חדשות בארץ

דרעי לעולי חבר העמים: "אל תקשיבו לליברמן"

בעקבות קריאתו של יו"ר ישראל ביתנו לאזרחים שלא לציית להחלטות הממשלה, הפציר יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, בעולי חבר העמים שלא להקשיב לליברמן: "הקורונה אינה מבחינה בין חילונים לדתיים וחרדים, וכולנו חייבים להישמע להנחיות"

דרעי (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)דרעי (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, שיגר היום (שני) פנייה ישירה בשפה הרוסית לעולי חבר העמים, על רקע קריאתו של יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, לאזרחים שלא לציית להחלטות הממשלה המתקבלות במסגרת המאבק בקורונה.

"אני פונה אליכם מעומק הלב", כתב דרעי, "אל תקשיבו לליברמן ואל תסכנו את החיים שלכם ושל היקרים לכם. הקורונה אינה מבחינה בין חילונים לדתיים וחרדים, וכולנו חייבים להישמע להנחיות". את דבריו סיים בקריאה ליו"ר ישראל ביתנו: "ליברמן, מנדטים זה לא הכל בחיים, חיי אדם הם מעל הפוליטיקה – תחזור בך!".

הנשיא ראובן ריבלין מתח אף הוא ביקורת נוקבת על דבריו של ליברמן: "ההתמודדות עם מגפת הקורונה היא מאבק של כולנו, יחד. קריאות לאי ציות אזרחי פוגעות בעקרונות המבטיחים את שלומנו, ואת שלום הציבור כולו, במיוחד ברגעי משבר. מנהיגים – אופוזיציה כקואליציה – אנא, היזהרו בדבריכם".

מוקדם יותר היום, תקף ליברמן את הממשלה ואת ראש הממשלה בנימין נתניהו: "בימים האחרונים מדינת ישראל נמצאת באנדרלמוסיה. לא יכול להיות שהחלטות קריטיות, כמו דחיית התקציב, פתיחת שנת הלימודים או מגבלות בערים אדומות מתקבלות ברגע האחרון. שום דבר לא מתקבל באופן מסודר, הכל בשלופים וכתוצאה מלחצים ומקומבינות". עוד הוסיף, כי "החלטות קבינט הקורונה לא מתקבלות על סמך נתונים מדעיים, לא בשקיפות ולא באופן הגיוני. למעשה, נתניהו הקריב את בריאות הציבור על מזבח שמירת הקואליציה שלו, ולכן כל ההחלטות שמתקבלות הן החלטות בלתי חוקיות בעליל. אני מציע לציבור להתנהל בהתאם לשכל הישר, ולא בהתאם להנחיות הממשלה".

שר הבריאות יולי אדלשטיין הגיב בחריפות על דבריו של יו"ר ישראל ביתנו: "ליברמן משחק באש. אנחנו צריכים אנשים מתחת לאלונקה, לא כאלה שיפריעו לנושאים אותה. ליברמן מתנהל בהפקרות ובחוסר אחריות, תוך ניצול מצב שברירי מבחינה בריאותית וכלכלית. בושה".

שר הביטחון בני גנץ התייחס גם הוא לדבריו של יו"ר ישראל ביתנו: "אני שומע פוליטיקאים שאומרים לא להישמע להחלטות מסוימות, ואני מציע להם לסייע בשמירה על הציבור ולא על עצמם", אמר בפתח ישיבת סיעת כחול לבן בכנסת. "אני שומע כל מיני אמירות בלתי אחראיות, ואני מבקש להזכיר – הקורונה לא פה כדי להעביר מנדטים מפה לשם. זה הזמן להתייחס אליה רק כאל אתגר משותף ולא ככלי לניגוח פוליטי. הקורונה אינה פוליטית, היא מגפה. הקורונה היא סוג של אויב, ובאויב נלחמים יחד, כתף אל כתף, עד שמכריעים אותו ומתגברים עליו".

"אנחנו חייבים להניח את המחלוקות בנושא הזה בצד", הוסיף גנץ. "לא לנסות לחפש קרדיטים ולא לנסות להתחבב על אף אחד, אלא לעשות את הדבר הנכון עבור אזרחי ישראל. זה הזמן להתעשת ולהפסיק את המלחמות הפנימיות, את המריבות וחילוקי הדעות ולעבוד יחד – למען אזרחי ישראל".

תגיות:ראובן ריבליןאביגדור ליברמןאריה דרעינגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה