חדשות בארץ

זוהר נגד מנדלבליט: "אוי למי שיעז להרים יד על הדמוקרטיה הישראלית"

יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, אמר כי בישיבת סיעתו שררה תמימות דעים ש"הגיע הרגע לערוך שינוי" בכל הנוגע להתנהלות בפרקליטות ובמשטרה: "החלק הקטן, אותו תפוח רקוב בסל – אותו נמגר, זה תפקידנו, ונפעל בכל העוצמה כדי לעשות זאת"

זוהר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)זוהר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד, חבר הכנסת מיקי זוהר, התייחס הבוקר (חמישי) לישיבת סיעתו אמש, שהתכנסה בצל החשיפה של העיתונאי עמית סגל בחדשות 12, לפיה בכירים במשטרה ובפרקליטות המדינה טייחו לכאורה חשדות לפלילים מצדם של חוקרים בתיקי ראש הממשלה.

"כל מי שהיה נוכח אמר בצורה ברורה, שהגיע הרגע לערוך שינוי בכל מה שקשור לפרקליטות, למשטרה ולגורמים שאיבדו כל רסן. הם לא מרגישים שהם צריכים לתת דין וחשבון לאף אחד, אפילו לא לעצמם", אמר זוהר בריאיון לכאן ב'. הוא הדגיש, עם זאת, כי "לא כולם מושחתים. הרוב במשטרה עושים עבודה עבודה נהדרת, חלק ענק בפרקליטות עושים עבודה טובה. אבל החלק הקטן, אותו תפוח רקוב בסל – אותו נמגר. זה תפקידנו, ונפעל בכל העוצמה כדי לעשות זאת".

"עם כל הכבוד לכחול לבן, הגיע הזמן שהם יפנימו שהליכוד מתכוון לעשות את מה שהציבור מצפה ממנו", הוסיף זוהר. "אנחנו נביא דברים להכרעת הכנסת, שהיא הריבון".

זוהר הגיב על הפרסום אתמול ב"הארץ", לפיו היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, קיים דיונים פנימיים האם להכריז על נבצרותו של נתניהו: "אוי לו למי שיעיז להרים את ידו על הדמוקרטיה הישראלית, שינסה לחשוב שיש לו היכולת להחליט עבור האזרחים מי יהיה ראש הממשלה בכך שימציא כל מיני תיאוריות משפטיות כדי למנוע מנתניהו להיות ראש הממשלה. לא נסכים ששומרי הסף יחליטו מי ישמור על עם ישראל. החלטה מהסוג הזה תוביל את מדינת ישראל מיד לבחירות, ובתום הבחירות נערוך את השינויים הנדרשים. אני מדבר גם על החלפה של חלק מבעלי התפקידים הללו, שכבר מזמן חצו את כל הגבולות האפשריים".

כזכור, בפתח ישיבת סיעת הליכוד תקף ראש הממשלה את המשטרה והפרקליטות: "רבים מכם דיברו איתי בימים האחרונים על מה שנחשף השבוע. כולנו ראינו את אותם גילויים מטלטלים על טיוח חקירות, שיבוש חקירות, מעשים שנעשים על ידי בכירים בפרקליטות ובמשטרה. ברור שיש פה החלטות פוליטיות שהתקבלו על ידי בכירי המשטרה והפרקליטות תוך כדי עיוות הצדק, החוק והאמת, והכל כדי להפיל את עבדכם, ראש ממשלה מהימין. אי אפשר שלא להזדעזע".

"את ההתנהלות הזו חייבים לחקור", הצהיר נתניהו. "אבל מי יחקור? המפכ"ל ששומר על החוקר? הפרקליט ששומר על המפכ"ל? אולי היועץ המשפטי לממשלה? האם ייתכן שהיועמ"ש לא ידע את כל ההתנהלות הזו, האם ייתכן שלא אישר אותה? אתן לכם הערכה זהירה – היועץ המשפטי לא יחקור. אין מנוס מחקירה עצמאית ובלתי תלויה. אזרחי ישראל רוצים לדעת את האמת, ורק כך אפשר להבטיח את שלטון החוק והדמוקרטיה. איך דרך לטייח את זה".

בתגובה לדבריו של נתניהו, העניק שר הביטחון בני גנץ גיבוי מלא לרשויות אכיפת החוק. "יש לנו מסר אחד ברור וחד לכל מי שעוסק באכיפת החוק במדינת ישראל – החל מהשוטר, החוקר, ממלאי התפקידים בפרקליטות ועד השופטים עצמם: זקפו קומה, אל תיראו ואל תחששו", אמר בפתח ישיבת סיעת כחול לבן. 

"אתם תמלאו את חובתכם ותגנו על שלטון החוק והדמוקרטיה, ואנחנו נמלא את חובתנו ונגן עליכם", הוסיף גנץ. הוא הצהיר, כי "מתקפות חריפות מצד השלטון נגד מערכת אכיפת החוק הן סכנה לדמוקרטיה הישראלית. זו לא ביקורת לגיטימית, ואין בה אלא ניסיון לרסק ולפרק".

"מערכת המשפט ואכיפת החוק לא נולדו ולא יקרסו לטובתו או לרעתו של אדם זה או אחר. כחול לבן מחזיקה במשרד המשפטים כדי למנוע צעדים מסוכנים ומיותרים, ובעיקר כדי להמשיך ולהגן על בתי המשפט ועל מערכת אכיפת החוק שתשרת את כולנו ותבטיח את חוסנה הדמוקרטי של ישראל".

"לא הכל פוליטי – לא הכל אישי. נעמוד כולנו כחומה בצורה וניתן גב למערכת המשפט", סיכם גנץ.

תגיות:משטרת ישראלפרקליטות המדינהמיקי זוהר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה