בדיקות הריון

משליכים אלפי תינוקות לפח: תחקיר מיוחד

לפניכם תחקיר מטלטל שהתפרסם השבוע בערוץ הידברות, וחשף את ההתנהלות הכושלת של מכוני ההפלות והפרקליטות, שמתוך אג'נדה מעודדים הפלות ואת סיום חייהם של אלפי תינוקות. קלינה שוורץ, מנהלת מחלקת אמ"א בארגון הידברות, העוסקת בהצלת חיים, מואשמת שסייעה לנשים להציל את חיי התינוק שלהם, בזמן שמכוני ההפלות מפרים את החוק ולא מבצעים בדיקות ראויות

  • כ"א אלול התש"פ
אא

צפו בחלקו הראשון של התחקיר - ההדלפות:

השבוע התפרסם בערוץ הידברות תחקיר מזעזע על מכוני ההפלה בישראל. ממצאי התחקיר עולה כי הנשים הפונות להפלה אינן עוברות את התהליך הנדרש בחוק, כדי למנוע את הפזיזות בהחלטה על ההפלה.

"נשים מגיעות לשם... זו מסחרה", מסבירה עו"ד ענת נוי פרי, "זה שוק, שוק של הפלות", למכון בדרום שהוזכר בכתבה יש 'יתרון', "נשים מקבלות המלצות מכל מיני רופאים כי שם זה נורא מהר... מהר, מהר, מהר".

התחקיר התקיים בעקבות כתב אישום שהוגש כנגד קלינה שוורץ, מנהלת מחלקת אמ"א בארגון הידברות, שמקדישה את חייה לתמיכה בנשים שנמצאות בתהליך הפלה, בכדי למנוע את הרג התינוק. הפרקליטות החליטה להגיש נגדה כתב אישום על כך שניסתה להציע עזרה לאישה שהייתה בתהליך הפלה. אישה נוספת מואשמת שהעבירה פרטים של אישה שנזקקה לעזרת למחלקת אמ"א.

הוועדה שאליה מגיעות הנשים כדי לקבל אישור להפלה אורכת 5-10 דקות. חלק מהנשים לא מקבלות לפני כן שיחה עם עובדת סוציאלית שתסביר להם את ההשלכות של סיום חייו של התינוק ואת הנקיפות המצפון והתחושות הקשות שעלולות להגיע בעתיד.

לא משאירים את הגב' קלינה שוורץ לבד, האישה שעזרה לתת חיים - 6,000 תינוקות זקוקה עכשיו לעזרה שלכם, תורמים עכשיו להגנה על קלינה ולהמשך פעילות הצלת החיים של מחלקת אמ"א >>>הקליקו כאן

החלק השני של התחקיר - שוק בשר:

 

עוד נחשף, כי בחלק מהוועדות לא יושבים בכלל כל אנשי המקצוע הנדרשים להיות נוכחים בהתאם לחוק. בחלקן לא יושב רופא מומחה או גניקולוג והוא חותם על המסמכים בדיעבד בלי שהיה נוכח בוועדה כלל. במקרים הגרועים יותר, הרופא חותם על המסמכים שמאשרים את ההפלה אחרי שההפלה בפועל כבר בוצעה.

קלינה שוורץ, מנהלת מחלקת אמ"א של ארגון הידברות, שנגדה הוגש כתב האישום, מסרה כי: "אנו טוענים לאכיפה בררנית מובהקת. נגדי מגישים כתב אישום בשל רצון לסייע לאישה ללא תמורה - מלבד השכר של הצלת חיים בעולם הזה ובעולם הבא, אך ביחס למכון, שפועל בניגוד לחוק ומעודד את הנשים המגיעות אליו לבצע הפלה באופן סיטונאי, ללא בדיקת ועדה מעמיקה כפי שנדרש בחוק - ולמטרת רווח כספי מלא, הפרקליטות לא עושה דבר".

 

החלק השלישי של התחקיר - עבירות פליליות בוועדות:

 

בשיחה עם רופא הוא מסביר לתחקירנית איך עוברים הפלה בקלות, "אם את רשומה כרווקה, אין בעיה", התחקירנית אומרת לו שהיא נשואה. "אז (תגידי) זה לא מבעלי, נגמר הסיפור." בנוסף הוא מציין שאף אחד לא חוקר את ההצהרה של האישה.

לגבי האישה הנוספת שהואשמה בהדלפה אומר עו"ד ענת נוי פרי: "ההדלפות זה שיא הצביעות, אנחנו הוכחנו פה שעיתון 'הארץ' חושף פה טבלאות עם שמות, מספרי טלפונים, בצורה מחרידה". הרשות להגנת הפרטיות שהאשימה אישה בכך שסיפרה למחלקת אמ"א על מקרה הפלה, התעלמה מההדלפה החמורה הזו לעיתונאי. חמור מכך, אפרת חושן הממונה על החקירות ברשות להגנת הפרטיות, הודתה בחקירתה בבית המשפט שהיא התראיינה לעיתון בנושא התיק.

לא משאירים את הגב' קלינה שוורץ לבד, האישה שעזרה לתת חיים - 6,000 תינוקות זקוקה עכשיו לעזרה שלכם, תורמים עכשיו להגנה על קלינה ולהמשך פעילות הצלת החיים של מחלקת אמ"א >>>מקליקים כאן ומצילים חיים

תגיות:הפלהתחקיר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה