חדשות בארץ

דיווח: משלחת מאיחוד האמירויות תגיע לישראל ב-22 בספטמבר

סוכנות "רויטרס" דיווחה, כי איחוד האמירויות מתכוונת לשלוח בעוד שבועיים משלחת רשמית ראשונה לישראל. בשבוע שעבר ביקרה באבו דאבי משלחת ישראלית בראשות ראש המל"ל, מאיר בן שבת

דגלי ישראל, איחוד האמירויות וארה"ב באבו דאבי, בשבוע שעבר (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)דגלי ישראל, איחוד האמירויות וארה"ב באבו דאבי, בשבוע שעבר (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
אא

איחוד האמירויות מתכננת לשלוח משלחת רשמית ראשונה לישראל ב-22 בספטמבר, על מנת לקדם את גיבוש הסכם הנורמליזציה בין שתי המדינות. כך דיווחה היום (שני) סוכנות הידיעות "רויטרס" מפי מקור הבקי בפרטים שסירב להזדהות. לדברי המקור, ההחלטה האמירתית הסופית על ביקור המשלחת תתקבל לאחר שיוכרז המועד של טקס החתימה על ההסכם, שצפוי להיערך בוושינגטון. בישראל ובאיחוד האמירויות טרם הגיבו לידיעה.

כזכור, ב-13 באוגוסט הכריזו שתי המדינות על כוונתן לנרמל את היחסים ביניהן. בשבוע שעבר יצאה לאבו דאבי משלחת ישראלית בראשותו של ראש המל"ל, מאיר בן שבת, יחד עם משלחת אמריקנית בראשותו של ג'ארד קושנר, חתנו ויועצו הבכיר של הנשיא טראמפ. במהלך הביקור עסקו קבוצות עבודה, שכללו נציגים ישראלים, אמירתים ואמריקנים, במגוון תחומים כלכליים ואזרחיים, שנועדו להכין את הקרקע לחתימה על הסכמים לשיתוף פעולה.

בנאום שנשא בשדה התעופה באבו דאבי, בערבית ובעברית, עם נחיתת המשלחות, אמר בן שבת: "אני גאה ושמח מאוד להיות כאן כראש המשלחת הישראלית. הגענו לכאן כדי להפוך את החזון למציאות. אין גבול לשיתוף הפעולה שנוכל לכונן בינינו: במדע, בחדשנות, בבריאות, בתעופה, בחקלאות, באנרגיה ובנושאים רבים אחרים. אנחנו קוראים למדינות נוספות להשתתף איתנו בתהליך השלום למען עמי כל האזור".

"הגענו לאור יום ולעיני כל, במטוס הנושא את דגל ישראל, ביחד עם ידידינו האמריקנים אשר להם תפקיד מפתח בכינון השלום", המשיך בן שבת. "רבע מאה חלפה מאז נחתם הסכם השלום האחרון בין מדינה ערבית לישראל. השנים הרבות שחלפו לא ריפו ידיים ולא החלישו את הכמיהה לכך. לישראל ולאיחוד האמירויות הרבה מן המשותף. אזורנו רווי אתגרים ואיומים, אבל יש בנו העוז והיכולת לעמוד בפניהם. אנו נושאים עינינו לאופק חדש באזור – אופק של שיתוף פעולה בין חברות מתקדמות, אופק של טכנולוגיה, של חדשנות, של שגשוג, צמיחה ותקווה".

"לא בכדי אנחנו קוראים להסכם זה ולהסכמים שיבואו בעקבותיו 'הסכמי אברהם'. אברהם, אבינו הראשון, נשא חזון חדשני. הוא יצא נגד המסמרות והאמונות שרווחו בימיו ולפניו, ייסד את האמונה בק-ל אחד, הק-ל שהבטיח לו להיות מקור הברכה לכולנו – 'ונברכו בך כל משפחות האדמה'. בבואנו לכונן את היחסים בין ישראל לאמירויות, אנחנו שואבים השראה מאבינו המשותף, ופורצים לדרך חדשה: דרך אמיצה, דרך של תקווה, של שותפות, של אחווה, של שגשוג ושל שלום".

שעות לאחר נחיתתה של המשלחת הישראלית באבו דאבי, מסר ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהרה מיוחדת לתקשורת בה אמר: "זהו יום היסטורי, יום של ניצחון דוקטרינת שלום תמורת שלום. שוחחתי היום עם חברי המשלחת לאבו דאבי, בהנחייתי ראש המשלחת מאיר בן שבת הזמין את המשלחת של איחוד האמירויות לישראל. נקבל אותם עם שטיח אדום כמו שהם קיבלו אותנו".

תגיות:איחוד האמירויותנורמליזציה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה