטהרה, ועל ידי זה זוכין לעשירות גדול דקדושה, שעל ידו זוכין להתבוננות גדול מאד.

תגיות:ראש השנהסגולות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה