חדשות בארץ

רשות הטבע והגנים הקפיאה את הפיילוט לרחצה נפרדת בעינות צוקים

שדולת הנשים בישראל לחצה, משרד המשפטים המליץ – ורשות הטבע והגנים חזרה בה מהכוונה לאפשר רחצה נפרדת לנשים וגברים בשמורת הטבע עינות צוקים. ארגון "בצלמו": "משרד המשפטים נכנע ללחץ של השמאל הקיצוני"

  • כ' אלול התש"פ
עינות צוקים (צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)עינות צוקים (צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)
אא

רשות הטבע והגנים הקפיאה את פיילוט הרחצה הנפרדת בשמורת הטבע עינות צוקים (עין פשחה), וזאת על פי המלצת משרד המשפטים. כך דווח הבוקר (רביעי) ב"הארץ".

במשרד המשפטים אמרו, כי המליצו לרשות הטבע והגנים להשהות את התוכנית לקביעת שעות לרחצה נפרדת באתר הממוקם בצפון הים המלח, וזאת "עד לבירור מכלול היבטים משפטיים הכרוכים במהלך, מהשאלה אם לרשות יש בכלל סמכות לקבוע הפרדה מגדרית ועד לפגיעה אפשרית במרחב הציבורי, שאמור להיות פתוח לכל". ברשות הטבע והגנים אישרו כי הפיילוט הוקפא, והוסיפו כי הסוגיה תיבחן בשיח משותף עם המשרד.

הפיילוט שיזמה רשות הטבע והגנים בא בתגובה לבקשות רבות מהציבור, המעוניין ברחצה נפרדת במשאבי הטבע הציבורי שבאתרי הרשות. על פי התכנון, הרחצה הנפרדת הייתה אמורה להתקיים בשתי בריכות השכשוך התחתונות והקטנות שבעינות צוקים, ובארבעה מועדים בלבד במהלך חודש ספטמבר – שני מועדים לנשים ושני מועדים לגברים. בהודעת הרשות על הפיילוט נאמר כי היא מנסה למצוא "פתרונות עבור ציבור מטיילים זה, שללא העמדת האפשרות לרחצה נפרדת, תימנע ממנו האפשרות, שקיימת לשאר הציבור, ליהנות מהמשאב".

אלא שכאמור ההחלטה הוקפאה, וזאת בלחץ שדולת הנשים בישראל שטענה כי מדובר ב"הדרה של נשים במרחב הציבורי". בארגון "בצלמו" – שפנו לפני שלושה חודשים למשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דינה זילבר, בדרישה לאשר רחצה נפרדת באתרי רשות הטבע – הטילו עליה את האחריות לביטול התוכנית, וטענו כי התקפלה: "מצער מאוד שמשרד המשפטים נכנע ללחץ של השמאל הקיצוני ושדולת הנשים. מדובר בפגיעה חמורה בזכויות האדם של ציבור גדול ביותר. גם למגזר הדתי מגיע. אנחנו לומדים את ההחלטה, ולא נהסס אף לעתור לבג"ץ".

תגיות:שחייה נפרדתרשות הטבע והגניםדינה זילברעינות צוקים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה