חדשות בריאות

דוח אמ"ן: התפשטות הקורונה – סכנה ליציבות מערכת הבריאות

על פי הדוח של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, קצב התפשטות הנגיף הינו המהיר ביותר בחודשיים האחרונים, ואף נרשמה מגמת האצה בשבוע האחרון

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

דוח חדש, של מרכז המידע והידע למערכה בקורונה, מזהיר מפני סכנה ליציבותה של מערכת הבריאות בשל התפשטות מגפת הקורונה. על פי הדוח, שפורסם הבוקר (ראשון), "המגפה מתפשטת במדינת ישראל במהירות. קצב התפשטות הנגיף הינו המהיר ביותר שנראה בחודשיים האחרונים, ואף נרשמה מגמת האצה בשבוע האחרון".

במרכז המידע, המופעל על ידי אמ"ן, מדגישים כי "אחוז הבדיקות החיוביות, שהינו מהגבוהים בעולם, מעיד על תחלואה גוברת בקרב האוכלוסייה הכללית". בשל עליית מספרם של החולים שמצבם מוגדר קשה, טוען הדוח כי "טווח הביטחון מגבול הקיבולת של בתי החולים הצטמצמם משמעותית, ויוצר סכנה ליציבותה של מערכת הבריאות".

(נתונים: דוח מרכז המידע והידע)

על פי הנתונים המעודכנים של משרד הבריאות, אתמול אובחנו 2,651 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה. כבכל סוף שבוע, המספר הנמוך יחסית של המאומתים החדשים מיוחס לירידה במספר הבדיקות שפוענחו – 30,253 בלבד. שיעור הבדיקות החיוביות ממשיך להיות גבוה – כ-9%.

נכון להבוקר, 37,482 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, מתוכם 1,028 מאושפזים בבתי חולים. מצבם של 490 חולים מוגדר קשה, ביניהם 130 מונשמים. 198 חולים נמצאים במצב בינוני. מניין הנפטרים עומד על 1,103.

ברקע המשך העלייה בתחלואת הקורונה והתפשטותה ברחבי הארץ, תובא היום לאישור הממשלה התוכנית להטלת סגר בחגים, שאושרה ביום חמישי האחרון בקבינט הקורונה. המתווה שיוצג בפני השרים כולל שלושה שלבים. בשלב הראשון, שצפוי להתחיל ביום שישי, ערב ראש השנה, בשעה 6:00 בבוקר כולל סגר מלא ברחבי המדינה למשך שבועיים לפחות, במסגרתו יוטל איסור יציאה מהבתים מעבר ל-500 מטרים. לשרים יוצע לסגור את מערכת החינוך כבר ביום רביעי. מספר שרים הודיעו על התנגדותם לסגר מלא, והבהירו כי ידרשו להכניס תיקונים במתווה. מנגד, שר הבריאות יולי אדלשטיין טען אמש כי "לא יהיה משא ומתן" על פרטי התוכנית: "ברגע שנתחיל להעמיד תנאים של תחום זה או אחר, אנחנו נקריס את כל ההצעה, וכתוצאה מכך – נקריס את מערכת הבריאות", אמר בריאיון לחדשות 12.

תגיות:מערכת הבריאותנגיף הקורונהמרכז המידע והידע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה