חדשות יהדות

"לעת עתה להמשיך בלימודים": הוראתם החד-משמעית של הרב קנייבסקי והרב אדלשטיין

הרב גרשון אדלשטיין הורה לעשרות מנהלי מוסדות חינוך בערים שהוחלט לסגור בהן את מערכת החינוך, כי לעת עתה להמשיך בלימודים

  • י"ט אלול התש"פ
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

לפני זמן קצר פורסמו שמות היישובים והערים, עליהם יוטל החל מהערב עוצר לילי. בערים אלו יוטל החל מהערב עוצר לילי, וכן תיאסר פעילות מערכת החינוך בשטחם.

בעקבות כך, עשרות מנהלי מוסדות לבנים, תלמודי תורה וישיבות לצעירים מערים אלו ניגשו לבתיהם של הרב חיים קנייבסקי והרב גרשון אדלשטיין, ושאלו אותם כיצד לנהוג.

ההוראה שקיבלו ראשי הישיבות ומנהלי תלמודי התורה היתה: "לעת עתה יש להמשיך בלימודים". 

(צילום אילוסטרציה: יוסי זליגר / פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: יוסי זליגר / פלאש 90)

אמנם יצוין כי מביתו של הרב אדלשטיין מסרבים להתייחס לנושא, וההוראה המדוברת נמסרת רק ישירות למנהלי מוסדות החינוך בערים האדומות באופן ישיר.

בשיחה שמסר לפני מספר שבועות, התייחס הרב אדלשטיין לחובת הזהירות מפני מחלת הקורונה. כה דבריו: "מחלת הקורונה עדיין קיימת, והיא מחלה מסוכנת שיכולה להיות סכנת חיים ממש. אבל יש אמצעים איך אפשר להיזהר. אם נזהרים עם האמצעים הידועים אין סכנה, אבל בלי זהירות זו סכנת חיים ממש".

"המצב הוא שהמחלה חזרה עכשיו בצורה קשה מאוד פה בארץ ישראל, זה צרת ציבור, ויש חיוב גמור לשמור על כללי הזהירות", הוסיף הרב, "לדאבוננו לא כל הציבור נזהר בזה וכולם חייבים להיזהר בזה, אלו ששומרים על כללי הזהירות יהיו בריאים בעזרת השם.

"בעת הזאת, המצוה המוטלת עלינו היא שמירת הבריאות, חמירא סכנתא מאיסורא, וחלילה להתרפות בזה. הזכות הגדולה היא מה שהיכלי הישיבות ומוסדות החינוך שוקדים על תלמודם כפי מה שאפשר ובלי חשש סכנה אי"ה. ובודאי תורה מגנא ומצלא, וראוי לשמור ולהתחזק בזה לזכות ולשמירת עם ישראל".

עוד הוסיף הרב וציין כי לימוד תורה בתקופת הקורונה הוא חשוב מאוד, ושכרו מרובה: "יש מושג של 'תורה מתוך הדחק', הלימוד שהיה כעת מתוך המחלה, היה מתוך קשיים - אז אין לשער את השכר שלה. פעם שוחחתי על כך עם החזון איש זצ"ל, והוא אמר לי הקב"ה אוהב את זה, כלשונו 'הקב"ה האט האס ליב', צריך לדעת שתורה מתוך הדחק זה לכתחילה".

"צריך ללמוד כל יום מוסר. ה'חובות הלבבות' אומר את החיובים של האדם, יראת שמים, אמונה, והחיובים האחרים, וכשאדם עוסק בהם - תמיד הוא עולה ועולה, וזה נוגע לכל אחד ואחד, צעירים ומבוגרים", הדגיש הרב את חשיבות לימוד המוסר מדי יום.

איך מחנכים ילדים בעידן הקורונה? הרב גרשון אדלשטיין בהנחייה חד משמעית. צפו והתפעמו מדבריו הבהירים של ראש הישיבה, שעבר את גיל 90:

תגיות:לימודיםהרב חיים קנייבסקיהרב גרשון אדלשטייןמגפת קורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה