חדשות בארץ

גנץ נגד ליברמן: "שומע אמירות לא אחראיות – הקורונה אינה פוליטית"

שר הביטחון בני גנץ מתח ביקורת על דבריו של יו"ר ישראל ביתנו, שקרא שלא להישמע להחלטות הממשלה בנוגע למאבק בקורונה: "זה הזמן להתעשת ולהפסיק את המלחמות הפנימיות"

גנץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)גנץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

שר הביטחון בני גנץ התייחס היום (שני) לדבריו של יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שקרא לציבור שלא להישמע להחלטות הממשלה בנוגע למאבק בנגיף הקורונה. "אני שומע פוליטיקאים שאומרים לא להישמע להחלטות מסוימות, ואני מציע להם לסייע בשמירה על הציבור ולא על עצמם", אמר בפתח ישיבת סיעת כחול לבן בכנסת.

"אני שומע כל מיני אמירות בלתי אחראיות, ואני מבקש להזכיר – הקורונה לא פה כדי להעביר מנדטים מפה לשם. זה הזמן להתייחס אליה רק כאל אתגר משותף ולא ככלי לניגוח פוליטי", הוסיף גנץ. "הקורונה אינה פוליטית, היא מגפה. הקורונה היא סוג של אויב, ובאויב נלחמים יחד, כתף אל כתף, עד שמכריעים אותו ומתגברים עליו".

"אנחנו חייבים להניח את המחלוקות בנושא הזה בצד. לא לנסות לחפש קרדיטים ולא לנסות להתחבב על אף אחד, אלא לעשות את הדבר הנכון עבור אזרחי ישראל. זה הזמן להתעשת ולהפסיק את המלחמות הפנימיות, את המריבות וחילוקי הדעות ולעבוד יחד – למען אזרחי ישראל".

גנץ ציין כי ההחלטות שקיבלה הממשלה במסגרת ההתמודדות עם הנגיף "לא פשוטות", אבל לדבריו "שמירה על בריאות הציבור בצד הסתכלות מאוזנת ליתר הצרכים חייבת להישאר הדבר היחיד שדרכו מקבלים החלטות. לא צריך לחשוש לקבל החלטות ולא צריך להסס לערוך בהן התאמות אם זה מה שמתחייב מהמציאות בשטח".

שר הפנים אריה דרעי הגיב אף הוא על דבריו של ליברמן. "אני רוצה שיהיה ברור" – אמר בפתח ישיבת סיעת ש"ס – "אנחנו מחויבים להישמע להוראות ולהנחיות עד הפסיק הקטן". הוא ציין כי הצביע אמש נגד החלטת ועדת השרים להטיל עוצר לילי על היישובים האדומים, אבל הדגיש: "זה שאני מצביע נגד לא פוטר אותנו מאחריות. זה לא אומר שאנחנו נגד הצעדים וצריך להפר אותם, חלילה וחס".

"יש לשמור על כל ההנחיות של משרד הבריאות ועל כל ההחלטות שמקבלים – אם זה בנושא סגר לילי, איסור התקהלויות, וכמובן עטיית המסכה והריחוק", הצהיר דרעי. "זה עניין של פיקוח נפש. אוי ואבוי אם תהיה פה אנרכיה וכל אחד יעשה מה שהוא רוצה".

מוקדם יותר היום, תקף ליברמן את הממשלה ואת ראש הממשלה בנימין נתניהו: "בימים האחרונים מדינת ישראל נמצאת באנדרלמוסיה. לא יכול להיות שהחלטות קריטיות, כמו דחיית התקציב, פתיחת שנת הלימודים או מגבלות בערים אדומות מתקבלות ברגע האחרון. שום דבר לא מתקבל באופן מסודר, הכל בשלופים וכתוצאה מלחצים ומקומבינות". עוד הוסיף, כי "החלטות קבינט הקורונה לא מתקבלות על סמך נתונים מדעיים, לא בשקיפות ולא באופן הגיוני. למעשה, נתניהו הקריב את בריאות הציבור על מזבח שמירת הקואליציה שלו, ולכן כל ההחלטות שמתקבלות הן החלטות בלתי חוקיות בעליל. אני מציע לציבור להתנהל בהתאם לשכל הישר, ולא בהתאם להנחיות הממשלה".

שר הבריאות יולי אדלשטיין הגיב בחריפות על דבריו של יו"ר ישראל ביתנו: "ליברמן משחק באש. אנחנו צריכים אנשים מתחת לאלונקה, לא כאלה שיפריעו לנושאים אותה. ליברמן מתנהל בהפקרות ובחוסר אחריות, תוך ניצול מצב שברירי מבחינה בריאותית וכלכלית. בושה".

תגיות:בני גנץאביגדור ליברמןאריה דרעינגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה