חדשות בארץ

נתניהו: "אין מנוס מחקירה עצמאית ובלתי תלויה"

בהצהרה לתקשורת, בפתח סיעת הליכוד שדנה ב"התנהלות המשטרה והפרקליטות", קרא ראש הממשלה בנימין נתניהו ל"חקירה עצמאית ובלתי תלויה" של מערכת אכיפת החוק: "אזרחי ישראל רוצים לדעת את האמת, אין דרך לטייח את זה". מנדלבליט דחה את טענות נתניהו בנוגע לחקירת מותו של יעקוב אבו אל-קיעאן באום אל-חיראן: "שקר וכזב"

נתניהו (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)נתניהו (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב (רביעי) הצהרה לתקשורת, בפתח ישיבת סיעת הליכוד שעסקה ב"התנהלות המשטרה והפרקליטות". בהתייחסו לחשיפה של עמית סגל בחדשות 12, לפיה בכירים במשטרה ובפרקליטות המדינה טייחו לכאורה חשדות לפלילים מצדם של חוקרים בתיקיו, אמר נתניהו כי "אין מנוס מחקירה עצמאית ובלתי תלויה".

"רבים מכם דיברו איתי בימים האחרונים על מה שנחשף השבוע", אמר נתניהו. "כולנו ראינו את אותם גילויים מטלטלים על טיוח חקירות, שיבוש חקירות, מעשים שנעשים על ידי בכירים בפרקליטות ובמשטרה. אתמול גילינו איך קברו חקירה שביקשה לבדוק את האמצעים הפסולים שהשתמשו בהם כדי להביא את ניר חפץ להיות עד מדינה. מח"ש רצו לחקור – בפרקליטות קברו את התיק".

בהמשך דבריו ציין נתניהו את החשד כי אחד מחוקרי המשטרה, שעסק בתיק המעונות והיה חשוף לחומרים בתיק 2000, היה נגוע בניגוד עניינים: "גם כאן מח"ש רצו לחקור – בפרקליטות קברו את התיק. אזרח ישראלי נהרג באום אל-חיראן והוגדר כמחבל על לא עוול בכפו. גם כאן מח"ש רצו לחקור – בפרקליטות קברו את התיק".

"למה בפרקליטות עשו את זה? לא בגלל שיקולי אכיפת החוק, אלא בגלל שיקול אחר. אמרתי כל הזמן שיש דברים לא ראויים, לא בסדר, שנעשים בתוך החקירות הללו. משום כך לא רצו לחקור את הטענות. מומי למברגר כתב במייל: אני לא רואה מצב בעת הזאת שמח"ש נכנסים לבדיקת חומרים בתיק 2000, והוסיף 'מסיבות ברורות'".

"שי ניצן, שטייח את פרשת אום-אל חיראן, כתב במייל: 'המפכ"ל אכן פעל פה באופן שערורייתי, אך יש אינטרסים של המדינה שצריך לשקול. זה רק יעשה טוב למי שרוצה ברעת המערכת, ודי לחכימא'. ברור שיש פה החלטות פוליטיות שהתקבלו על ידי בכירי המשטרה והפרקליטות תוך כדי עיוות הצדק, החוק והאמת, והכל כדי להפיל את עבדכם, ראש ממשלה מהימין. אי אפשר שלא להזדעזע".

"את ההתנהלות הזו חייבים לחקור", הצהיר נתניהו. "אבל מי יחקור? המפכ"ל ששומר על החוקר? הפרקליט ששומר על המפכ"ל? אולי היועץ המשפטי לממשלה? האם ייתכן שהיועמ"ש לא ידע את כל ההתנהלות הזו, האם ייתכן שלא אישר אותה? אתן לכם הערכה זהירה – היועץ המשפטי לא יחקור. אין מנוס מחקירה עצמאית ובלתי תלויה. אזרחי ישראל רוצים לדעת את האמת, ורק כך אפשר להבטיח את שלטון החוק והדמוקרטיה. איך דרך לטייח את זה", סיכם נתניהו.

 

מנדלבליט: "טענות נתניהו – שקר וכזב"

מוקדם יותר הערב, פרסם היועץ המשפטי לממשלה הודעת תגובה לטענות שהשמיע אמש נתניהו בנוגע לחקירת מותו של אבו אל-קיעאן, ודחה אותן על הסף: "הטענה כאילו פרקליטות המדינה קבעה אי פעם כי מדובר ב'מחבל' היא טענת כזב. היועץ המשפטי לממשלה דוחה בתוקף טענה זו, ובוודאי את הטענה כי הדבר (שכאמור מעולם לא קרה) נעשה חלילה כדי לפגוע בראש הממשלה. לאירוע הטרגי באום אל-חיראן ולבדיקה שנעשתה בעקבותיו אין ולא היה כל קשר לראש הממשלה. הטענות כאמור הן שקר וכזב, המצאת יש מאין, שכל תכליתן דה-לגיטימציה למערכת אכיפת החוק ולהחלטותיה בעניינו של ראש הממשלה".

בתוך כך, חיים לוינסון דיווח הערב ב"הארץ" כי מנדלבליט פתח בהתייעצויות פנימיות בנוגע לשאלה בסוגיית הנבצרות של נתניהו, זאת פחות משבוע לאחר שהכריז כי לא שינה את עמדתו לפיה ראש הממשלה יכול להמשיך בתפקידו על אף המשפט המתנהל נגדו. על פי הדיווח, היועץ סבור כי נתניהו עושה שימוש במעמדו כדי להכשיל את ההליך הפלילי נגדו, והתנהלות זו מהווה "נבצרות מהותית".

בתגובה לפרסום, נמסר מטעמו של מנדלבליט: "במענה לפניות אנו מבהירים, כי עמדתו המשפטית של היועץ המשפטי לממשלה בסוגיית הנבצרות, כפי שנמסרה לבג"ץ וכפי שנמסרה רק לפני מספר ימים בנאום היועמ"ש בטקס פתיחת שנת המשפט – בעינה עומדת. מעבר לכך לא נתייחס לדיונים פנימיים, וכל פרסום בעניין זה הוא באחריות המפרסם בלבד".

תגיות:אביחי מנדלבליט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה