חדשות בארץ

ליברמן: לא לציית להחלטות הממשלה; אדלשטיין: "הפקרות וחוסר אחריות"

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, מתח ביקורת על החלטות הממשלה בנוגע למאבק בקורונה וטען כי הן "בלתי חוקיות: "מציע לציבור להתנהל בהתאם לשכל הישר". שר הבריאות יולי אדלשטיין: "ליברמן משחק באש, בושה"

ליברמן (צילום: פלאש 90)ליברמן (צילום: פלאש 90)
אא

(עודכן: 16:12)

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, קרא היום (שני) לאזרחים שלא לציית להחלטות הממשלה בכל הנוגע למאבק בנגיף הקורונה. "בימים האחרונים מדינת ישראל נמצאת באנדרלמוסיה. אנו שומעים אינספור דיבורים על סגר, אבל מה שדרוש זה סדר", אמר בפתח ישיבת סיעתו בכנסת.

"לא יכול להיות שהחלטות קריטיות, כמו דחיית התקציב, פתיחת שנת הלימודים או מגבלות בערים אדומות מתקבלות ברגע האחרון. שום דבר לא מתקבל באופן מסודר, הכל בשלופים וכתוצאה מלחצים ומקומבינות", תקף ליברמן. הוא טען, כי "החלטות קבינט הקורונה לא מתקבלות על סמך נתונים מדעיים, לא בשקיפות ולא באופן הגיוני. למעשה, נתניהו הקריב את בריאות הציבור על מזבח שמירת הקואליציה שלו, ולכן כל ההחלטות שמתקבלות הן החלטות בלתי חוקיות בעליל. אני מציע לציבור להתנהל בהתאם לשכל הישר, ולא בהתאם להנחיות הממשלה".

"יתירה מזאת, אני קורא לשלטון המקומי לקחת אחריות, למנות פרויקטור משלו ולנהל את המשבר לבד. הממשלה נכשלה כישלון חרוץ. בסופו של דבר, מי שנמצא בחזית, מי שניצב מול הציבור יום יום, אלו ראשי הערים. הממשלה איבדה את אמון הציבור והיא לא ראויה לו, ולכן הדרך לטפל בבעיה כרגע זה באמצעות השלטון המקומי. יש לבטל את קבינט הקורונה, וברמה הממשלתית לרכז את כל הנושא בידי צה"ל ופיקוד העורף", חתם ליברמן את דבריו.

שר הבריאות יולי אדלשטיין הגיב בחריפות על דבריו של יו"ר ישראל ביתנו: "ליברמן משחק באש. אנחנו צריכים אנשים מתחת לאלונקה, לא כאלה שיפריעו לנושאים אותה. ליברמן מתנהל בהפקרות ובחוסר אחריות, תוך ניצול מצב שברירי מבחינה בריאותית וכלכלית. בושה".

יו"ר הכנסת יריב לוין מסר בתגובה: "הצטערתי מאוד לשמוע את הדברים שאמר יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ ליברמן.  כמנהיגי ציבור חלה עלינו חובה לנהל את הוויכוח הדמוקרטי בינינו באופן ראוי תוך שימוש בכל הכלים הפרלמנטריים, אך קריאה לאזרחים לעשות איש הישר בעיניו, באופן שייצור אנרכיה ויסכן את הבריאות של כלל אזרחי המדינה – היא חסרת אחריות. זהו ההיפך מהדוגמה האישית ומהמנהיגות הנדרשים מכולנו כדי להתגבר ביחד על המשבר".

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (ימינה) מתח ביקורת נוקבת על ליברמן: "פוליטיקאי מסוכן וחסר אחריות. קריאתו לא לציית להחלטות הממשלה היא חציית קו אדום אנרכיסטית, שמחייבת להוקיע אותו ציבורית ופוליטית. יש לי המון ביקורת על ההתנהלות, או נכון יותר אי ההתנהלות, של הממשלה סביב משבר הקורונה, אבל במלחמה סדר וציות חשובים יותר מעצם ההחלטה".

תגיות:יריב לויןאביגדור ליברמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה